Toon posts:

VAAG !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een PIII 600 van een vriend overgekocht tijdje geleden, dat ding was vet omgebouwt met een mega cooler erop en draaide bijna een jaar op 800 bij hem. toen ik em ging gebruiken draaide ie op 732 en op een gegeven moment heb ik em toch op 600 gezet. maar toen op een dag starte ie niet meer op en ook niet in een andere pc die de processor wel aankon. toen haalde ik de cooler eraf en heb wat koelpasta weggestuft en toen deed ie het weer. Hoe kan dat? koelpasta is toch best belangrijk?
draai nu zonder pasta

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Koelpasta is in zoverre belangrijk dat het het contact bevorderd tussen het koellichaam en je porc. Omdat een proc nooit 100% glad is ontstaan er kleine spleetjes in het contact-vlak, deze vul je op met koelpasta (aangezien lucht een slechte geleider is wil je dat er zo weinig mogelijk tussen hebben, vandaar dit opvulmiddel).

MAAR direct contact tussen de proc en het koellichaam is nog veel beter! Als je dus dat hele ding onder de pasta smeert (ipv alleen de holle ruimtes op te vullen) heb je dus een extra medium dat de warmte van je proc naar je koellichaam moet verplaatsen, dat werkt altijd slechter dan rechtstreeks. Daarom moet je dus heel voorzichtig omgaan met koelpasta en niet je hele proc dichtkitten!
(polijsten is nog beter :))

de betaler vervuilt

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

Floor-is

5.2

Pasta wordt naarmate de tijd vordert meestal ook wel wat minder... Dus zo nu en dan vernieuwen wil wel eens helpen. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik heb helemaal geen pasta op m'n CPU'tje, alleen een copperplate, met daarop een CoolerMaster DP5-5H51 (Max. 1,2GHz).
En alles draait perfect:)

Verwijderd

nou dan zou ik er wel wat pasta tussen douwen..
scheelt echt meer dan 3/4C full load..

bankpasje werkt PERFECT om die koelpasta uit te smeren.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
warlord : wat voor proc heb je dan :?
de huidige (snelle) proccesoren kunnen echt niet met een coolermaster zonder geleidende past, dan wordt ie zo instabiel als oma.
Pagina: 1