Beeldkwaliteit Pinnacle PCTV

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 10:46

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Is de kwaliteit van het beeld FULL SCREEN wat ?
:)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bij snelle bewegingen ziet het er niet zo lekker uit vindt ik zelf (je ziet die interliniering dan erg goed) .. verder is het wel ok :) ...
Al is het vlees nog zo rot, met Stegemans kruiden krijg je het toch door je strot !
LOL!! :D

PC Specs

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:26
bij mij is het super... :P
ik zal even kijken of ik een screenie kan maken!

zeker bij VHF zenders (waaronder de NL, B, en D publieke zenders..)
UHF valt mee, maar ik heb meer dan 20 meter
kabel ertussen, (wel een dikke versterker).
ik ga binnenkort mijn kabels eens nalopen want af en toe stoort er toch iets.. :?

-edit-
hier screenies van NL 1, 2 & 3 (de eerst is in motion, je ziet weinig interlaced lijnen moet ik zeggen!)..
tp.gamepoint.net/files/PCTV.zip

-NB-

de screenies zijn genomen met de standaard capture resolutie van 768x576..
ik geloof dat de kaart die resolutie uitstretched naar je scherm resolutie; ik werk op 1024x768 en het geeft prima beeld..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
VHF doet ie inderdaad errug goed, maar UHF is zeker niet minder. Met de nieuwe software (mijn kaart is een jaar oud ofzo) kun je dat interlacing uitzetten, dan heb je niet meer die lelijke streepjes bij bewegingen.

Alleen kan ik een aantal zenders niet meer ontvangen, zelfs als ik handmatig alle kanalen afzoek niet. Hij ziet ze gewoon niet :(
(PS. Als iemand hier een oplossing voor weet.. GRAAG! :))

• ScuL
signaal versterken, er is geen andere oplossing
....
OF wat ook het geval kan zijn, als het signaal zo erg versterkt is dat een zender 3 keer voorkomt rond 1 frequentie (in kleine stapjes) dan wil hij hem ook wel eens skippen..

je kan toch ook handmatig de frequentie invoeren? frequenties staan in lijstje van je gemeente of kabelmaatschappij...

als het 1 van de grote is, zie internet: www.upc.nl bijvoorbeeld..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mja, maar ook dan ziet ie ze niet, het zijn dacht ik wel allemaal + kanalen die hij niet ziet, maar met fijnafstemming vind ik ze nog niet.

• ScuL
de fijnafstemming is inderdaad niet 1 van de makkelijkste functies van die software, ik ga er ook overheen als ik iets handmatig wil instellen... :(

Verwijderd

Ik vind het een prima kaart!!!
Neem wel de PCTV pro
die heeft Stereo geluid + een FM tuner:)
En fullscreen is scherper dan een TV
(moet je natuurlijk wel een beetje naar achter gaan zitten);)

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 10:46

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
TXS voor de info, alleen heb ik niet zo een scherp beeld. Maar dat komt denk ik omdat de kabel vanaf binnenkomst eerst naar de video-recorder gaat. Daar wordt hij gesplit. 1 gaat naar de tv beneden en de ander naar de tv boven. Van boven moet hij dan door naar mijn pc. Dat is nogal wat. Ook beneden stoort de tv soms. Ik heb een antenne versterker, die zal ik moeten gebruiken denk ik. Maar waar plaats ik die versterker ? Ik merk dat als ik aan de kabel beneden loop te sjorren, dat ik soms scherper beeld krijg.
Zijn die pluggen dan zo slecht ?

Het moet toch lukken om 2 tv's en 1 pc te krijgen met goede kwaliteit ? :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb de Flyvideo '98, da's wel een chilly kaartje, voor f75,- met afstandsbediening/FM tuner, maar die is niet in NL te koop dacht ik

Specs

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Je kunt die interlace ook uitzetten.
Dan heb je er geen last van bij snelle bewegingen. Het anige nadeel is dat je op sommige punten dan wel minder anti-aliasing krijgt, maar vind ik niet storend.
Pagina: 1