Toon posts:

ISDN en Twisted Pair (uTP)?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik weet hoe de pin layout is van ISDN en UTP netwerkkabels.

wat ik niet weet of je bij ISDN Twisted Pair kabel (dus UTP kabel) *moet* gebruiken, of dat de lijntjes ook gewoon naast elkaar mogen liggen.

-ik heb namelijk nog wat meters 8 en zelfs 12-aderige kabel liggen maar dat zijn geen paren. Kans op storingen/performance impact als ze niet gedraaid zijn???

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Hey,

Officieel moet je UTP gebruiken maar gewone 4 aderige telefoonkabel werkt ook prima. Zelfs de KPN monteur gebruikt het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
geen geshit met performance zonder TP?

• Liggie
Hey,

Neehoor. Ik heb ISDN bij een vriend van mij aangelegd met gewone kabel en die download met 8Kb/s dus het maximale. De KPN gebruikt het spul zelfs om van de NT1 naar het eerste aansluitpunt te gaan. Dus het moet kunnen zonder verlies.

Sluit je laatste aansluitpunt wel af met een afsluitweerstand als de totale lengte van de kabel (UTP of gewoon) meer als 15 meter is, want als je dat niet doet geeft het wel iets verlies.

Verwijderd

Topicstarter
moet de zooi morgen aansluiten... :-(

RedelijkFoon adviseert om direct naast NT1 een 4-gaats kastje te plaatsen (MatigFoon verkoopt deze kastjes blijkbaar graag), en van daaruit naar QuattroVox en PC te gaan. (1 ISDN erin, 2 eruit, blijft er 1 gat over voor de terminator???)

kan toch ook vanuit de NT1 direct naar QVox en PC - geen terminator nodig. Wat mis ik??
(BaggerFoon kon me het verschil niet uitleggen)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Qvox is al getermineerd.... ;)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Liggie
Hey,

Neem niet die 4 gaats dingen. Die zijn bagger. Neem gewoon die twee gaats. Ziet er nog mooier uit ook.

In jouw geval zou ik twee keer zo'n twee gaats kastje nemen. Hang de Quattrovox naast je NT1 op. Zet 1 zo'n doosje erbij.
Je legt een stukje kabel van de NT1 naar het doosje. De kant die naar het doosje gaat moet je even aanstrippen en binnenin in de connectoren steken. Dan strip je nog een kabel aan en die steek je in de connectoren aan de andere kant in het eerste doosje. Zet het ander tweegaatsdoosje bij je pc en sluit daar ook de kabel aan. Als het stuk kabel tussen doosje 1 en doosje 2 langer als 15 meter is doe je een afsluitweerstand in doosje 2. Tot slot sluit je ISDN kaart en de Quattrovox aan.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
moet de andere kant van de lus (de ISDN-kaart bij de PC) dan niet ook getermineerd worden...? of is 'ie dat al?

en de terminering van de NT1 uitschakelen. toch?

-man! wat een vragen allemaal zzz

[had reply van liggie not niet gezien - beantwoord de vraag thnx]
Pagina: 1