Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287419

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het moederbord (ASUS P5B-deluxe). Ik heb hem als demo gekocht en er dus geen enkele software bij gekregen. En ook geen audio codes/drivers etc. Eerst ging dit wel goed. maar nu heb ik een 5.1 set gekocht en het blijkt dat slecht 1 van de 6 audio jacks op het moederbord signalen doorgeeft. waardoor ik dus geen 5.1 geluid heb. Met zo'n audio programma kan je dus die jacks apart aanpassen maar deze heb ik dus niet.
In de handleiding van mijn moederbord (online) staat dat je SoundMAX ADi AD1988 moet gebruiken. Na een hele avond te hebben gezocht, niks gevonden of de links doen het niet.
Mijn vraag is dus: heeft iemand hier dit programma en zo ja, zou die het naar mij op kunnen sturen? of als dit niet mogelijk is een ander programma zodat ik in ieder geval kan genieten van mijn 5.1 set?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33

Wish

ingwell

Anoniem: 287419 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:34:
maar nu heb ik een 5.1 set gekocht en het blijkt dat slecht 1 van de 6 audio jacks op het moederbord signalen doorgeeft. waardoor ik dus geen 5.1 geluid heb.
Hoe weet je zo zeker dat slechts 1 uitgang het doet - en ligt het bijvoorbeeld niet aan de softwarematige setup van je speakers (normaliter stel je in Windows in of je 2.1 of bijvoorbeeld 5.1 gebruikt).

Waar je naar op zoek bent ken ik niet. Wat ik me afvraag is of je 5.1 geluid kan halen uit 1 uitgang. Of lees ik je post verkeerd?

Oh - en al je moederbord drivers (ook geluid) kun je natuurlijk hier vandaan halen...

[ Voor 11% gewijzigd door Wish op 28-04-2009 21:40 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287419

Topicstarter
ok, ik heb in Windows de setting op 5.1 staan. en toch blijf ik stereo houden. Verder doet mijn microfoon het NIET als ik heb direct in de (roze) mic jack van de PC stop. maar wel als ik hem in de box-set zelf doe :S

Op de ASUS site die jij geeft staan alleen de audio drivers (ja sorry ik kon het woord ff niet vinden). Hiermee kun je niet de functie van de jacks aanpassen zoals in de manual http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=bswT66IBSb2rEWNa staat op pagina 5.25 kijk maar ff. DAT programma wil ik hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33

Wish

ingwell

Heb je die drivers ook gedownload en geïnstalleerd? Ik zou verwachten dat het Audiomax programmatje met die drivers zou worden meegeleverd.
Verder doet mijn microfoon het NIET als ik heb direct in de (roze) mic jack van de PC stop. maar wel als ik hem in de box-set zelf doe
En dit snap ik niet. Wat is je box-set? En wat concludeer je eruit dat de microfoon (input) het niet doet over de status van de andere jacks (output).

En dan nog een bonusvraag: worden alle apparaten herkend in Windows (en welke versie etc etc draai je van Windows)?

No drama