Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Le mans 2009 - tips en info

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik weet niet of het hier goed staat, maar sport leek me ook niet de juiste plek. Verplaats maar indien nodig.

Ik ga samen met mijn broer dit jaar voor het eerst naar Le Mans. Omdat we dat voor het eerst doen zijn we dus op zoek naar informatie over goede/ betaalbare campings.

Over nuttige tips omtrend vervoer, kleding uitrusting etc etc.

Vrij zeker is dat we met de auto gaan. Hij komt uit GB en ik uit NL en we ontmoeten elkaar vlak bij Parijs waar mijn tante woont. Daar pakken we één auto verder, we twijfelen nog over zijn bijna aangekochte VX220T of mijn skoda octavia wagon (verschil moet er zijn ;) ).

Dat is dus eigenlijk het enige concrete wat we hebben. Dus alle info is welkom!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In het Le Mans topic is volgens mij wel e.e.a. te vinden aan info.
Als je nog niets geboekt hebt, vraag ik me af of je nog een campingplek gaat vinden, de laatste jaren boeken wij bijna een jaar van te voren, en dit jaar konden we zelfs dan niet op camping blue terecht, maar op camping beausejour.
En wanneer ga je ? Alleen voor het weekend, of ga je al eerder ? De parade op vrijdagmiddag in Le Mans zelf is een aanrader, ook kun je op vrijdag nog een pitwalk doen.
Als je al op donderdag er bent, kun je nog wat van de trainingen/qualificaties meepakken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben vorig jaar op LeMans geweest, en het is eigenlijk wel een pré om op 1 van de campings van het Circuit zelf te staan. De sfeer is daar gewoon geweldig. Je zit tussen allemaal petrolheads en heel veel britten (misschien dit jaar wel minder in verband met de huidige situatie in de UK).
Crazy Friday is sowieso leuk om mee te maken. Op de Chemin aux Boeufs staan dan allemaal groepjes mensen met SuperSoakers (rij dus met je raampjes dicht ;) ) die van de wat sportievere wagens burn-outs verwachten (dus ook van mijn 316i Compact _O- vanwege de M-trim en dus van voren eruit ziet als een M3 O-) )

Daarnaast is het gewoon een genot wat je allemaal aan exotische wagens ziet staan of op de camping geparkeerd ziet staan, waardoor je deze situaties krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SHiZXu_pnqI/AAAAAAAAAbM/rRjvK8y4ZxU/s400/_6121303.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SHiZcEyUC6I/AAAAAAAAAbc/CuFNaTkznT4/s400/_6141366.jpg

Verder is het indrukwekkend om 's nachts het bos in te gaan langs de D338 en de wagens voorbij te zien vliegen in het donker.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
u_nix_we_all schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:27:
In het Le Mans topic is volgens mij wel e.e.a. te vinden aan info.
Als je nog niets geboekt hebt, vraag ik me af of je nog een campingplek gaat vinden, de laatste jaren boeken wij bijna een jaar van te voren, en dit jaar konden we zelfs dan niet op camping blue terecht, maar op camping beausejour.
En wanneer ga je ? Alleen voor het weekend, of ga je al eerder ? De parade op vrijdagmiddag in Le Mans zelf is een aanrader, ook kun je op vrijdag nog een pitwalk doen.
Als je al op donderdag er bent, kun je nog wat van de trainingen/qualificaties meepakken.
We hebben gewoon een plaatsje op Bleu geboekt, geen probleem!

We hebben kaarten voor de Wollek tribune omdat we die het aantrekkelijkste vonden. Afhankelijk van de weersomstandigheden selecteren we nu nog welke auto we gaan nemen.

Waarschijnlijk gaan we vrijdag daarheen rijden.