Toon posts:

Centraal beheren van WPA sleutels.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb op een school 26 access point geïnstalleerd. Nl Model WAP4400N. Is het mogelijk om centraal de
WPA2 key's te bewaren zodanig als ik in de toekomst men sleutel wil aanpassen ik niet terug alle 26 de toestellen moet aflopen.

Mvg

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Je kan WPA-RADIUS gebruiken. Dan kan je met behulp van RADIUS beheer doen. Het is standaard in (bijna) elke accesspoint.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad als een oplossing, maar is dit ook mogelijk om de RADIUS server aan te spreken over internet? Ik heb 2 totaal gescheiden netwerken. Op 1 netwerk heb ik een server 2003 std. Op het andere netwerk zullen er exteren laptops gebruikt worden.

• sariel
Dat hangt helemaal van je implementatie af. Als je de RADIUS server toegankelijk maakt via het internet, dan wel, ja. Ik zou het niet doen, maar het kan.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
is er dan eventueel een andere oplossing?

• sariel
Een andere oplossing (maar minder netjes, denk ik zo) is dat je een script maakt dat alle AP's af gaat en dan de WPA sleutels aanpast naar een nieuwe. Zal wel redelijk wat scripting-werk zijn, denk ik.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Oej scripting is niet men sterkste kant.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 00:26

SA007

Moderator Tweaking
Wat is er mis met over het internet via een VPN, dat is veilig zat voor iets van radius.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SA007 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:31:
Wat is er mis met over het internet via een VPN, dat is veilig zat voor iets van radius.
idd, maar lijkt me dat je onderlinge panden (via internet) per definite verbind via vpn, direct zo domweg dom zijn

maar volgens mij is de aard van je verbinding niet contineu. beter is dan gewoon een radius op school zetten en zonodig contact zoeken als het anders moet

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 28-04-2009 21:39 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met (overige) hardware te maken :?

Move OH -> Netwerken

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1