Ik heb in mijn pc een geluidskaart zitten die alleen 5.1 analoog uitzendt. Nu is er voor een versterker coaxiaal of optisch vereist hoe kan ik dit omzetten zonder een geluidskaart te kopen? Het is een realtek ALC-888.
Verwijderd
Dus je wil het digitale geluid van je PC door je geluidskaart laten omzetten naar analoog (met brakke DAC's), om het vervolgens weer te digitaliseren, en het dan in de versterker weer om te zetten naar analoog voor je boxen?
D -> A -> D -> A

Je zou zegmaar ook gewoon een geluidskaart van 3 tientjes met een optische digitale uitgang kunnen kopen...
D -> A -> D -> A
Je zou zegmaar ook gewoon een geluidskaart van 3 tientjes met een optische digitale uitgang kunnen kopen...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 23:30 ]
ja maar kan het niet met een verloop stekkertje? Want ik vindt de software van deze geluidskaart zeer goed en werkt heel prettig.
Ehh.. de ALC-888 ondersteunt gewoon optisch en coaxiaal..Je zou zegmaar ook gewoon een geluidskaart van 3 tientjes met een optische digitale uitgang
bron : http://www.realtek.com.tw...Level=5&Conn=4&ProdID=135
[ Voor 23% gewijzigd door djexplo op 28-04-2009 23:33 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
voor nog geen 10 euro heb je een sweex met een bepaalde chipset (zal zo even zoeken) met de juiste drivers (op inet te vinden) geeft deze een bitcorrecte output naar je versterker. Anders optie is er gewoonweg niet, tenminste niet op een normale of zeer kostbare manier
Is de laatste poort (bv. Sub/Center) dan niet gewoon een dubbele aansluiting voor zowel analoog als digitaal. Dat had ik ook met een geluidskaart.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ja maar die aansluiting hadden ze mooi niet op mijn k*t moederbord willen stoppen ik heb namelijk de asrock NF6G-VSTAdjexplo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:32:
[...]
Ehh.. de ALC-888 ondersteunt gewoon optisch en coaxiaal..
Verwijderd
Ik neem aan dat de ALC-888 een onboard geluidschip op het moederbord is. Zou vast wel ergens een header zitten met digitaal audio maar vind maar eens de juiste bracket dan... Kun je gemakkelijker een goedkoop geluidskaartje kopen.djexplo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:32:
[...]
Ehh.. de ALC-888 ondersteunt gewoon optisch en coaxiaal..
Kun je geen pinnetjes herleiden op je mobo, zodat je alsnog een bracket kunt aansluiten..
Je geeft mondjesmaat info, dus vrij lastig om snel een oplssing te vinden of dingen uit te sluiten..
edit: ^^ met stupid
Je geeft mondjesmaat info, dus vrij lastig om snel een oplssing te vinden of dingen uit te sluiten..
edit: ^^ met stupid
[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 28-04-2009 23:37 ]
Dat is een goede inderdaad, die heb ik bij onze HTPC er ook in zittenRay schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:32:
voor nog geen 10 euro heb je een sweex met een bepaalde chipset (zal zo even zoeken) met de juiste drivers (op inet te vinden) geeft deze een bitcorrecte output naar je versterker. Anders optie is er gewoonweg niet, tenminste niet op een normale of zeer kostbare manier
Het is een Trust (geen Sweex
Die gehackte drivers kun je hier vinden: http://code.google.com/p/cmediadrivers/
Topicstarter, heb je geen S/PDIF header op je moederbord zitten? Dan kun je er namelijk met wat knutselwerk een cinch stekker op aansluiten, zodat je een coaxiaal signaal hebt
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2009 23:40 ]
Verwijderd
Header 27 (linksonder) is een"27 HDMI_SPDIF Header (HDMI_SPDIF1)" volgens de handleiding. Je zou de juiste bracket er bij kunnen zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:34:
[...]
Ja maar die aansluiting hadden ze mooi niet op mijn k*t moederbord willen stoppen ik heb namelijk de asrock NF6G-VSTA
Zoiets dus. Even op de pinout letten, maar het zijn maar 3 pinnen dus kan weinig fout gaan volgens mij.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 23:43 ]
Is die header niet enkel bedoelt om een HDMI VGA kaart op aan te sluiten?Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:39:
[...]
Header 27 (linksonder) is een"27 HDMI_SPDIF Header (HDMI_SPDIF1)" volgens de handleiding. Je zou de juiste bracket er bij kunnen zoeken.
