[cisco] ISDN-15 uitbellen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
situatie schets: hoofdkantoor in UK, WAN verbinding door groot deel van Europa allemaal via cisco routers e.d. In de UK is ook de cisco kennis. Nu willen ze onze KPN centrale vervangen door een Cisco 2811, deze heeft daarvoor een E1 module voor de ISDN-15 die we hebben. Er staan al allemaal Cisco ip-phones. Bedoeling is dat voor iedereen die naar een nederlands nummer wil bellen, onze nederlandse verbinding gebruikt wordt.

Extra info: we hebben carrier preselect op deze lijn, dus er is ingesteld dat er een nummer voorgedraaid dient te worden.

Van buiten naar binnen bellen gaat goed.

Probleem is dat we niet naar buiten kunnen bellen, we krijgen altijd het nummer bestaat niet geluid te horen. Laatste status is dat we met 1655 (KPN preselect) wel naar lokale nummers (bijv. naar mijn telefoon thuis) kunnen bellen, maar niet interlokaal (weer nummer bestaat niet).

Wie kan ons hiermee helpen en wat heb je ervoor nodig (zoals conifguraties enzo).

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
isdn 15?ik ken wel isdn 1,isdn 2 en isdn 30.Maar isdn 15 bestaat volgens mij niet in Nederland.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

vincedd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:43:
isdn 15?ik ken wel isdn 1,isdn 2 en isdn 30.Maar isdn 15 bestaat volgens mij niet in Nederland.
Zeker wel. Is een ISDN30 waar maar 15 kanalen op actief zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Quantor
  • Niet online
Cyber heeft gelijk. Iemand die mij kan helpen? De engelsen hebben het al half opgegeven en ik moest het maar met KPN gaan uitvechten, echter als je KPN zegt dat je een cisco centrale hebt, dan gaan ze al met hun oren klapperen, want ze supporten natuurlijk alleen maar de merken die ze verkopen oftewel Alcatel.
Als er geen reactie komt, zal ik hulp van buiten moeten inroepen, weet iemand een bedrijf dat Cisco pbx-en kan configureren/ondersteunen?

• ReyhZhao
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-02 19:08
(jarig!)
Ik werk voor een bedrijf wat veel doet met Cisco VoIP systemen, misschien een idee om eens contact met ons op te nemen dan kunnen we kijken hoe we jullie kunnen assisteren.
Stuur me maar ff een PM als je interesse hebt dan stuur ik je wat contact informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door ReyhZhao op 29-04-2009 16:21 ]

• Quantor
  • Niet online
ReyhZhao, ik hou jullie nog even achter de hand, zal volgende week worden.

• Quantor
  • Niet online
Update: dit heeft een tijdje weer stil gelegen (heeft het al eerder :X ), maar nu zijn we er achter dat het "gewoon" aan het dialplan lag wat m'n engelse collega op Netherlands gezet had, wat niet geheel onlogisch is. Echter met een unknown plan kunnen we wel naar buiten bellen. Kwamen we achter toen we mijn prive nummer in Eindhoven belde, maar iemand in Rotterdam aan de lijn kregen 8)7
Pagina: 1