[Mysql] Wat te gebruiken in query?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een query die keurig word uitgevoerd op 2 tabellen, waarbij dit bijvoorbeeld een resultaat is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
row_nr   -  row_count   - photo_id
 0                x               1
...               x               1
50                x               1
 0                x               2
...               x               2
50                x               2
 0                x               3
...               x               3
50                x               3

Nu is het de bedoeling dat er output van deze tabel word gegenereerd.
Het liefst doe ik dat direct door middel van de output van de query, ipv nog weer met opmaak te gaan lopen knoeien.

Ik wil namelijk dat het er als volgt uit komt te zien:

code:
1
2
3
4
row_nr   -  row_count_id 1    - row_count_id 2  - row_count_id 3
 0            x                           x              x
...           x                           x              x
50            x                           x              x

Nu heb ik al aardig wat gegoogled, maar zou zo niet weten hoe ik dit voor mekaar moet krijgen.
Join is bijvoorbeeld op meerdere tabellen, terwijl dit er dus 1 is.

Dit is de query:
code:
1
SELECT probes.row_nr, probes.row_count, photo.photo_id FROM photo, probes WHERE photo.photo_id = probes.photo_id AND photo.exp_id = 1 AND photo.levels REGEXP '[0-9]_[0-9]_[0-9]' AND probes.row_nr <= 50 AND photo.photo_type = 'profile'

Iemand ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De data heb je al, dus los het op bij het presenteren van de data?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag was eigenlijk of je de data ook kon presenteren zoals ik het wilde hebben via een query?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Je vraag is echt helemaal niet duidelijk....je sql query geeft pure data terug. Hoe jij die data presenteert hangt af van de programmeertaal die je gebruikt en dat heb je zelfs nog niet vermeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik zou voor id's nooit aparte kolommen maken. Maar gewoon als foreign key met een relatie naar de primaire key gebruiken.

Maakt het een stuk beter beheerbaar en uitbreidbaar. Anders moet je een nieuwe kolom toevoegen voor ieder nieuw id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een query haalt gewoon een set gegevens op. Presenteren laat je over aan je presentatielaag. Straks wil je ook nog HTML laten genereren door SQL 8)7 :+

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 28-04-2009 16:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als programmeertaal gebruik ik java.
Ik wil graag door middel van een query zo'n soort output hebben, zonder dat ik met java van alles hoef te gaan lopen veranderen aan de output.
Het is namelijk de bedoeling dat die output weggeschreven wordt, of verwerkt in een grafiek.
Dat is op deze manier wel zo makkelijk. Op de eerste resultaten daarintegen moet er van alles verschoven worden zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Zoiets heet een kruistabel, of crosstab in het engels, er zal in google vast wel iets te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:20:
Een query haalt gewoon een set gegevens op. Presenteren laat je over aan je presentatielaag. Straks wil je ook nog HTML laten genereren door SQL 8)7 :+
Ik vroeg me af of het uberhaupt kon.
Als dit niet zo is, dan zal ik gewoon iets anders moeten verzinnen ;)

edit:
_js_ schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:24:
Zoiets heet een kruistabel, of crosstab in het engels, er zal in google vast wel iets te vinden zijn.
Dit was inderdaad wat ik zocht :*)
Ik zal kijken of dit de moeite waard is, of dat ik het gewoon afhandel met java.

Bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 16:33 ]

Pagina: 1