hp laptop van dv9000 serie, videochip raakt oververhit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekuro
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 15:37
Ik heb een hp laptop van de dv9000 serie (een 9285EA).
Na 15 maanden ongeveer heeft de videochip het begeven.
Ik was een grafisch intensief spel aan het spelen die waarschijnlijk de videochip oververhit heeft.
Helaas is die chip rechtstreeks op het moederbord bevestigd en moet volgens mij het moederbord vervangen worden, de laptop doet immers niets meer, zelfs geen boot scherm en al helemaal geen foutmeldingen.

Nu lees ik echter dat er in de vs gelijkaardige gevallen zijn. Dit lijkt mij dus een fabricage fout. Weet er iemand of hp al een mededeling heeft gedaan en of zij eventueel deze moederborden willen vervangen? Of is er toch nog een manier om deze laptop weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je HP al eens gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:16
Kijk eerst even op de achterkant van je laptop.
Als ik mij niet vergis heeft de DV9000 serie 2jaar garantie.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekuro
@ Door: TERW_DAN: nog niet
@ The_Greater : men leverancier vertelde mij 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 23:28
als je een beetje geluk hebt kun je extended warranty claimen bij je laptop aangezien er inderdaad een probleem is met de gebruikte videochip. Heb helaas hetzelfde met een dv9680 maar die valt zogenaamd niet onder die regeling terwijl er gewoon precies hetzelfde moederbord in zit.

http://h10025.www1.hp.com...ame=c01087277&lc=en&cc=us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Volgens de website. http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN, is de dv9285ea enkel in Belgie en Portugal verkocht destijds. Ik heb het even in jouw profiel opgezocht, maar kon niet terugzien of je in Belgie woont of niet.
Mocht dat wel zo zijn, units die na april 2007 verkocht zijn in Belgie hebben per definitie 2 jaar fabrieksgarantie...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekuro
Ik heb ondertussen hp gebeld en een oplossing gevonden.
Netstroom afkoppelen, batterij afkoppelen, 30seconden de onknop indrukken om je hardware te resetten.
Daarna booten met een externe monitor aangesloten.

Er zou ondertussen ook een patch zijn voor die chip, maar dan blijft je ventilator draaien.
Ik zal geen spellen spelen dan wordt die ook niet warm.

Dank voor jullie help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:26
Dat is toch geen oplossing? Vind dat ze je er wel mooi mee afschepen eigenlijk...

Ik zou er geen genoegen mee nemen en gewoon eisen dat dat kreng doet wat hij hoort te doen, daar hoort het kunnen belasten van de videochip ook bij ;)

Bovendien kan ik mij iets herinneren dat je direct van de fabrikant zogoed als altijd 2 jaar garantie hebt. Hoe hard een shop dat ook ontkent.

offtopic:
moet je nou altijd met een externe monitor werken?

[ Voor 20% gewijzigd door Wackoz op 30-04-2009 16:59 ]

één is geen, twee is één

Pagina: 1