Toon posts:

usb apparaten worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb het volgende probleem (gelijkend op dat van Thijsluke):

Ik heb een Asus A6j. Die liep vast. Vervolgens heb ik de recovery gedraaid en windowsservicepack 3 geinstalleerd. Alles werkt behalve de usb controllers. Wat ik ook doe: ook het advies dat Thijsluke heeft gehad) niets schijnt te werken.

Ik heb als ik opstart en geen usb apparaat heb aangemeld de volgende melding in apparaatbeheer:
onder overige apparaten met een geel vraagteken ervoor staan 5 regels met elk usb controller en een vraagteken.
als ik vervolgens op een controller ga staan en een stuurprogr update doe veranderd er weinig.

Is iemand bekend met dit fenomeen en heeft het te maken met windows servicepack 3? Heeft iemand een tip waarmee ik verder kan zoeken om het probleem op te lossen?

Bottomline is dat wanneer ik een usb apparaat in een usbslot steek er niets gebeurd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de chipsetdrivers van het ding al eens geïnstalleerd? Wellicht dat daar iets fout is gegaan. Als je vermoedt dat het aan SP3 ligt, herinstalleer eens met enkel SP2 en kijk of je het probleem dan ook hebt.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:28
al eens geprobeerd ze allemaal te verwijderen en de driver van de Asus site te downloaden ?

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:53:
Heb je de chipsetdrivers van het ding al eens geïnstalleerd? Wellicht dat daar iets fout is gegaan. Als je vermoedt dat het aan SP3 ligt, herinstalleer eens met enkel SP2 en kijk of je het probleem dan ook hebt.
Ik zal eerst proberen die drivers van asussite te halen. Helemaal opnieuw installeren is natuurlijk een optie maar kost zoveel tijd voor een leek als ik dus hoop ik dat er een andere oplossing is :*) Dank voor de tip

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, haal ze niet van de Asussite af, maar gewoon van de site van de chipfabrikant. Die zijn meer up to date in elk geval.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

pmeter

Poes!

Na geen oplossing te kunnen vinden voor het telkens opduiken van het "u heeft een usb 2.0 apparaat op een trage poort aangesloten" terwijl ik de juiste drivers had geïnstalleerd heb ik het opgelost door een los USB-kaartje erbij te prikken :*)

Verwijderd

Topicstarter
bdevogt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:53:
al eens geprobeerd ze allemaal te verwijderen en de driver van de Asus site te downloaden ?
Heb jullie suggesties geprobeerd. Helaas! Ik heb nu ook een verzoek direct bij ASUS neergelegd aangezien ik vermoed dat er meer asusgebruikers hetzelfde probleem hebben . (niet te hopen dat ik nu mijn systeem weer helemaal opnieuw moet gaan herinstalleren zonder servicepack 3 :'(

Als er nog andere suggesties zijn om dit probleem op te lossen dan hoor ik het graag.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:42
Radarsync zou je kunnen proberen.
Dit is een programma die alle drivers en software update.
Je kan ook alleen de usb laten updaten.
Natuurlijk is dit je eigen risico indien je dit doet.
In een test kwam radarsync er goed uit.
Zelf heb ik het gebruikt om de usb te updaten.
Pagina: 1