Toon posts:

DNS probleem 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost.
Bedankt voor jullie hulp!

Hallo,

Ik heb het volgende probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen :) :

Ik ben bezig om een nieuw netwerk (10.0.2.x) op te zetten naast het huidige netwerk (10.0.1.x)
Het nieuwe netwerk heeft 2 DC's met IP 10.0.2.4 en 10.0.2.6. Het oude netwerk heeft 1 DC met IP 10.0.1.5.
Het nieuwe netwerk draait op W2K3 X64 en het oude netwerk op SBS 2003.

Op het huidige netwerk draait exchange en deze is ook te benaderen via webmail. Intern kan hiervoor https://10.0.1.5 gebruikt worden. Als ik connect met een client die een IP adres heeft van het oude netwerk kom ik prima op de webmail (linkt hierna door naar https://webmail.bedrijfx.com).
Ga ik echter met een XP client vanuit het nieuwe netwerk naar dit adres (https://10.0.1.5) dan krijg ik wel het scherm dat mijn certificaat niet goed is en of ik wil doorgaan (dit klopt certificaat komt er nog aan), zodra ik op doorgaan klik krijg ik uiteindelijk dat de pagina niet gevonden kan worden.
Op deze client staat de volgende DNS ingesteld: Primary: 10.0.2.4 en sec: 10.0.1.5. Als ik deze 2 omdraai werkt het wel. Probleem is dan dat het inloggen op me nieuwe domein erg lang duurt en uiteindelijk is die lokaal ingelogt.
Het leuke hieraan is dat Windows Vista hier geen problemen mee heeft, als ik hier die 10.0.1.5 als sec dns laat staan komt deze prima op me webmail terrecht en ook het inloggne op het nieuwe domein gaat prima omdat de primary als 10.0.2.6 gaat. De routering lijkt dus goed te gaan? XP probleem??

De ISA server heb ik even compleet open gezet om het nieuwe netwerk (staat verder toch nog geen data of wat dan ook) zodat ik zeker weet dat er niets geblokkeerd wordt hier vandaan of naartoe.

De nieuwe exchange server kan nog niet in de lucht gebracht worden daarom laat ik de clients op het nieuwe netwerk verbinding maken over de http verbinding met de oude server zoals thuis gebruikers ook doen.

Weet iemand waar het fout gaat? het lijkt erop dat Vista beide DNS servers gebruikt waardoor ik kan inloggen en de mail kan gebruiken en XP over alleen de eerste gaat.

Help help :)

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 07:32

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Kan je niet via de properties van je netwerk een twee DNS adres toevoegen?
niet goed gelezen :) dat had je reeds gedaan...:$

[ Voor 28% gewijzigd door dj_vibri op 28-04-2009 11:16 . Reden: bril kopen... :) ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
heheh :) klopt was net bezig met antwoord te typen :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

je hebt dus 2 domains met verschillende namen?
Als dat het geval is zou je een conditional forward kunnen aanmaken naar de dns van het oude netwerk.
Of de nieuwe gewoon alles laten forworden naar de oude.
Je kan natuurlijk ook een secundary zone van je oude netwerk domain kunnen plaatsen op je nieuwe servers

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt beide domeinen hebben een andere naam.
Dan ga ik dit even uitzoeken. Ik had al geprobeerd op een secundary zone aan te maken maar kreeg een foutmelding. Ik zal het even verder uit zoeken.
Enige tips waar ik op moet letten of waar ik de informatie kan vinden. (google i know ;))

• brid

brid

Eerste waar je aan moet denken is dat als je dns server goed beveiligd is je op de bron server de zone transfer moet toestaan.

2de ding wat ik in het vorige bericht was vergeten, windows gebruikt alleen de 2de dns server als de 1ste niet beschikbaar is. Als je dus een unknown host terug krijgt dan gaat hij dus niet de secundaire host server proberen

Word onderandere besproken 70-296 en ik dacht ook 70-293.

Conditional forward zou de makkelijkste oplossing zijn.
Heeft dacht ik ook de voorkeur van microsoft, stub zone doet ongeveer het zelfde.
Je ziet hem dan ook als zone op je dns server met alleen de records van dns servers voor dat domain.

DIY NAS, Hoofd PC

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt te werken nu :-)
erg stoer. Zo zie je maar het leven is simpel je moet af en toe alleen een kunstje leren :)
Biertje? je verdiend er 1 :)

Ik heb idd een Conditional Forward gebruikt.
De bron server is goed beveiligd.

Je bent een held :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 12:05 ]

• brid

brid

Graag gedaan.

DIY NAS, Hoofd PC

Pagina: 1