ASG V7: SO and S1 respawning too fast foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Astaro V7 draait viruteel op ESXI op een ML350G5. Tot voor dit probleem had ik nooit updates uitgevoerd. Nu krijg ik na een paar uren na een reboot van astaro onderstaande meldingen op de console;

INIT: Id "S0" respawning too fast: disabled for 5 minutes
INIT: Id "S1" respawning too fast: disabled for 5 minutes
....
Deze foutmeldingen herhalen zich elke 5 minuten.

Dit blokt Astaro V7 compleet. Ik kan niet meer op de webadmin, systemen krijgen geen ip meer (astaro is dhcp), vpn werkt niet, zelfs inloggen op de console lukt niet meer via root. Ik kan alleen nog een reboot doen en daarna kan is het probleem even verdwenen tot na een paar uren.

Wat ik al heb gedaan;
- na een reboot op webadmin een aantal updates uitgevoerd.
- switch vervangen
- op google gezocht naar deze foutmelding maar ik kan zo goed als niets vinden. Wel iets over een seriële verbinden die niet goed zou zijn???

Mijn inspiratie stopt hier...
Iemand nog een idee?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heb je je reseller al gevraagd of het ze bekend voorkomt, of direct bij Astaro navragen als je een gold of platinum support pack hebt :)

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Astaro gold of platinum pack hebben we zeker niet!

Ik had zeker gedacht dat er weinig response ging zijn. Ik kan er ook zo goed als niets over op het internet vinden.

Wat ik ga doen;
- ik heb nog een backup van de config van een aantal maanden geleden liggen toen de problemen er niet waren. Ik ga astaro opnieuw installeren en dan de config terugzetten. Hopen dat het dan werkt anders weet ik het ook niet meer.

Verwijderd

-qp- schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:40:
Dit zijn meldingen van je 'init' proces, het basisproces van een unix omgeving, zeg maar 1 niveau lager dan de kernel. Het init proces start op zijn beurt weer aan aantal andere processen op, afhankelijk van wel 'runlevel' je in zit. Sommige van die processen zijn geconfigureerd als "respawn", dat houdt in dat als ze afgesloten worden, init ze onmiddelijk weer opstart. Op het moment dat zo'n proces direct weer afsluit door een fout, krijg je dus een soort loop, init herkent dat en disabled het proces voor 5 minuten: "respawning too fast".

S0 en S1 zijn over het algemeen processen voor een seriele console. Daar gaat dus iets fout...

Je kunt de config van init bekijken in /etc/inittab.