Eigen online Knowledge Base

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik wil binnenkort een eigen knowledge base opzetten, en deze draaien op een webinterface, maar ik heb nu verscheidene pakketten geprobeerd. (Wordpress (is een blog maar voor een kleine KB ansich wel te doen, PHPMyFAQ). Maar waar ik elke keer op stuk loop is het stukje rechten, want ik wil dat de KB puur alleen persoonlijk kan gebruiken. Dus dat andere bezoekers geen toegang hebben, en daar lopen deze pakketten allemaal op stuk, via een zelf gemaakte script is Wordpress wel via wachtwoord te 'beveiligen' maar deze is simpelweg heel makkelijk te omzeilen.
Daarnaast naar veel online KB pakketten gekeken, maar deze kosten allemaal van ~100 euro naar 1000+ euro, en dat is puur voor prive gebruik een beetje teveel van het goede.

Dus vandaar mijn vraag is er een simpel/compleet pakket die dit wel heeft, en vooral het user & restrictions gedeelte?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je hebt dus eigenlijk twee vragen, namelijk de vraag waarin je je knowledgebase het beste in kunt opbouwen, en ten tweede hoe je het moet beveiligen.

Wat is er mis met een wiki achter een .htaccess-file?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 29-04-2009 08:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik gebruik ook een wiki, dokuwiki. Dat werkt best goed. Dokuwiki kun je voorzien van een login zodat alleen ingelogde gebruikers informatie kunnen bewerken of zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

Wij gebruiken daar Mediawiki voor. Gewoon alle schrijfrechten van anonymous users intrekkken en mensen niet automatisch een account geven. 5 seconden werk.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

wiki achter slot en grendel (bijvoorbeeld een .htaccess file), maar WordPress heeft toch ook goede plugins (volgens mij kan je standaard al toegang weigeren als je niet bent ingelogged) voor toegangsbeheer :?

Waar heb je op gezocht en geef aan wat je hebt gevonden. Als je het hebt over WP, welke plugins heb je naar gekeken, waar in de documentatie staat dat je stuk zou lopen op het rechtenstukje.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hari-Bo schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:32:
Maar waar ik elke keer op stuk loop is het stukje rechten, want ik wil dat de KB puur alleen persoonlijk kan gebruiken. Dus dat andere bezoekers geen toegang hebben, en daar lopen deze pakketten allemaal op stuk,
Daar worden dergelijke pakketten dan ook niet voor ontworpen, daar hebben webservers gewoon features voor. De eerder genoemde .htaccess file moet je daarmee goed kunnen helpen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:13
En anders zet je in je root gewoon een .htaccess file met alleen toegang voor jouw eigen IP?

[ Voor 3% gewijzigd door Svennetjee op 01-05-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Svennetjee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:22:
En anders zet je in je root gewoon een .htaccess file met alleen toegang voor jouw eigen IP?
.htaccess is al meerdere keren aangekaart, ik denk dat ik deze methode wel ga gebruiken maar nooit op IP basis, want een statisch IP krijg je niet van je provider iig niet zonder betaling.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Hari-Bo schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:25:
[...]
.htaccess is al meerdere keren aangekaart, ik denk dat ik deze methode wel ga gebruiken maar nooit op IP basis, want een statisch IP krijg je niet van je provider iig niet zonder betaling.
Dat hoeft niet perse hoor. Ik zit bij Telfort (dat 20mbit gebeuren) en ik heb gewoon een statisch ip (heb iig al 2 jaar dezelfde)

Las dit ook ergens: Het dynamische IP adres is bij Telfort behoorlijk statisch, d.w.z. je krijgt altijd hetzelfde dynamische adres totdat je het modem wijzigt van Routing naar Bridge of omgekeerd.

Maar sommige andere providers hebben idd wel dynamisch maar dan kan je dit gebruiken: DynDNS.org
DNS for static and dynamic IP address

[ Voor 4% gewijzigd door Gersomvg op 01-05-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zelf gebruik ik Drupal 5 hiervoor. Gewoon afgeschermd van de buitenwereld en alleen ik kan erbij. Met CCK + views kan ik de nodige selecties maken. Moet je wel eea weten van Drupal natuurlijk.

==
hoi

Pagina: 1