MSI KT7-2A + ATA100 IBM 45GB in WIN2K

Pagina: 1
Acties:

• Scuba
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09-2023
Hey ik wordt helemaal gek van mijn pc.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg. Ik draai WIN2K en ik heb een ATA100 IBM 45GB schijf. Aangezien hij heel erg langzaam werkte, heb ik die nieuwe VIA 4 in 1 driver gedownload en geinstalleerd (nog niet die Beta) maar gelijk was ik mijn cdspelers die op IDE 2 zitten kwijt. Nu kwam ik er achter dat ie mijn IDE2 controller weg had gegooid!! Deze kan ik ook niet meer toevoegen. Ook niet als standaar ide controller. Ik kwan wel alles weggooien en handmatig standaard controllers installeren maar dan heb ik niet het voordeel van de ATA100, want dan is het errug traag.
Wie o wie weet hoe het moet!!
Want anders weet ik 1 ding, ik koop nooit meer een amd icm een msi bord!! Ik heb nooit probs gehad met mijn PIII en nu met die AMD heb ik alleen maar gezeik!!
Alvast bedankt

Verwijderd

Had de Beta maar wel geinstalleerd, Versie 4.29 dus.

Van versie 4.28 is de IDE controller zwaar niks ( had bijna iets anders ingetikt)

Probeer versie 4.29.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Er zit een deinstallatie procedure voor de win2k ide drivers in de setup van 4-in-1 hoor. Heb je zo je standaard drivers weer terug.

Laat maar.. .

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo met zelfde HD.

Op 1e channel heb ik mijn IBM 45GB (UDMA100 kabel)

Op 2e channel heb ik een WD 13,6 GB en een Maxtor 8,7 GB (UDMA66 drives op UDMA33 kabel)

Ik draai 4.29 beta drivers van www.viahardware.com

Geen problemen... Nouja kreeg blauwe (STOP)schermen met 'hardware malfunction' tijdens setup van win2k :'((OnBoard sound uit gezet(Die is dus gewoon kaduk!)) en toen deed ie het wel:)

Van de week maar weer ff terug naar C-Land om het board om te ruilen.

MSI koop ik ook nooit meer, al 2 keer bios verneukt met flashen (K7T Pro2A en K7T Master)