Ik heb sinds vrijdag mijn E6600 omgeruild voor een E8500 en wou dus beginnen met overclocken.
Toen stuitte ik op het volgende probleem :
Als ik in de bios een overclock instel en sla dit op in de bios (F10) dan gaat mijn pc even uit.
Na 1 seconde gaat hij weer aan, maar direct daarna weer uit.
Eerder met mijn oude CPU ging hij ook altijd heel eventjes uit na een overclock instelling / voltage verhoging.
Maar na het uitgaan startte hij de 2e keer wél direct door.
Mijn E6600 had ik altijd zonder problemen op 3,6 Ghz draaien, maar met deze E8500 kan ik nog geen 20 mhz overclocken. Terwijl ik weet dat deze CPU bij een andere persoon op 4.6 heeft gelopen ( CPU = 2ehands).
Nu verdenk ik dus mijn moederbord, misschien ondersteund hij de 45 nm wolfdale's nog niet helemaal goed... wat ik toch raar vind want toen ik de CPU had geplaatst bootte het systeem zonder enig probleem.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Mijn Specs ( die van belang zijn)
DFI LT x38 T2R
Core 2 Duo E8500
Corsair XMS2 4 GB PC6400
Zalman 620 Watt PSU
Scythe Ninja
alvast super bedankt!
Toen stuitte ik op het volgende probleem :
Als ik in de bios een overclock instel en sla dit op in de bios (F10) dan gaat mijn pc even uit.
Na 1 seconde gaat hij weer aan, maar direct daarna weer uit.
Eerder met mijn oude CPU ging hij ook altijd heel eventjes uit na een overclock instelling / voltage verhoging.
Maar na het uitgaan startte hij de 2e keer wél direct door.
Mijn E6600 had ik altijd zonder problemen op 3,6 Ghz draaien, maar met deze E8500 kan ik nog geen 20 mhz overclocken. Terwijl ik weet dat deze CPU bij een andere persoon op 4.6 heeft gelopen ( CPU = 2ehands).
Nu verdenk ik dus mijn moederbord, misschien ondersteund hij de 45 nm wolfdale's nog niet helemaal goed... wat ik toch raar vind want toen ik de CPU had geplaatst bootte het systeem zonder enig probleem.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Mijn Specs ( die van belang zijn)
DFI LT x38 T2R
Core 2 Duo E8500
Corsair XMS2 4 GB PC6400
Zalman 620 Watt PSU
Scythe Ninja
alvast super bedankt!
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