Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:21
Omdat er in de vorige zwarte scherm topic aangeraden werd een nieuwe te openen doe ik dat maar even.

Om mijn 2e computer net een nieuwe grafische kaart (XFX Geforce 9800GT) en voeding (Forton 450W) gekocht en geïnstalleerd. De Vista waar die PC opdraait is vrij recent geïnstalleerd, 1 maand geleden en dus nog zeer schoon.

De eerste keer na deze hardware-upgrade start hij normaal op, alles werkt dus. Eenmaal ingelogd als administrator detecteert hij de nieuwe grafische kaart en begint te zoeken naar drivers. Hij vindt deze en vraagt om een reboot. Na deze blijft de computer ineens hangen na de Windows loading-bar. Waar normaal dus de useraccounts geladen zouden worden. Hetzelfde in safe-mode.

Vervolgens Windows-disc erin en de computer hersteld, waarna hij hem hersteld net voor die driver werd geïnstalleerd. Hij werkt weer, start op en natuurlijk wordt de driver opnieuw geïnstalleerd. Zelf doe ik direct even Windows update, al zitten hier geen belangrijke updates tussen met betrekking tot dit. En ik download en installeer de nieuwste Nvidea Geforce-driver. Ook nu weer krijg ik na reboot het zwarte scherm. Dit keer is het herstelpunt gezet na het automatisch installeren van de driver dus na (opnieuw) herstellen met Windows-disc blijft hij hangen in dat zwarte scherm.

Erg uitgebreide uitleg, maar volgens mij ben ik na het lezen van het vorige topic, niet de enige.
Naar mijn inziens ligt het niet aan de nieuwe hardware, gezien ik wel gewoon beeld heb gekregen en Windows ook normaal gedraaid heeft. Maar is de automatisch geïnstalleerde driver de veroorzaker van het blijven hangen na de Windows loading-bar.

Specificaties van pc zijn verder niet echt van belang maar:
Windows Vista Home Premium x64 (legaal ofcourse)
XFX Geforce 9800GT
Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz
MSI P45 Neo-F - Moederbord
Kingston ValueRAM - 2 x 2 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb géén idéé welk topic je bedoelt met 'vorige topic'..

Dus als je dat nog even wil vermelden - graag.
Dat maakt het glazenbollengehalte wat minder.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
Pardon, maar natuurlijk. Linkje onder de betreffende tekst geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Ja heb eigenlijk een soortgelijk probleem, mocht het niet aansluiten op dit onderwerp open ik wel een eigen topic. Maar het leek me relevant om me bij dit topic aan te sluiten

PC gegevens:
i7 920 CPU
ENGTX285 Asus
P6T deluxe mobo
3GB 1333mhz Kingston

3 maanden geleden had ik Vista geinstalleerd met destijds recente GPU driver, werkte meteen en goed.
Vorige maand wilde ik een herinstallatie doen, Vista install ging goed maar nadat ik de GPU driver had geinstalleerd en na een reboot word scherm zwart!
Heb daarna enkele andere drivers geprobeerd van Asus site en Nvidia site, maar geen resultaat.
Dacht dat het aan de installatie lag, dus verschillende Vista versies geprobeerd:

Vista x64 met SP1 - Verschillende GPU drivers
Vista x86 zonder SP1- Verschillende GPU drivers
Vista x86 met SP1 - Verschillende GPU drivers

Heb toen maar XP pro met SP3 geinstalleerd, hier was het geen probleem. GPU driver installeren en draait opzich wel. Maar goed wil toch liever terug naar Vista.

Ik kon trouwens wel in safe-mode inloggen en drivers deinstalleren (via apparaatbeheer).

http://www.routerforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
Ik kan nu wel weer in safemode binnenkomen, maar TCP_IP al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Nee nog niet, heb zondag weer tijd dus zal dan Vista opnieuw installeren op een 2e partitie (maak er wel een dualboot van voor de zekerheid).
Ik ga eerst een nieuwe Vista install dvd met SP1 regelen (lees:FTD=>usenet).

