laptop - trillend beeld en bovenin blauwe 'ruis'?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300452

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb sinds ongeveer 2 maanden een nieuwe laptop (Acer Aspire 6530G) en nu merk ik sinds een week dat het beeldscherm soms trilt en dat er bovenin, bijna langs de gehele lengte van het beeld, een soort blauwe ruis te zien is...een soort wolk van blauwe puntjes/stof/etc. Deze is ongeveer tussen ongeveer tussen een halve en een hele cm in breedte. Dit is niet altijd, maar soms. Niet persé in combinatie met het trillen.

Ik heb er een filmpje van gemaakt, hierop is het trillen wel gecombineerd met de 'blauwe ruis'.

http://www.megaupload.com/?d=E4CEPVBP

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen wat ik ben echt niet blij met enge beeldscherm klachten op een nieuwe laptop :(

Aanvullende informatie

Windows Vista 32 bit
16"HD Acer CineCrystal LCD
ATI Mobility Radeon HD 3650 Hypermemory tot 1791mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan niemand me helpen? Please, wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 23:21
Anoniem: 300452 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:07:
Kan niemand me helpen? Please, wat kan het zijn?
Het kan aardig wat dingen zijn:
-TFT kabel
-Scherm zelf
-Videokaart

Heb je het getest met een externe beeldscherm? Is het dan het probleem aanwezig? Word het soms erger wanneer je met het scherm gaat bewegen (dicht open beweging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
nieuwe laptop met problemen? - inleveren voor garantie. NIET zelf aan gaan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het scherm lijkt soms ook wat 'bibberingen' te geven als ik het scherm beweeg maar als ik dan test en het expres op en neer beweeg dan weer niet :-/

Extern scherm heb ik zelf niet dus kan ik helaas niet testen :-(

Wordt inleveren denk ik...

...echt te vervelend, dan ist wss weer te duur om te repareren en krijg ik een nieuwe...kan ik weer alles gaan back-uppen grrrrr

had ik bij mn vorige ook al door dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 01-05 23:21
Anoniem: 300452 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:13:
Ja, het scherm lijkt soms ook wat 'bibberingen' te geven als ik het scherm beweeg maar als ik dan test en het expres op en neer beweeg dan weer niet :-/

Extern scherm heb ik zelf niet dus kan ik helaas niet testen :-(

Wordt inleveren denk ik...

...echt te vervelend, dan ist wss weer te duur om te repareren en krijg ik een nieuwe...kan ik weer alles gaan back-uppen grrrrr

had ik bij mn vorige ook al door dode pixels
Als je slim bent trek je gewoon een complete ghost naar een desktop. Krijg je een nieuwe terug, dan zet je de ghost terug en je kan gewoon weer verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik denk haast dat dat trillen komt door Graka drivers/ of verkeerde vernieuwings verquentie(hoe schrijf je dat?)

Staat die toevallig op 70hz of 60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uh *schaam* hoe zie ik dat? Ik draai Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 18:27
Hmm, bij een LCD zie je de verversingsfrequentie niet. Het is geen beeldkanon. Bij een LCD blijft het beeld statisch totdat een pixel de opdracht krijgt anders te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door boaty op 04-05-2009 13:28 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

LCD's hebben vaak een vaste 60hertz of 120hertz frequentie en niet variabele instelbaar. Je vind de instellingen bij win 7: Control panel -> Display -> Change display setting -> advanced settings -> monitor

Hoop ook bij vista, want ik heb even geen vista pc bij de hand. :) Denk dat je daar overigens niet je oplossing zult vinden, maar wie weet. ;)

-Andere hobby- -

Pagina: 1