• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 15:10

fellware

Everything can be archieved!

Topicstarter
Hallo,

Ik zou hier nu niet alle opties die ik heb nagezocht hier op schrijven want dan word de post veel te lang. Ik hoop dat jullie enige suggesties hebben om dit probleem op te lossen. :o

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar de mogelijkheid om via PXE boot een unattended windows installatie te doen. Dit moet dan plaats vinden in een bedrijfsnetwerk.

Waar wij aan dachten:

- Het booten van de PC naar PXE.
- Bootscherm ( zoals bij bijvoorbeeld TFTPD32) waarin je de keuze kan maken wat je wil installeren.
- Installatie gaat via de unattended file " Wintt.sif" de installatie doen.

Dit is mogelijk met een CD-Rom speler in je netwerk die geshared is. ( Hier haalt de installatie dan de files vandaan).

Hier zitten alleen enkele problemen aan vast voor ons. Wij werken hier met een stuk of 10 verschillende images. Dus als wij constant CD's in de cd-rom speler van de server moeten stoppen zijn wij alsnog constant bezig met cd-rom's ( Hier willen wij dus vanaf ).

Oftwel wij willen gewoon een gesharde map op de server waar vandaan de installatie de files weg kan halen.

Nu heb je hier ook programma's voor zoals altiris deployment console.

De vraag is dus is het mogelijk om via TFTPD32 ergens in de buurt van dit verhaal te komen?

Alvast hartelijk bedankt _/-\o_

Nothing Is Everything

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb je al gegoogled? Gezocht op GoT?

Dit is allemaal niet zo spannend en er zijn hiervoor meerdere methodes/ voor. Een aantal voorbeelden..

- Slipstream maken van custom winxp install en deze unattend booten via tftpd
- Booten van tftpd en een winpe omgeving starten inclusief ghost oid en hierna een image dumpen
- Microsft oplossingen, RIS, WinPE 2.0 etc

Ik heb zelf voor een klant een opensource oplossing gemaakt om zo licentie kosten te besparen en deze applicatie tevens in een virtueel systeem gezet.

Zo heb ik een PXE server die zo kan worden ingeschakeld, verplaatst worden, op een laptop gezet in een vmware workstation, in een bepaald vlan etc etc.

Dit systeem zorgt met behulp van een ingebouwde DHCP server (of met gebruik van de bestaande dhcp server) machines booten naar een bootmenu. Hierbij krijgt men diverse keuzes :

1) clean install winxp (VL),
2) unattend install (diverse OS opties),
3) Live XP voor troubleshooting, backup etc
4) Starten van Ghost etc
5) Acronis Backup

Omdat men hierbij al ghost licenties had heb ik gewoon PXE + liveboot + hierbij een menu gemaakt waarbij men kan kiezen uit diverse " ghost" images.

Deze zijn weer voorzien van Sysprep en zo heeft men binnen 5 min een werkbaar systeem (gbit netwerk)

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 28-04-2009 11:34 ]

Mijn V&A

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 15:10

fellware

Everything can be archieved!

Topicstarter
Alvast heel erg bedankt. Ik had zeker al een tijdje rond gekeken naar andere opties.

Wat jij nu zegt met die sysrep heb ik ook even in gekeken, maar is dit mogelijk met verschillende soorten hardware?

Nothing Is Everything

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

zoek op google naar

windows RIS (2003 SP1)
windows deployment service (2003 R2 en later)
altiris deployment console
ghostcast

je moet eigenlijk ook niet met cd's werken veel te omslachtig en de hierboven genoemde opties zullen daar ook geen genoegen mee nemen, die slaan images op in hun eigen directories

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum