Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosting met nadruk op spamvrije webmail

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47
Voor een kennis ben ik op zoek naar ruimte voor z'n website en de mail van 10 personen (ongeveer 1Gb zou nu voldoende zijn). Omdat de personen overal in het land toegang moeten hebben tot hun email, maakt men alleen gebruik van webmail. Momenteel is de site gehost bij een bedrijf dat Horde als webmailclient gebruikt.
Nu is Horde mijns inziens erg basaal, en heeft het het uiterlijk van een client die 10 jaar oud is. Bovendien is het volgens mij niet mogelijk om gebruik te maken van een goede spamfilter: 250 spamberichten in een weekend kost je je halve maandagochtend.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie (er is zo ontzettend veel als je google gebruikt), wil ik jullie vragen welke hoster een goede intuitieve webmailclient levert (uiterlijk gelijkend op outlook bijvoorbeeld) met bovendien een erg goede spamfilter. Of is dat gewoonweg niet mogelijk bij webmail?
Moet ik op zoek naar een bepaald soort software ipv Horde (welke?) of is het juist de hoster die de hoeveelheid spam in meer of mindere mate kan regelen adhv filters op zijn servers?

Ben niet goed thuis in het wereldje, dus ik hoop dat jullie mij op een spoor kunnen zetten. Voorgekauwde antwoorden verwacht ik niet, hooguit een bospad :)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:54
De spamfilter staat geheel los van welke webmailapplicatie je gebruikt. De webmail doet niet veel meer dan kijken welke e-mailberichten er in de inbox staan en die tonen aan jou.
100% spamvrij is simpelweg niet te garanderen door hosters. Wel kan het zo veel mogelijk beperkt worden.

Verder kan je wellicht kijken naar Roundcube als webmail. Die ziet er net wat gelikter uit IMHO dan Horde.
Als je echt per se een soort van outlook uiterlijk wilt, kan je kijken naar Microsoft Exchange hosting, dit is echter een tandje duurder dan een simpel hostingpakket met spamfilter en een webmailprogramma als Horde, Squirrelmail of Roundcube (dit zijn voor zover ik weet de meest gebruikte webmailapplicaties).

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Qua webmail is er weinig verschil tussen de meeste hosts. Horde, SquirrelMail en soms RoundCube en dan heb je het wel gehad. Dat heeft echter niets met spamfiltering te maken, dit gebeurt op de mailserver van de provider.

Je kunt tegenwoordig ook Gmail in combinatie met je eigen domeinnaam gebruiken (gratis voor particulieren, als ik me niet vergis), misschien is dat een optie? Is iig een goeie webmailclient met prima spamfiltering.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

NNF schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:08:
Qua webmail is er weinig verschil tussen de meeste hosts. Horde, SquirrelMail en soms RoundCube en dan heb je het wel gehad. Dat heeft echter niets met spamfiltering te maken, dit gebeurt op de mailserver van de provider.

Je kunt tegenwoordig ook Gmail in combinatie met je eigen domeinnaam gebruiken (gratis voor particulieren, als ik me niet vergis), misschien is dat een optie? Is iig een goeie webmailclient met prima spamfiltering.
Is inderdaad zeer interestant, maar de IMAP implementatie van GMAIL zuigt. Punt uit.

@TS: Catchall uitzetten kan ook helpen hoor.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47

robdejongNL

Bite me

Dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een hoster welke een Barracuda spamfilter-server naast de reguliere mailserver heeft draaien..
Wij draaien het nu ook enige tijd en de reacties zijn zeer lovend van de klanten.

Dit zou je inderdaad kunnen combineren met Microsoft Hosted Exchange.. Dan ben je verzekerd van een knappe webmail-layout.

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

XS4ALL heeft naar het schijnt wel goede webmail. Zij doen ook nog hosting.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Snake schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:09:
[...]
maar de IMAP implementatie van GMAIL zuigt. Punt uit.
geen enkel last van? wat is er mis mee? 0_o

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Zoek gewoon een hostingpartij die IMAP ondersteunen en die goede spamfiltering hebben. Laat die mensen vervolgens gewoon het IMAP account instellen in een normale mailclient. Outlook, Thunderbird, elke client ondersteunt wel IMAP. Webmail werkt helemaal niet fijn.

Overigens kun je met een webmail client die IMAP ondersteunt er dan alsnog bij, dus installeer gewoon bijvoorbeeld Roundcube op een hostingpakket.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 22:22 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25
ik neen aan dat ze een eigen domeinnaam hebben.
dan een abonement afsluiten bij cleanport.nl of virclean.nl en je hebt weinig spam meer.

mx records aanpassen en klaar.

kost wel wat maar is het geld waard, fijne van virclean vind ik dat zij ook werken met pop authenticatie.
dus elke gebruiker kan met zijn eigen inloggevens van webmail inloggen op virclean.nl en zien of er misschien teveel gefilterd word.

succes ermee

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 19:19
[...]

Is inderdaad zeer interestant, maar de IMAP implementatie van GMAIL zuigt. Punt uit.

Wat heeft IMAP met webmail te maken? Verder ben ik het deels met je eens dat IMAP in Gmail niet helemaal geweldig is. Als ik imap op het werk gebruik en thuis pop, dan kan ik thuis ineens 30 keer het zelfde bericht ophalen omdat imap dat weg schrijft als een nieuw ding. Niet fijn nee. Maar dat betekend nog niet dat de webmail van gmail niet deugt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou zelf op zoek gaan naar een willekeurige imap provider met een beetje webruimte.

Dan kan je op dat beetje webruimte elke webmail client installeren die je zelf wenst. Omdat het imap is is het ook te benaderen via een desktop-client.

Spamfilter moet je regelen op server niveau. Als je dit echt zelf zou willen regelen zou ik gaan voor een vps of colo of dedicated server.
Met elke provider blijf je middelen omdat een provider bijv niet zomaar mail uit china/rusland kan verbieden ( ze kunnen altijd een klant hebben met familie daar etc ) en geen enkele NL provider krijgt de hoeveelheden spam binnen om hun spam-filter richting 99% te gaan trainen.

Wmb kies je of voor een mega-provider ( google / MS etc ) die de mails en de middelen heeft om een goed spamfilter neer te zetten of je doet het lekker grof zelf ( brute ip-blocks op china / rusland pakken al een groot gedeelte van de spam weg, hierna nog enkele blacklists meepakken, hierna nog een regulier spam-filter en het is al drastisch geminderd )

Andere mogelijkheid is om alleen met een whitelist te werken, de rest in een spam-folder laten lopen en als een klant belt het uit de spam-folder te halen en de klant te whitelisten ( werkt praktisch alleen maar met vaste klanten )

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik kan je zeker hostgator aanraden. Via panel vrij veel in te stellen ook kwa spam-filter.

Lage prijzen en heel goede en snelle service als er iets zou mislopen.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

[...]

Dat kan zo zijn, maar dat doet hier natuurlijk niet ter zake... :p

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

hosting2go met het uitgebreide spamfilter; webmail, IMAP. Geen spam meer :)

Yo.

Pagina: 1