Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automaterialen Belgie/Duitsland

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 10:55

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Normaal vind ik mijn weg uitstekend op google, maar dit lijkt niet te lukken.

Ik heb een aantal onderhoudsonderdelen nodig voor mijn Golfje (uitlaat, banden etc) en ik dacht; wellicht is Duitsland en/of Belgie goedkoper. Ik woon van beide landen zo'n half uurtje rijden en op LPG moet het zeker lonend kunnen zijn de wijde wereld in te trekken.

Echter ik kan geen brezan kinda, of zelfs offline eenmands winkeltjes vinden. Hoewel ik wel Brezan in Belgie vinden kan, hebben zij geen prijzen; en even lekker struinen door de online prijslijsten ishet leukste wat er is niet?

Is het uberhaupt waar dat dit soort onderdelen (uitlaten, banden, lagertjes etc) wat goedkoper zijn? Ik begreep dat Duitsland goedkoper is door speciale belasting tarieven op auto spul, maar ik kan me vergissen. Importeren via de VS/UK wil ik niet; verzendkosten te hoog en ik wil zelf langs de winkel kunnen.

Iemand een paar adressen; mag gerust uurtje rijden zijn; dan maak ik er een leuk dagje uit van!

T60P Widescreen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Automaterialen vind je heeeel veel op ebay.de. (Ook nieuw dus) Hoe het in België zit weet ik niet. Het spul voor mijn BMW haal ik eigenlijk bijna altijd ergens bij ebay.de weg.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Kan je in Nederland bij de brezan wel een online prijslijst vidnen dan :?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik zou mij ook op ebay richten. Veel van die duitse zaken hebben een ebay shop en een apparte shop op hun website. Meestal zit niet heel hun assortiment op ebay. Een beetje zoeken dus. Op ebay vind je redelijk goedkope uitlaatjes enzo.

In België moet je echt niet zijn voor autoparts. Ik ken bepaalde zaken in Antwerpen (De Jongh, Autovak...) die vrijveel onderdelen hebben en kunnen krijgen, maar goedkoop is het zeker niet.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:06
Jij bent op zoek naar AHW, http://www.ahw-shop.de/

Al vaker besteld en keurige afhandeling. Wat niet op de site staat kun je even een mailtje voor sturen en je krijgt snel een reactie!

Zeker dingen als goede olie zijn de moeite waard om uit Duitsland over te laten komen voor een mooie prijs!

Whoop!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Autobanden haal ik sowieso uit duitsland! Scheelt je toch al gauw 20 - 30% per band!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Verwijderingsbijdrage en milieuheffing... ach, er is troost... er zijn altijd nog landen die duurder zijn. Hier in Noorwegen betaalde ik 4 jaar terug 125 euro voor een Varta accu van 63Ah. Dan is NL nog goedkoop met gemiddeld 1 euro/Ampere voor een fatsoenlijke accu.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
lang leve de EU he? zo ziet de regering ons toch graag denken: als het moet kijken we buiten de grenzen, maar als het om belasting gaat, zijn de Nederlandse grenzen potdicht. Ik kijk graag altijd buiten de grenzen; grenzen zijn zo 1985...........europese grondwet, dus europese prijzen ook natuurlijk. Duur is het om een paar simpele lagers voor mijn Amerikaan hier te krijgen; de stuk zo'n 15 euro, maar door het gewicht 50 eur/stuk voor verzendkosten. Tuurlijk kan het altijd erger, koninginnedag ook; dat kon ook altijd erger met een bom achter in...................? Een golfje 3 in de VS rijden is helemaal duur; daar zijn de auto's en onderdelen zeldzaam, hier rijd je voor l*l...what's your point? Zeg je ook tegen de bakker; weet je, hier heb je 5 euro voor dat brood want het kan altijd duurder?

Nederlandse economie beschermen tegen oneerlijke concurrentie? Moet je vooral de grenzen open stellen voor Teun de stucadoorbeun uit het oost-blok.....

