• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 22:47
Heeft iemand enige ervaring met de reparaties van een toshiba notebook? via rma

Ik heb nl een laptop voor iemand gekocht bij yorcom, maar bleek vanaf het begin al niet goed te werken. 2x de recovery partitie teruggezet, maar mocht niet baten. en begon random te crashen, telkens na ~10 minuten bij het opvragen van data vanaf de hdd

Toen heb ik een ubuntu cd erin gedaan, en de smart gegevens uit gelezen, de log-tijden van fouten kwamen precies overeen met de crashtijden van de laptop. Foutief hdd'tje dus.

Toen heb ik samen met de eigenaresse van de laptop, deze teruggebracht. Ik verwachtte een DOA verhaal, maar nee daar waren we een week te laat voor (3 weken totaal). Dus voor direct een vervangende laptop konden we fluiten, terwijl er nog geen dag normaal mee gewerkt was.
Maar vooruit het zou alsnog maar 5 dagen gaan duren vertelde Yorcom mij. Na een week bel ik op hoe het er voorstaat, maar de laptop kon niet door yorcom gemaakt worden en moest opgestuurd worden.
"worden?" was mijn antwoord, "ja, de laptop is eigenlijk nog ehh.. hier"
Vooruit, het zou alsnog maar een week duren, want tja wat is nou een hardeschijf?

Na een week bel ik weer, de Yorcom medewerker wist nog van niks, maar zou het wel even uitzoeken. Toen ik terugbelde wist de medewerker me te vertellen dat het toshiba-reparatie centrum een nieuw mobo erin ging zetten.
Dit leek mij heel sterk want naar mijn idee werkte deze perfect onder ubuntu, maar misschien dat de controller naar de HDD's verkeerd was, maargoed dan zou de 2e hardeschijf (laptop bevatte er 2) ook niet goed moeten werken. raar verhaal dus
Verder samengevat: nog 1 week om te wachten voor de HDD, na nog een keer bellen bleek de vervangende hdd ook kapot, dus nu weer een week wachten terwijl het al meer dan een maand duurt.

Dit is gewoon absurd, waarom heeft een reparatie centrum geen HDD's op voorraad, ik word gewoon aan het lijntje gehouden.

Kan ik bij enige organisatie een beklag dan oid?

Verwijderd

Bel consuwijzer:
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 17:50
Vraag het rma nummer bij Yorcom op dat zij van Toshiba hebben gekregen en voer dat in op www.toshiba.nl/rma
Dan kun je de exacte status bekijken van de rma, of de laptop daadwerkelijk wel op de hd zit te wachten, je kan ook zien wanneer Toshiba hem heeft binnengekregen bijvoorbeeld. (serienummer hoef je niet in te vullen)

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 29-04-2009 10:55 ]

Systeem Specs

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je hebt een overeenkomst met Yorcom dus als er iets niet goed gaat, ook bij het reparatiecentrum wat voor hun werkt, moet je dit bij Yorcom melden.

Overigens is een nieuw MB vaak een 'oplossing' die gegeven wordt is mijn ervaring.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb slechte ervaringen met de hersteldienst van Toshiba. Bij mij heeft het zeker acht weken geduurd vooraleer ik mijn laptop terugkreeg en uiteindelijk bleek het gewoon om een defecte voeding te gaan. Daar komt dan nog bij dat ik zelf een aantal keer naar de hersteldienst van Toshiba heb moeten bellen om te vragen of er enige vooruitgang was, anders had ik een maand langer kunnen wachten.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 17:50
Alfredo schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:52:
Ik heb slechte ervaringen met de hersteldienst van Toshiba. Bij mij heeft het zeker acht weken geduurd vooraleer ik mijn laptop terugkreeg en uiteindelijk bleek het gewoon om een defecte voeding te gaan. Daar komt dan nog bij dat ik zelf een aantal keer naar de hersteldienst van Toshiba heb moeten bellen om te vragen of er enige vooruitgang was, anders had ik een maand langer kunnen wachten.
Dat is dan wel een uitzondering, ik maak voor mijn werk al bijna 10 jaar gebruik van het Toshiba Repair Centre en over het algemeen heb je je laptop binnen 2 weken terug.

Systeem Specs

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad, de laatste maanden is de snelheid van Toshiba over het algemeen prima te doen.
In tegenstelling tot MSI, waar ik de laatste tijd het ene drama na het andere mee maak qua langdurige reparaties.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
Er gaat niks boven Dell bij reperatie. Zij sturen een monteur op met de benodigde de onderdelen. Meestal is de probleem na 1 werkdag opgelost. Geen gezeur over lange wachttijden

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
karakedi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:19:
Er gaat niks boven Dell bij reperatie. Zij sturen een monteur op met de benodigde de onderdelen. Meestal is de probleem na 1 werkdag opgelost. Geen gezeur over lange wachttijden
Hetzelfde als bij Canal Digital zeker :P?

Het beste kun je morgen inderdaad even naar Yorcom bellen voor het RMA nummer van Toshiba en anders maandag even naar Toshiba zelf bellen, alhoewel je daar eigenlijk niets mee vandoen hebt. Voor dit laatste heb je natuurlijk wel het serienummer van de laptop nodig.

Bij Yorcom zou ik overigens wel een klacht neerleggen over dat het toch vrij lang duurt allemaal. Wel gewoon beleefd en netjes blijven en het liefste zelf even heengaan, mocht dat tot de mogelijkheden behoren. Je wint er waarschijnlijk niets mee, maar misschien kan Yorcom je een kleine vergoeding geven voor een volgende bestelling met bijvoorbeeld 5% korting oid. Dat verzacht de pijn meestal al redelijk.

Overigens, wat wel het nadeel bij consumentenlaptops is, is dat je niet kunt claimen dat je er nog niet op 'gewerkt' hebt, want het is geen zakelijke laptop en dus waarschijnlijk niet bedoeld voor zakelijke doeleinden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44
karakedi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:19:
HP ook. Belletje, hdd defect, dag later vervangende hdd.

Maar ik gok dat je het dan wel over een business model hebt al dan niet met bijbehorend warrantypack. Op consumentenlaptops zal het wat anders zijn, dan komt echt geen monteur hoor, dan is het gewoon carry-in garantie

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
DJSmiley schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:55:
[...]

HP ook. Belletje, hdd defect, dag later vervangende hdd.

Maar ik gok dat je het dan wel over een business model hebt al dan niet met bijbehorend warrantypack. Op consumentenlaptops zal het wat anders zijn, dan komt echt geen monteur hoor, dan is het gewoon carry-in garantie
Je kunt ook on-site garantie nemen bij Dell op consumentennotebooks, echter zit daar dan ook wel een bijbehorend prijskaartje aan. Zie de XPS-serie als voorbeeld.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
TOt nu toe is altijd een monteur langsgekomen. Ik had eerst een inspiron 6400, nu een vostro 1510. Mijn neef had een xps1530, binnen een dag was altijd een monteur op de stoep. Wij hebben gewoon de standaard garantie genomen. Hoewel je een C&R garantie heb, regelt Dell dat er een monteur komt volgens mij.
Pagina: 1