• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Regelmatig moet ik van klanten bepaalde data hebben die niet 1,2,3 via de e-mail kan worden verzonden.

Denk hierbij aan onder andere bepaalde extensies die gefilterd worden door antivirus, of een directory van 200mb etc.

Voor wat betreft data naar de klant toe, lossen wij dit nu op met een " download site ". Maar data van de klant naar ons is vaak lastiger.

De download site werkt nu dmv een IIS website die werkt met local accounts (elke klant heeft er 1) en men kan hier gewoon bestanden downloaden. (bijv) downloadsite.nl/klantnaam.)

Dit gaat allemaal perfect behalve het feit dat het omslachtig is om elke keer een user aan te maken, het wachtwoord op te nemen in een excel sheet en rechten op een folder te zetten etc.

Dit laatste is allemaal wel te doen, maar deze methode werkt niet goed voor data wat van de klant naar ons toe moet. Veel klanten kunnen niet zulke bijlagen mailen, of zijn gebonden aan max mail size etc.

Zijn er mensen die in de praktijk hier bepaalde software voor gebruiken als soort van WebDav , Web based filemanager voor klanten?

Een FTP server opzetten is natuurlijk geen probleem, maar een groot deel van onze klanten kan niet overweg met ftp software en maakt dit te ingewikkeld.

Ik zoek een applicatie (liefst opensource?) die accounts aan maakt via een admin panel oid en meteen ook het wachtwoord per e-mail naar de klant stuurt. Hierbij moet de klant webbased in kunnen loggen en bestanden downloaden of uploaden.

Ik ben benieuwd of iemand een soort applicatie als deze kent of gebruikt? Microsoft WebDav (ook de IIS7) is niet wat ik zoek overigens.

Als je kijkt naar image upload websites, of algemene " file" hosting websites, hebben deze allemaal een soort web based upload functionaliteit. Lekker simpel en voor iedereen te gebruiken.

Dit is eigenlijk simpelweg het gene wat ik zoek, maar dan met een admin schil er omheen voor het aanmaken en versturen van accountgegevens etc.

Kent iemand een oplossing hiervoor? Liefst opensource zodat het gewoon buiten ons netwerk kan worden gedumpt in een apart VLAN zonder AD koppeling oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 28-04-2009 11:47 ]

Mijn V&A

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:36
Je zou eens kunnen kijken naar IntegraTUM WebDisk (klik).
Volgens mij voldoet die aardig aan jouw wensen :)
Enig nadeel zou kunnen zijn dat t java based is en dat je tomcat nodig hebt. Maar dat kon ik niet uit je tekst opmaken ;)

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 12:33

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

en wat met Windows SharePoint Services 3.0 (WSS 3.0) ? Is de gratis versie van Microsoft Office SharePoint Server 2007?

Sorry over het stukje van 'opensource' gelezen!

[ Voor 19% gewijzigd door dj_vibri op 28-04-2009 14:05 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.