problemen met driver van ah3650

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:13
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb een k8n neo 2 platinum met daarop een Asus AH3650 Silent/HTDI/512M.als os heb ik windows vista sp1 32bit
Zo gauw als ik de drivers van de kaart instaleer dan loopt de computer muurvast.Ik heb diverse drivers geprobeerd o.a de orginele cd, de drivers van de asus pagina en drivers van sapphire . als ik in de safe modus de vga kaart verwijder en dan kies voor een rolback van de driver dan blijft hij met een standaard vgakaart driver (vind hij standaard)goed lopen.Vervlgens dacht ik aan de chipset drivers van het mainboard maar die zijn er niet voor windows vista(altans ik kon ze niet vinden).mischien is de kaart een doa mar mischien heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad en heeft een oplossing kunnen vinden.

Verwijderd

na het ligt denk ik niet aan je mobo chipset. ATI staat erom bekend dat ze brakke drivers hebben. alhoewel dat al wel beter word. Je moet ff zorgen dat je je oude driver goed verwijderd voordat je een nieuwe instaleerd.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

sapphire drivers gebruiken
ATI staat zeker bekend om zijn brakke drivers,

hier een linkje

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
ATI drivers zijn over het algemeen helemaal niet zo heel erg brak. De meeste gevallen van problemen zijn over het algemeen vrij eenvoudig terug te leiden naar het een of ander in het systeem.
Het valt me verder op dat je geen melding maakt van het downloaden en proberen van de drivers van AMD's officiele site, terwijl dat toch de meest logische optie zou zijn.

officiele drivers

Heb je de videokaart overigens geinstalleerd met een schone windows install, of had je eerder een andere videokaart in het systeem zitten? Dit kan ook van belang zijn namelijk.

edit: Het was handig geweest als je had gemeld dat je moederbord een AGP-slot heeft in plaats van een PCI-E slot. Dit maakt wezenlijk verschil aangezien AGP support niet meer in alle driver-releases wordt meegeleverd. Ik zou als advies willen meegeven om een paar officiele catalyst drivers van de officiele site te proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door dahakon op 29-04-2009 11:35 ]

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:13
update : Het is AH3650 Silent/HTDI/512M AGP. IK heb de orginele drivers van cd geprobeerd de drivers van de pagina van amd en de sapphire drivers. dit alles bij een clean instal.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
benprint schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:52:
update : Het is AH3650 Silent/HTDI/512M AGP. IK heb de orginele drivers van cd geprobeerd de drivers van de pagina van amd en de sapphire drivers. dit alles bij een clean instal.
Met een beetje google-werk kom kun je nog specifieke AGP hotfix-drivers vinden. Zelfs via de meuktracker van de frontpage had je in de replies onder het Catalyst 9.4 artikel een directe link kunnen vinden:

http://support.amd.com/us...es/CatalystAGPHotfix.aspx

Probeer die eens uit zou ik zeggen.
Pagina: 1