Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP] kale installatie logo-test

Pagina: 1
Acties:

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:36
Zit met een probleem, waar ik niet 123 een antwoord op kan vinden via google

Ben mijn pc opnieuw aan het installeren met windows xp home, echter krijg ik binnen de installatie van xp de volgende vraag wat ik nog nooit gezien heb.

Hardware installatie
De software die u voor deze hardware installeert:
Battery
voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test, die op compatibileit van Windows XP controleert.

blabla

Wilt u doorgaan met het installeren van de software ?

Het rare is wanneer ik op doorgaan druk krijg ik ongeveer 50 keer deze vraag, maar telkens met een ander hardware component. Waarna de pc dus niet op start. De cd heb ik al meerdere keren voor andere pc gebruikt.

Wat zou dit kunnen zijn? (geheugen problemen)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het de eerste keer dat je deze pc probeert te installeren met deze cd of heb je dat in het verleden vaker gedaan?

Het lijkt te maken te hebben met de ondertekening van de drivers, als het een oude cd is en een systeem met hele nieuwe hardware zou dat kunnen lijkt mij.

Je kan na de installatie ook niet in de veilige modus komen o.i.d?

Wellicht dat het mogelijk is om een slipstream te maken inclusief sp3? zie http://www.simplyguides.n.../using_autostreamer.shtml

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 29-04-2009 09:13 ]

Desktop | Server | Laptop

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ligt aan je XP CD. Ik heb dit ook met bepaalde XP CD's en met andere weer niet. De oorzaak weet ik helaas niet.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De logica zit in de accu, dus installeren zonder dat de accu er in zit zou moeten werken.

Ey!! Macarena \o/

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

RaZ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:43:
De logica zit in de accu, dus installeren zonder dat de accu er in zit zou moeten werken.
ts geeft aan dat na beantwoorden van de accu vraag hij meer van dezelfde vragen krijgt voor andere hardware

@TS
welke hardware heb je
welke SP staat er op de xp cd, als dat niet sp3 is probeer dan zoals hierboven genoemd een slipstream cd te maken, dit kan je op google plenty vinden hoe te doen... keywords: slipstream xp sp3

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• breeeem
de cd is windows xp home sp2 NL welke ik meerdere keren heb gebruikt op verschillende pc's

Het gaat om een dell demension 8400 pc welke een jaartje of 4 á 5 oud is.

De pc is na de installatie met geen mogelijkheid op te starten ook niet in de veilige modus. (meerdere keren geprobeerd)

Zal eens een slipstream naar sp3 proberen en een andere windows xp cd.

• Rupie
Misschien dat je hier nog een oplossing tussen kan vinden, al gaat dit niet specifiek over een schone installatie:

You cannot install some updates or programs

Heb je trouwens al geprobeerd om de schijf opnieuw te formatteren en opnieuw te beginnen? Iets anders wat ik las is dat het met de tijdsinstelling te maken kan hebben waardoor de ondertekende drivers afgekeurd worden. Kan je in de BIOS kijken wat de tijdsinstellingen zijn van het apparaat?

• breeeem
de datum van de bios was het probleem, deze stond anderhalve dag voor _/-\o_

• Rupie
Toch fijn dat je dan zo'n veelzeggende foutmelding krijgt ;) maar goed dat het nu wel werkt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, het is op zich wel een clue, aangezien de hardware met signed drivers afhankelijk is van een goede werking van je PKI infra (dus ook de klok op je clients).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1