Draadloos aansluiten Sattelite Box

Pagina: 1
Acties:

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 17:51
Ik zit op het moment in Canada bij mijn schoonouders.
Zij hebben een satelietreciever staan die via UTP op het internet aangesloten zit.
Momenteel werken zij met een ethernet over stroomkabel systeem. Dit werkt niet echt lekker omdat ze hier veel last hebben van spanningspieken en brownouts.
NU bedacht ik mij dat ze ook gewoon een router hebben staan en er dus draadloos gewerkt zou kunnen worden.
Maar hoe pak je dat aan ?
Hoe kan ik het signaal draadloos op de satelite reciever krijgen. Kan dit met een tweede router ?

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom dat niet zo werken.
Als je al een router met dhcp hebt draaien dan is het een kwestie van utp op een lan poort zetten van de draadloze router en niet de wan poort.
Als je nog geen router met dhcp hebt dan is het zaak dat je de utp op de wan poort aansluit.

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 17:51
Ok....network nOOb hier !!

We hebben dus 1 router staan voor internet toegang. Deze draait dus gewoon DHCP als het goed is.
Dan is het dus gewoon een kwestie van de tweede router neerzetten en via de LAN poort een utp kabel tussen router 2 en de de sateliet reciever en. Dan pikt router 2 het signaal op dat router 1 uitstuurt ?

Is het werkelijk zo simpel ?

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FranDaMan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:18:
Ok....network nOOb hier !!

We hebben dus 1 router staan voor internet toegang. Deze draait dus gewoon DHCP als het goed is.
Dan is het dus gewoon een kwestie van de tweede router neerzetten en via de LAN poort een utp kabel tussen router 2 en de de sateliet reciever en. Dan pikt router 2 het signaal op dat router 1 uitstuurt ?

Is het werkelijk zo simpel ?
Ja het is werkelijk zo simpel, het is niet altijd zo moeilijk als wij denken.
Op de manier als ik aangeef fungeert de tweede router die geen dhcp gaat gebruiken dus eigenlijk als een switch.