Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia toetsen anders toewijzen

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
Beste tweakers,

Ik heb besloten om mijn oude Aureal Vortex weer te gebruiken voor audio (digitaal) omdat deze om een of andere reden toch veel beter klinkt als mijn Creative kaartje.

Nu zit ik alleen met het volgende, omdat ik alles digitaal heb aangesloten kan ik het hoofvolume niet meer regelen en hebben de mediatoetsen dus geen functie meer, aangezien ik dit toch wel erg mis vroeg ik mij af of ik de volume toetsen van mijn G15 toetsenbord niet op de "Wave" i.p.v. het Hoofdvolume kan gebruiken.?

Misschien weet iemand nog een programma? Het enige wat google mij op leverde was een vage inf bestandje naar een lg iets. Ik weet dat ik in in winamp global hotkeys kan aanzetten maar daarme regel ik alleen het volume van de muziek, ik wil graag het totale volume regelen.

B.v.d.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Thandor

SilverStreak

Ik heb ook even geGoogled en er is betrekkelijk weinig te vinden over dit probleem in combinatie met de G15. Wat er te vinden is gaat danwel over WinAMP, danwel vraagt iemand hetzelfde zonder oplossing.

Om toch met een oplossing te komen heb ik de zoekopdracht generieker gemaakt. Weg met G15 en algemeen zoeken naar 'instead of master volume wave'. Dat bracht mij bij dit topic waarin iemand naar het programma Volume Tracker linked. Volgens de beschrijving doet het programma het volgende:
Great for systems using Digital Audio Out, such as SP-DIF. With Digital Audio output, only the wave volume effects the output level, not the master volume. Yet multimedia keyboards and remote controls only adjust the master volume. This app tracks the wave volume to the master volume by monitoring changes to the mixer control. Works on 2000, XP and Windows Media Center.
Wegens gebrek aan een Windows PC met een multimedia toetsenbord heb ik het niet kunnen testen dus het blijft een gok of het werkt ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
Hey bedankt! ik zal het zo eens uitproberen :D.