Toon posts:

netwerk aan mobielinternet hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
momenteel heb ik 1 maand een mobielinternet modem van vodafone op proef.

Op zich werkt het en bevalt het wel redelijk.

Ik wil echter graag proberen of ik mijn hele netwerk (2 pc's 2 laptops, met weinig dataverkeer) aan deze modem kan ophangen.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg, of waar ik hier meer info over kan vinden?

De modem van vodafone is een usb, deze kan ik dus niet zo maar in mijn router pluggen. Hij moet in 1 computer en dan zullen de andere pc's via deze computer 'naar buiten' moeten, kan dat?

Nu hangt er een router aan het ziggo kastje en daar zitten de computers aan.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:34:
De modem van vodafone is een usb, deze kan ik dus niet zo maar in mijn router pluggen. Hij moet in 1 computer en dan zullen de andere pc's via deze computer 'naar buiten' moeten, kan dat?
Dit moet geen probleem zijn. Zoek maar eens op Internet Connection Sharing. Dan vind je vast wel hoe je dat moet instellen zodra je het hebt. Als je aan de PC die dan het internet deelt de router hangt, moet je wel de NAT van de router uitzetten, anders kan dit problemen geven.

[ Voor 13% gewijzigd door CoolGamer op 28-04-2009 19:13 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En verder zijn er meerdere UMTS/HSDPA routers te vinden die gewoon een simkaartje of een umts datakaart slikken.

Met andere woorden: Genoeg mogelijkheden :)