Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:07
Graag wil ik jullie het volgende dillemma voorleggen, het heeft me al de nodige slapeloze nachten gekost van de stress en het gepieker hierover en daarom graag jullie mening/advies:

Ik werk momenteel al zo'n drie jaar voor een semi-detacheringsbedrijf (eerste bedrijf), de omstandigheden waarin ik dat doe zijn prima te noemen. Toch ben ik zelf ontevreden over een aantal zaken (zoals:salaris, erkenning, doorgroeimogelijkheden en het detacheringswerk op zichzelf) en daardoor voel ik me niet meer op mijn plek.

Afgezien van alle juridische rompslomp die het wisselen van baan tussen dienstverlener en klant met zich mee kan brengen (waarin ik verwacht dat er dan toch een regeling afgekocht gaat worden) ben ik vooral benieuwd naar hoe ik dit het best kan aanpakken.

In deze kwestie zit ik met een aantal vragen/problemen:
Mijn baas en ik zijn niet bepaald twee handen op een buik (af en toe verdenk ik hem van het in bezit zijn van een "ik vind jou wel/niet aardig" lijstje), ik ervaar een onplezierig gevoel wanneer ik met hem in gesprek ben over zaken. Ook het feit dat ik nauwelijks recht in mijn ogen aangekeken wordt vind ik een vervelend iets. Ik voel me niet of nauwelijks serieus genomen.

Het salaris wat ik op dit moment geniet ligt zo'n 600 euro bruto lager dan het bedrag wat iemand daar met het zelfde opleidingsniveau en certificeringen nu geniet op die functie.

Als ik wil solliciteren, hoe kan ik dit dan het beste aanpakken, ik heb dus een tijdje rondgelopen binnen de organisatie en kan dus in principe zo aan de slag, ik ben goed ingewerkt en de collega's aldaar zijn blij met mijn snelle en gerichte aanpak. Ook heb ik alleen maar complimenten gekregen over mijn werk, inzet en instelling.

Ik ken de manager via mijn klus aldaar en vraag mij dus af of welke manier het meeste effect heeft. Een open sollicitatie gericht aan hem waarin ik op informele (dus meer persoonlijk bedoeld zeg maar) manier verklaar met plezier gewerkt te hebben bij de organisatie en dat ik op zoek ben naar vastigheid en ik denk dat een plek bij een middelgrote organisatie het beste bij mij past?

Wachten totdat er een vacature wordt opengesteld en daar inhoudelijk en formeel op te reageren.

Tevens vraag ik me dus af hoe ik dit nieuws het beste aan mijn baas kan verkondigen.
Ik ben best een prater behalve als het op gevoelige onderwerpen aankomt zoals werk en salaris.

Als laatste scenario natuurlijk het doemscenario, stel ik solliciteer wordt afgewezen en de klant gaat mijn baas hierover inlichten hoe reeël is die kans?

Helaas kan ik vanwege pottekijkers mijn probleem niet nader speciferen daar waar ik dat normaal wel zou doen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

discogs

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 22:02
misschien moet je gewoon eens een gesprek aanvragen met die manager van dat bedrijf waar je nu werkt.

Je legt hem je dilemma voor en kijkt hoe hij daarop reageert.

Verwijderd

ik spreek uit ervaring

ik:
- werkte bij een detacheringsbedrijf
- zat gedetacheerd bij een klant
- was ontverden over arbeidsvoorwaarden
- wilde in vaste dienst bij de klant.

mijn ervaring is dat open kaart spelen het meest effectief is, je kan een gesprek aangaan bij de opdrachtgever om te vragen of zij open staan om jou in vaste dienst te nemen, mits de detacheerder het toe laat.

als dat zo is zou ik contact opnemen met je detacheerder en hen vertellen dat je graag bij de klant in dienst zou willen werken, met daarbij je redenen.

wat voor randvoorwaarden de detacheerder daar aan zal hangen hangt af per situatie, ik denk niet dat ze dit zullen verbieden, hoewel ze het recht wel hebben.

dus:
- inventariseer of ze wel echt iemand vast willen aannemen, en of ze jou daarvoor geschikt vinden.
- kijk of je qua arbeidsvoorwaarden ook er op vooruit kan gaan (belangrijk in jouw geval)
- vraag na bij je detacheerder onder welke voorwaarden ze jou willen laten gaan.