Verwijderd
Dat zeg ik... Geluidskaartje van 30eu is makkelijker en doet precies het zelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:44:
Ja maar waar koop je zoiets?
edit:
bingo, gewoon bij Alternate: http://www.alternate.nl/h...oederborden&l2=Toebehoren
Geen garantie dat het gaat werken maar misschien een poging waard
Is er verschil tussen HDMI S/PDIF en 'gewoon' S/PDIF dan?kwiebus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:46:
[...]
Is die header niet enkel bedoelt om een HDMI VGA kaart op aan te sluiten?
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 23:50 ]
Koop bij Praxis/Handyman/Conrad een cinch-plug van 50 cent, knoop er 25 cm snoer aan (2-aderig) en zet aan de andere kant zo`n jumperachtig stekkertje (heb je vast wel ergens liggen; oude pc-speaker oid).Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:44:
Ja maar waar koop je zoiets?
Vastknopen... en dan genieten
Dat weet ik niet, dat vraag ik jouw juist.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:46:
Is er verschil tussen HDMI S/PDIF en 'gewoon' S/PDIF dan?
Als er geen verschil zou zijn waarom moet je dan bij sommige moederborden als je de SPDIF header gebruikt kiezen tussen HDMI Output en SPDIF Output bij de SPDIF_OUT Mode Setting in het BIOS?
Hoe weet je dan op welk pinnetje je die moet aansluiten?Michael Knight schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:29:
[...]
Koop bij Praxis/Handyman/Conrad een cinch-plug van 50 cent, knoop er 25 cm snoer aan (2-aderig) en zet aan de andere kant zo`n jumperachtig stekkertje (heb je vast wel ergens liggen; oude pc-speaker oid).
Vastknopen... en dan genieten
De pinout staat als het goed is in je moederbord boekje.
Zijn 3 pinnetjes dacht ik
5V, S/PDIF Data, GND
Die 5V heb je niet nodig. De S/PDIF Data is de pluspool van het stekkertje (binnenste pinnetje), de GND is de ground, de min dus, wat de buitenkant van het stekkertje is.
Ik heb het precies zo gedaan als Michael Knight zegt, en het werkt prima.
Zijn 3 pinnetjes dacht ik
5V, S/PDIF Data, GND
Die 5V heb je niet nodig. De S/PDIF Data is de pluspool van het stekkertje (binnenste pinnetje), de GND is de ground, de min dus, wat de buitenkant van het stekkertje is.
Ik heb het precies zo gedaan als Michael Knight zegt, en het werkt prima.
HDMI ondersteund hogere bitrates dan S/PDIF. Over S/PDIF kun je geen DTS-HD Master sturen, terwijl HDMI dit wel kan. Misschien dat het BIOS ervoor zorgt dat er geen niet-ondersteunde signalen naar de versterker worden gestuurd.kwiebus schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:39:
[...]
Dat weet ik niet, dat vraag ik jouw juist.
Als er geen verschil zou zijn waarom moet je dan bij sommige moederborden als je de SPDIF header gebruikt kiezen tussen HDMI Output en SPDIF Output bij de SPDIF_OUT Mode Setting in het BIOS?
Blijft de vraag waarom je de header HDMI_SPDIF zou noemen, terwijl het eigenlijk HDMI+Audio is.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik kan via de software wel digitale signalen versturen dus ik denk dat als ik de cinch-plug aangesloten heb dat het dan wel gewoon moet werken.
Dat is toevalligThinkPadd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:37:
[...]
Dat is een goede inderdaad, die heb ik bij onze HTPC er ook in zitten
Het is een Trust (geen Sweex) SC-5250 met een C-media 8738 chipset. Die heeft coaxiale in en outputs, en optische in en outputs, werkt erg goed (de digitale outputs dan, de digitale inputs en de analoge outputs heb ik nog nooit gebruikt)
Die gehackte drivers kun je hier vinden: http://code.google.com/p/cmediadrivers/
Topicstarter, heb je geen S/PDIF header op je moederbord zitten? Dan kun je er namelijk met wat knutselwerk een cinch stekker op aansluiten, zodat je een coaxiaal signaal hebtHeb ik ook gedaan met mijn P5N-MX en Onky HT-S3105 en werkt prima.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 11:35 ]
3 seconden met google zoeken http://www.player.co.yu/products/1340.g48562b1b58378.jpgVerwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:33:
[...]
Dat is toevalligik wil ook een HT-S3105 aansluiten hoe bevalt hij als ik vragen mag? En zou je me een foto kunnen sturen van de achterkant met een beetje kwaliteit? Want ik moet hem nog kopen maar heb een beetje mijn twijfels tussen een aantal en moet een behoorlijk aantal aansluitingen hebben.
Pagina: 1