Mijn conclusie was eigenlijk al dat de GPU drivers gewoon niet goed waren, maar goed bedacht me ook dat ik nog niet geprobeerd had om eerst alle andere apparaten te installeren en daarna pas de GPU driver te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
de oplossing:

Omdat ik geen opties meer zag heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, maar niet naar 'Vista' maar naar '7'.
Ook hier bleef het een soortgelijk probleem, wat tijdens de installatie al begon bij de 'checking video performance' waarbij hij vastliep. Daarna ben ik via safemode in Windows (7, maar dat kon ook in Vista) en toen heb ik de Geforce driver uninstalled waarna ik de BIOS Flash geupdate heb naar de laatste versie.
Vervolgens kon ik alle drivers installeren (3 soorten getest) maar het opstarten ging gewoon weer naar behoren.

Van mij part kan dit topic dus dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Heb je advies opgevolgd min of meer.
Heb eerst een nieuwe Vista DVD met Service pack 1 gepakt (retail).
Heb Vista nu weer geinstalleerd op een 2e partitie (dualboot met XP), heb eerst alle drivers geinstalleerd.
Daarna BIOS update gedaan van V1003 naar "P6T-ASUS-DELUXE-1403.ROM".
PC herstart
Daarna GPU driver geïnstalleerd "182.50_geforce_winvista_32bit_english_whql", de nieuwste die op de website van Nvidia stond, daarna PC herstart weer.
Kon daarna gewoon inloggen, ik zag bureaublad e.d. maar na zo'n 5 sec. geen beeld meer *hele diepe zucht*. Precies zelfde verhaal dus weer.
Weer in veilige modus ingelogd en driver rollback gedaan.
Windows kent de kaart ook niet, "Standaard VGA grafische adapter". Zou al blij zijn als er een werkende windows driver voor m'n kaart is maar helaas.

Ben heel wat gewend maar krijg hier een beetje een slappe van onderhand.
Heeft iemand nog enig idee?

Op m'n XP installatie (1e partitie) werkt het namelijk wel gewoon. (specs e.d. in vorige post)

edit:
Wat me overigens opviel is dat de opties 'slaapstand' grijs is in het start menu, kan deze dus niet selecteren.
In configuratiescherm >> energie beheer waarbij je de optie kunt instellen wat de afsluitknop in startmenu moet doen is deze optie 'slaapstand' ook verdwenen.

Kan het iets met ACPI te maken hebben? Zo ja, weet iemand hoe ik dit oplos? Heb al letterlijk bijna alle drivers een keer geinstalleerd die de Asus website aanbied voor dit moederbord(P6T DELUXE)

edit2:

Krijg nou wat, volgens mij is het me gelukt.
Had eerst Uniblue driverscanner geinstalleerd, wellicht dat dat iets opleverde. Vond chipsetdriver maar versie die ik al had, nja geinstalleerd en keek wel wat ie deed.
PC herstart en toen toch maar weer zelfde GPU driver installeren.

Zat toen te denken dat bij het inloggen alles nog goed was maar zodra ik inlogde scherm zwart werd en de keren erop scherm al zwart werd voordat ik kon inloggen uberhaupt.
Toch maar eens in msconfig gegekeken, zag 3 dingen van Nvidia. Heb toen deze regel uitgevinkt:

rundll32.exe c:\windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

PC herstart en nu doet hij het wel gewoon normaal. GPU word netjes herkend in apparaatbeheer, 2e beeldscherm word herkend en Nvidya Physx werkt ook. Ik 'denk' dat het probleem nu wel is opgelost, maar er rest nog de vraag wat bovenstaande commando doet? Weet iemand daar een passend antwoord op ?

[ Voor 42% gewijzigd door TCP_IP op 05-05-2009 00:16 ]

Pagina: 1