Verwijderd

Contractueel kan hetvolgende spelen :

* Een niet-concurrentiebeding in jouw contract : verbiedt je voor een bepaalde periode om te werken bij de klant van de detacheerder of een concurrent van je detacheerder (met meenemen van het contract met de klant naar die concurrent)

* Je detacheerder kan in zijn contract met de klant :
- een totaal verbod hebben bepaald op overname van personeel
- bepalingen hebben die bij overname van jou door de klant de klant verplicht een fee te betalen (in de vorm van gemaakte kosten voor jouw opleidingen, ...)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Over het algemeen ga je pas met je huidige baas praten over overstappen als je een goed aanbod hebt bij een andere baas. Als je dat eerder doet kun je arbeidsverhoudingen (afhankelijk van het karakter van je baas ) verstoren.

Als jij bij een nieuwe potentiële werkgever aangeeft dat je huidige werkgever niet weet dat jij aan het zoeken bent zal die daar niet zomaar om referenties vragen(/informeren) bij je huidige werkgever.

Toch zul je de stoute schoenen moeten aandoen en ergens gaan praten. Daar komt het bij jou op neer. Contractueel kan het moeilijk zijn, echter tot het moment waarop jij ontslag hebt genomen heb je tijd om dit te overleggen en hiervoor een oplossing te (laten) vinden.

Besef hierbij dat jouw baas de klant als klant wil houden en dus gebaad is bij een goede oplossing voor beiden. Tevens heeft het concurrentie beding maar een beperkt gewicht als jouw salaris daar niet op aangepast is en het initiatief vanuif jou komt. (Zoek eens op het forum naar concurrentie beding op dit forum, zijn al discussies over geweest, besef dat het contract de uiterste mogelijkheid is en niet wat er uiteindelijk overeengekomen wordt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:07
Waarschijnlijk komt er binnenkort een vacature vrij,.. en lijkt het me het meest verstandige dat ik daar dan op reageer of erover in gesprek ga. Het lijkt me nutteloos om deze gok te nemen als ze op niemand zitten te wachten.
Want het punt is dat ik nu dus niet concreet weet of ze er nog iemand bij willen .

Tevens heb ik een collega van mijn bedrijf die daar al wat langer gedetacheerd zit en ook hij wil graag voor vast aan de slag, en aangezien ze te kennen hebben gegeven dat ze hem graag koste wat kost willen binnenhalen, is het dan niet misschien wijzer om dit nog even af te wachten en dan in te spelen op onder andere een sterke teamcombinatie die wij vormen.

discogs

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
loewie-643- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:38:
Waarschijnlijk komt er binnenkort een vacature vrij,.. en lijkt het me het meest verstandige dat ik daar dan op reageer of over in gesprek ga. Het lijkt me nutteloos om deze gok te nemen als ze op niemand zitten te wachten.
Want het punt is dat ik nu dus niet concreet weet of ze er nog iemand bij willen .

Tevens heb ik een collega van mijn bedrijf die daar al wat langer gedetacheerd zit en ook hij wil graag voor vast aan de slag, en aangezien ze te kennen hebben gegeven dat ze hem graag koste wat kost willen binnenhalen, is het dan niet misschien wijzer om dit nog even af te wachten en dan in te spelen op onder andere een sterke teamcombinatie die wij zijn.
Ik zou eerst gewoon eens informeel informeren bij de manager die je bij de klant kent. Vraag hem er eens over hoe ze er tegenover staan om jou over te nemen van de detacheerder. Als ze er positief over zijn, kun je eens een wat formeler gesprek regelen, om te kijken of jullie wensen met betrekking tot de arbeidsvoorwaarde bij elkaar passen. Als daar uitkomt dat jullie aardig op een lijn zitten, dan kun je met je huidige en potentieel nieuwe werkgever om de tafel gaan zitten om de eventuele voorwaarden van de overname te bespreken.

Detacheerders hebben vaak in het standaard arbeidscontract een relatie-beding zitten waardoor je niet zomaar over kunt stappen naar een klant. Maar vaak valt er wel gewoon wat te regelen. De klant koopt dan bijvoorbeeld het beding af.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Detacheerders met meerdere werknemers bij een klant lopen een bijzonder risco: die kunnen te horen krijgen dat er voor toekomstige samenwerking nu flexibiliteit nodig is. Oftewel: als een grote klant een gedetacheerde wil overnemen, dan hoeft die klant alleen erop te wijzen dat de detacheerder niet de hele account in gevaar moet brengen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Relatiebeding nakijken idd. Van de andere kant kan hij in salaris een fikse stap maken (600 euro) als ik het zo lees. Dan is een relatiebeding/concurrentiebeding niet houdbaar lijkt me.
Pagina: 1