Mac Pro RAID kaart later toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 16:52
Beste Tweakers,
heb afgelopen vrijdag een bestelling geplaatst in de Apple Store voor een nieuwe Mac Pro. Nu wil ik hier graag een RAID kaart in, maar dan loopt de levertijd gelijk op tot eind juni.
Nu heb ik begrepen dat deze kaart nog niet goed leverbaar is, en ik daar op moet wachten voordat alles mijn kant uit komt.
Het systeem zelf kan ik zo kopen bij een MacHouse of iFactors o.i.d., maar die RAID kaart is nergens te krijgen. Nu denk ik er dus aan de bestelling te annuleren en het zelf te doen.

Is het mogelijk het systeem nu al in te richten met 3 schijven, OSX te installeren op de eerste schijf en over een maand of twee de RAID kaart alsnog te installeren? Belangrijk is dan wel dat de RAID opgebouwd kan worden vanuit de eerste schijf, zodat ik dus niet alles opnieuw hoef te installeren. Is dat mogelijk?
Iemand ervaringen met die RAID kaart?

//

Verwijderd

Bij het initializeren van de raid die je gaat configureren met de raidkaart worden al je schijven geformateerd. Als je een backup maakt naar een externe schijf hoef je het alleen terug te copieren.

Het is verder prima mogelijk om de kaart later te installeren of zelfs een andere raidkaart. Je hebt enkel een bepaalde connector op de raidcontroller nodig, oa. Areca heeft er een paar in het assortiment.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 20:54 ]

• man-o-script
Het installeren van de kaart zelf moet inderdaad wel lukken. Vroeg me alleen af hoe er om wordt gegaan met het bouwen van de RAID array. Is het niet zo dat bij een RAID5 (met drie schijven) de RAID wordt opgebouwd uit de eerste schijf en die dus niet gewist wordt?

Mocht het niet lukken, neem aan dat OSX makkelijk opnieuw te installeren is met de DVD die ik er bij krijg? (is m'n eerste mac ;))

//

• man-o-script
Verder niemand ervaring met een RAID kaart in een Mac Pro?

//