JAVA - JFrame refreshen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een volledig JFrame refreshen maar echt niks lukt.

Ik heb dus een JFrame (Klantbeheer) dat eigenlijk mijn main window is (dus alle info en navigatie staat daar). Vanuit Klantbeheer start ik een nieuw JFrame (SelecteerKlant). Wanneer ik daar een paar wijzigingen heb gemaaktklik ik op een knop en zou Klantbeheer gerefreshed moeten worden omdat er daar een paar velden een update krijgen. Maar alles wat ik al geprobeerd heb lukt niet en ik heb het al aan 2 lectors gevraagt maar die weten het ook niet :|

code klantbeheer:
*snip*

Srry voor de link naar RS maar de code is te groot voor te posten.

Stuk code van selecteerKlant (de knop):
Java: selecteerKlant
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    private void cmdKlantSelecterenActionPerformed(ActionEvent evt) {
        Klantbeheer instKlantbeheer = new Klantbeheer();
        int keuze = tblKlanten.getSelectedRow();

domein.Persoon selectieKlant = new domein.Persoon(klantenlijst.get(keuze).getPersoon_ID(),klantenlijst.get(keuze).getVoornaam(),klantenlijst.get(keuze).getNaam(),klantenlijst.get(keuze).getStraat(),klantenlijst.get(keuze).getHuisnr(),klantenlijst.get(keuze).getPostcode(),klantenlijst.get(keuze).getGemeente(),klantenlijst.get(keuze).getGeboortedatum());
        klantControle.kcKlantSelectieOnthouden(selectieKlant);

this.setVisible(false);

instKlantbeheer.repaint();

JOptionPane.showMessageDialog(null,String.format("Klant %d is vanaf nu geselecteerd.",selectieKlant.getPersoon_ID()),"SUCCES",JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);

}

[ Voor 2% gewijzigd door Creepy op 28-04-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sorry maar ik heb je link naar de code weggehaald. Downloaden via rapidshare is erg irritant en 29K is echt een enorme lap code. Debuggen zul je in eerste instantie zelf moeten doen. Als je code post, post dan alleen relevante code en dus niet alle code.

Je hebt al van alles geprobeerd en "het lukt niet". Maar wat lukt er dan precies niet? Heeft je scherm wel nieuwe data maar wordt dat niet getoond of krijg je scherm niet eens nieuwe data? En wat heb je dan precies geprobeerd? We need more info. Nogmaals: debuggen zul je in eerste instantie zelf moeten doen. Dan weet je vaak oko waar het ongeveer mis gaat zodat je relevante code kan geven i.p.v. alle.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Als tblKlanten op een JTable slaat kijk dan even naar http://java.sun.com/docs/...omponents/table.html#data
en check even dat je wel een event fired.

Als je een component toevoegt moet je wel zorgen dat de container opnieuw layout toepast.(voor repaint) Beter is het om geen componenten toe te voegen omdat users het niet fijn vinden als zo maar componenten uit het niets opduiken.

Normaal gesproken heb je repaint helemaal niet nodig tenzij je zelf een widget/component aan het bouwen bent in welk geval je waarschijnlijk een kleiner stuk wilt repainten.

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Als je in een JPanel nieuwe componenten toevoegt, moet je de methode revalidate aanroepen, gezien een JFrame deze methode niet heeft, werkt het volgende misschien?:
http://java.sun.com/j2se/...Container.html#validate()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heb ik uiteindelijk opgelost gekregen dus deze mag dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:15:
Het probleem heb ik uiteindelijk opgelost gekregen dus deze mag dicht.
Misschien ook handig voor anderen die met hetzelfde probleem zitten, de oplossing te posten?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_vibri schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:18:
[...]

Misschien ook handig voor anderen die met hetzelfde probleem zitten, de oplossing te posten?
Inderdaad, er zijn nog zo'n 120 studenten die dit probleem kunnen tegenkomen in het project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

dj_vibri schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:18:
[...]

Dat zou wel fijn zijn ja. We zijn hier niet alleen om jou te helpen, het zou fijn zijn als je de oplossing wil posten. Ook gaan topics niet dicht als het voor de TS is opgelost, misschien wil iemand anders nog wat toevoegen. Alleen slechte topics gaan dicht in principe.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1