Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar iets maar ik weet niet precies hoe ik het beestje bij zn naam moet noemen. ;)

Wat ik namenlijk zoek, is een soort mediacenter, maar dan met iets meer nadruk op kleine beeldschermen en touchscreen. Ik wil graag een UMPC aanschaffen waar windows XP op draait, maar dan heb ik wel temaken met een 4.8" 1024x600px beeld. En dat wil wel eens wat problemen geven met een gewone desktop omgeving.

Hier kun je een mooi voorbeeld zien van hetgeen dat ik ongeveer zoek,
Maar helaas is dit speciaal gemaakt voor bij de Viliv S5:
Youtube - Viliv S5 Cube menu

Maar een lang verhaal kort,
Ik wil graag op windows XP een multimedia platform draaien dat makkenlijk te bedienen is.

Wie weet er mischien waar ik op kan gaan zoeken?
Of weet er mischien zelfs iemand een paar goede suggesties te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Vista Home Premium heeft Media Center en Tablet PC ondersteuning, weet alleen niet of dat tegelijk werkt.

[ Voor 66% gewijzigd door Nielson op 29-04-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die tablet PC ondersteuning is toch eigenlijk niets meer dan een notepad waar je op kunt kalken? ;)
Of is het echt verschillend van winXP tablet edition?

Media Center vind ik aardig in de buurt komen, maar op sommige vlakken is die ook erg vervelend. Veel onzinnige troep zoals TV kijken/opnemen, en een app. launcher die niet (of moeilijk want mij lukte het niet) aan te passen is. In ieder geval erg slecht aan te passen op persoonlijke wensen.

Ik meen me een mediacenter concurrent te herinneren die ook veel in zogenaamde "car PC's" toegepast wordt, die had geloof ik een volledig modulaire opensource opbouw waar je lekker naar hartenlust op kon morrelen. Maar ik weet de naam niet meer. De mascotte was iets met een vierkante kop. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Dan moet je even kijken op http://www.mp3car.com/, staat veel info over dat soort dingen. Ook zou je eens in de diverse htpc topics kunnen kijken, komt ook vaak software voorbij om te gebruiken icm met de in de diverse kasten ingebouwde touchscreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik weet niet of het je helpt, maar als je in je zoektocht Media Portal en XBMC tegenkomt, mag je ze m.i. allebei overslaan.

Geen Media Portal? MP heeft 3 grote nadelen voor netbooks/nettops/MIDs: het is traag. heel. erg. traag.
Daarnaast werkt het home-scherm erg slecht met een touchscreen, omdat er wordt uitgegaan van een muiscursor die zonder klikken het beeld kan scrollen. Derde nadeel is eigenlijk ook het voordeel: het opensource-tintje geeft MP een rommelig aandoen, en intern is dat het ook. Ohja, stiekem is er nog een vierde nadeel: de installer. Maar laat ik daar maar geen worden aan vuil maken :)

XBMC heb ik niet zo heel lang en uitvoerig getest, maar het enige nadeel (en daarmee showstopper) dat ik kon vinden is dat het continu 100% cpu-tijd pakt op alle cores. Als dat een idle-instructie zou zijn om energie te besparen, was dat prima, maar dat is het dus niet. Hij voelt (door die 100% cpu wrs.) erg nonresponsief aan en geeft een schokkerig beeld. Verder is het best ok, maar dan kun je maar beter een dual quadcore in je MID hebben :P

Het is trouwens sowieso maar wat je precies wilt met een dergelijke interface. Een browser voor je films is al mogelijk binnen Zoomplayer. Die heeft, na een druk op enter (of iets anders, net wat je ingesteld hebt), een ingebouwde file-browser. Alleen ZP heeft als klein nadeeltje dat het een paar dollartientjes kost.

日本!🎌