Toon posts:

Probleem met ENGTX285 kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds een paar dagen nu de gtx285 kaart ipv me oudere 8800gtx alleen nu is het probleem dat ik heel erg weinig van die kaart merk. Me FPS in world of warcraft zijn er niet beter op geworden, ik haal in dalaran maar 16fps.... Men zegt dat ik cker een groot verschil moet gaan zien..

Wat heb ik gedaan:
Heb xp/vista/windows 7 geprobeerd met verschillende drivers maar geen succes. Heb tevens me bios geupdate, mocht ook niet baten:

Dit is mijn systeem:
M3A mobo
AMD phenom 9750
corsair cm2x2048-6400C5 (totaal 4GB werkgeheugen)
corsair 650W voeding
24inch samsung scherm
nvidea ENGTX285

Ik heb ook tevens 2 3dmarks tests gedaan met me oude en nieuwe kaart en wekelijk weinig tot niks verschil:

8800gtx 11175 3dmarks http://service.futuremark...9CEF62CC172CCD7E9A6CF1B7B

ENGTX285 12287 3dmarks http://service.futuremark...D409EFA975157952F4C388F74

Wat kan het probleem zijn hier heb echt alles geprobeert... of is me kaart defect?

Verwijderd

ik denk dat je cpu de bottleneck vormt.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:30:
ik denk dat je cpu de bottleneck vormt.
Hoewel het daar op lijkt, vind ik wel dat je erg snel tot conclusies komt. Waarom denk je dit?
Er wordt tegenwoordig wel erg snel geroepen dat de CPU de bottleneck vormt. Maar de CPU neemt vooral de game-mechanics voor zijn rekening. Een Phenom moet mákkelijk WoW aan kunnen wat dat betreft. Vooral als TS maar 16fps haalt gaat er iets niet goed met de GPU lijkt me...

@TS: In 3dmark krijg je een aparte score voor GPU en CPU. Is je GPU-score ook zo weinig gestegen?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 19:00
Was er niet een probleem in WoW zelf met de nieuwe uitbreiding? Ik ken WoW totaal niet dus de kenners hebben hier meer verstand van, maar ik meen me te herinneren dat een bepaalde stad (sowieso lopen steden altijd wat langzamer door de drukte etc) in de nieuwe uitbreiding, zelfs bij mensen die WoW prima op het allerhoogst zouden moeten kunnen draaien, gewoon bagger liep.

Volgens mij was/is Blizzard dan ook hard bezig met patches voor dat probleem (het klinkt me bekend iig).

Ik durf je bijna te garanderen dat het niet aan de hardware ligt. WoW is namelijk al een vrij oud spel, en op de uitbreiding na kan je dit eigenlijk op elk willekeurig systeem wel draaien (op low dan). Example: mijn kleine broertje speelt het spel ook sinds kort op een old skool Pentium D met 1Gb werkgeheugen en een 7650GS videokaart (medion bak, te vergelijken met een 7600GS en die is weer te vergelijken met ~6600GT).

Hiermee haalt hij gewoon 50fps in eigenlijk elk gebied wel (game zonder uitbreidingen) met alle settings een stuk boven het gemiddelde :)

Het systeem van de TS is zoveel keren sneller dan dat van mijn broertje dat het eerder tegen de maximum fps limiet aanzit lijkt mij ;)

één is geen, twee is één

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Toevallig was er net een discussie over WoW in het ATi nieuws topic. Daar schreven ze ook dat deze al snel last heeft van een CPU bottleneck. Misschien wel nuttig om even door te lezen.

Verder schrijf je niet welke 3dmark je gebruikt. 3dmark06 is met een beetje flinke kaart, wat de 8800GTX toch nog steeds wel in, ook al snel CPU limited. Probeer eens 3dmark vantage of een game die niet zo snel gebottleneckt wordt door de CPU.

Wat je ook nog kunt proberen is je resolutie verlagen. Als je FPS daardoor omhoog gaat is je videokaart een bottleneck, blijft deze gelijk is het je CPU.

specs