Dus in het kort; misschien interpreteer ik je post verkeer, maar dit heet nou vrije handel (officieel niet, maar eenmaal gemonteerd zien ze het niet ;) ). Who cares dat Noorwegen duurder is; weet je hoe duur het is om zo'n uitlaat in Yellow Knive te krijgen? Sorry, dat ik zo uit mijn slof schiet, maar ik heb zo'n hekel aan dat Europese gelul en hun "open" "gedeelde" grenzen, met onze gezamenlijke valuta "de euro", maar ondertussen heb je er als ondernemer geen bal aan; gewoon belasting betalen en auto rijden moet vooral in dit kleine landje duur blijven. Schiet me ff in het verkeerde keel gat; werk full-time, woon nog op studentenkamert en kan de auto "net" betalen; zelf alles vervangen (dus elke 3 weken weekend opofferen) om hem in goede conditie te houden; vind je het erg da tik 80 euro voor complete set verkies boven de opgegeven offerte van 280 euro (ex BTW!!!!) van Kwik Fit.......?

Nogmaals; als ik het bericht verkeerd interpreteer, te zwaar neem; mijn excuses, maar hier kan ik soms zo boos om worden; alsof ik de krent ben, maar juist gewoon probeer het ding volgens de EU regeltjes in orde probeer te houden; tis geen top-tuning. Ik wil juist zo'n onbenullig ding op tijd vervangen om verantwoord rond te rijden (niet zo'n asociaal geluid en lucht) en dan word ik gewezen op "het kan altijd duurder?". Ze mogen blij zijn dat ik de moeite wil nemen ipv wacht tot de APK die ik ook bij een of andere louche keurdienst kan laten goedkeuren....en ja die zijn er zat.

nvm, na paar keer lezen denk ik dat te zwaar aan je antwoord til......liet me even met me frustratie mee slepen ;). Maar toch; uiteraard kan het duurder, maar het kan uiteraar dook altijd goedkoper ;). Het glas is half leeg of half....

i.i.g was er ook al uit dat ik mijn bandjes uit D-land haal. Scheelt indd een hoop, tesamen met de uitlaat, scheelt me dit wel geteld zo'n 230 euro; de moeite waard lijkt me niet? Daar kan ik een half jaar wegenbelasting van betalen of, 1 maand bijtelling, of 4 boetes van 10km/u te hard.

Had op Ebay zitten snuffelen door de tip hier. B-merk zal als uitlaat niet veel onder kunnen doen denk ik; het blijft beide roesten (A- en B-merk) en de vorige heeft 15 jaar gefunctioneerd; respectabel denk ik. De banden vind ik wel belangrijk; immers zijn de goedkope vaker ook sneller weer op. Daarnaast is de grip niet altijd optimaal te noemen. Zoek zelf een gemiddelde; hoeven niet mooi, of plat te zijn, maar wel relatief slijtage vast en goede prijs/kwaliteit verhouding. Heb wat reviews gelezen, maar sommige zijn echt na 10k op....in mijn ogen geef ik dan liever 30 E de band meer uit en 50k per rij, dan 5x 50 euro moet lappen. Daarnaast ga ik niet voor slick-achtige bandjes; zoek normale betrouwbare banden ook in de regen; all-rounders dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Seesar op 08-05-2009 22:01 ]

T60P Widescreen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Ik heb een remklauw in Duitsland besteld; een gereviseerde, 100% (dus gestraald enzo, eigenlijk gewoon nieuw), kost me 138e inc verzenden, daar gaat 28e vanaf als ik mijn oude klauw terug stuur. Dan kost het me de helft van een nieuwe klauw in NL :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
misschien zoek je gewoon de ATU?
http://www.atu.de/pages/shop/home.html

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@seesar, als je iets niet kan betalen moet je 't niet doen,
maar verder met die uitlaten daar kan weldegelijk verschil in de kwaliteit van het metaal etc. zitten hoor.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Mijn geld zit voornamelijk in belangrijke dingen; en dat zijn zeker niet onderdelen van mijn dagelijkse auto: als het rijdt, rijdt het. En het metaal is bijna allemaal met dezelfde finish afgewerkt.

Remklauwen 138e na revisie? In de VS betaalde ik 75 $ voor 2 nieuwe klauwen voor Pfizter.........dat zegt iets hier over de prijzen en die weiger ik te slikken. Ik kan het makkelijk betalen, maar waarom meer betalen als het goedkoper kan? Eigen economie beschermen........? dan liggen de prioriteiten ergens anders......

T60P Widescreen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

In de USA waren die klauwen niet goedkoper voor mij ;) Japanse autodelen zijn meestal wat duurder. Maar je krijgt in feite een nieuwe klauw. Dus ik vind het prima - als jij een remklauw linksachter voor een Civic EG5 92-95 ESI kan vinden voor 110, dan hoor ik graag waar :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1