Probleem met nieuw beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schermpje is net toegekomen. Zoals een klein kind dat een stuk speelgoed krijgt ikke natuurlijk alles uit de doos en op mijn bureau. Nu ... Mijn instellingen geraken niet hoger dan 1280*1024

ik heb een ati radeon 4800 series wat toch een van de recentere is hoe kan ik dit omzeilen ik krijg pijn aan mijn ogen van naar het scherm te kijken alles is wazig. Dit is is Binnen het Windows scherm in game nog niet geprobeerd. ik heb de drivers geinstalleerd van zowel beeldscherm als grapics kaart

dit is mijn beeldscherm
pricewatch: Samsung Syncmaster T220

MVG

Overlord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:28
We hebben hier te maken met een [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348138"]dubbelposter[/url]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had al gepost en toen zag ik dit onderdeel dacht dat het hier beter paste als in de vorige groep. Hiervoor mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijder eens je videokaartdrivers en de drivers van het scherm. Als je die compleet weg haalt installeer ze dan eens opnieuw.

En 1 topic is voldoende, 2 topics maken over het zelfde onderwerp is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
juist geprobeerd haalt niets uit max resolutie blijft hetzelfde 1280*1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ook ander beeldscherm aanbgesloten waarbij het ook niet veranderd en de max resolutie hetzelfde blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:39:
juist geprobeerd haalt niets uit max resolutie blijft hetzelfde 1280*1024
Heb je de drivers echt compleet weg gehaald ? Dat je dus alleen nog maar een resolutie hebt van 640x480 en het niet hoger kan ? Ik heb het vermoeden dat je dat niet gedaan hebt.

Gebruik even een proggie zoals drivercleaner om het goed te verwijderen.

Dubbel posten is hier trouwens niet de bedoeling, als je binnen 24 uur nog iets toe te voegen hebt, gebruik dan de edit-knop ipv een nieuwe post te maken. Als iemand gereageerd heeft op je post is het dan wel prima om opnieuw te posten, maar dus niet 2x achter elkaar posten als de vorige post van jezelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb drivecleaner gedownload en geinstalleerd. Nu is er echter na het herinstalleren niets verandert buiten dan dat wanneer ik de aallerlaatste update van mijnati kaart wil doen hij het .INF bestand niet kan vinden ik heb geprobeerd om mijn kaart dan manueel up te daten maar ook dit lukt niet...

edit: manueel updaten is geslaagd maar max resolutie blijft hetzelfde

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:04:
ik heb drivecleaner gedownload en geinstalleerd. Nu is er echter na het herinstalleren niets verandert buiten dan dat wanneer ik de aallerlaatste update van mijnati kaart wil doen hij het .INF bestand niet kan vinden ik heb geprobeerd om mijn kaart dan manueel up te daten maar ook dit lukt niet...

edit: manueel updaten is geslaagd maar max resolutie blijft hetzelfde
Probeer eens een andere kabel van videokaart naar scherm. Ik heb een tijdje terug een soort gelijk probleem gehad bij iemand, en toen bleek een andere kabel het op te lossen. Beetje vreemd dat het aan de kabel kan liggen maar het is dus wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb zonet nieuwe kabel gebruikt en maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Je hebt dat ding wel fatsoenlijk met DVI aangesloten mag ik hopen?

Ik zou het eerder zoeken in het catalyst control center. Grote kans dat daar nog het een en ander verkeerd ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is naar behoren aangesloten met dvi kabel inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

En heb je de drivers van die Samsung wel geinstalleerd?

Ik heb het namelijk gehad met een IIyama die niet op een hogere resolutie wilde draaien totdat ik de drivers van de monitor had geinstalleerd.

Driver is hier te vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door rally op 29-04-2009 15:02 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
drivers rechtsreeks van samsung gedownload en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook ergens een optie om alle mogelijkheden weer te geven, ipv alleen de resoluties die hij detecteert dat het scherm aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet of gevonden heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Windows XP of Vista en NL of UK?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows vista Nl 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties op de doos staat up to 1680*1050 dus het moet moigelijk zijn kan ik nergens iets veranderen kweet ni via cmd ofzo... gewoon forcen dat het scherm een hogere resolutie aanneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet in ATI control panel volgens mij aan kunnen geven dat hij alle resoluties weergeeft. Als je dat doet kun je waarschijnlijk wel gewoon 1680 x 1050 gebruiken.

En 1680 x 1050 is inderdaad de resolutie waar dat scherm op moet staan voor mooi scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee niet precies meer het enige wat ik weet dat ik bij iemand een zelfde probleem als wat jij hebt opgelost heb hiermee. Wel moet ik zeggen dat het inderdaad wel even puzzelen was in het ATI configuratie paneel, zeker omdat ik zelf meestal Nvidia gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 29-04-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Heb je de drivers van het scherm dat je hier voor gebruikte ook al verwijderd?

ps. Heb dit plaatje gevonden
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2lt5zjt.png
zoals je kunt zien zit er een Force knop onder de refresh rate. Misschien kun je die proberen te gebruiken je resolutie te forcen?

[ Voor 71% gewijzigd door i7x op 29-04-2009 22:59 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de max resolutie die ik kan forcen is 1240*1028

en de drivers hiervoor waren ook wegik heb gewoon drivecleaner geopend ati geselecteerd en heel de boel eraf gesmeten
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/1466/nieuweafbeelding9.png

drivers van het scherm nee die heb ik nog niet weggehaald ik zou niet weten hoe daar aan te beginnen ik zoek wel even en probeer het...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn drivers helemaal doorzocht en ben met volgende mogelijke drivers naar voor gekomen:

-monitor.sys

ok het is gelukt bij beeldscherm dat gewoon verwijderen en installatie ongedaan maken?? toch

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Het hoeft niet per se zo te zijn dat je oude scherm ook aparte drivers had. Als je ze dus niet kunt vinden heb je ze waarschijnlijk gewoon niet. Geeft de monitor op een andere computer trouwens dezelfde problemen? Misschien kun je het beste maar Windows opnieuw installeren ;(.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Pagina: 1