Vorige week hebben opeens een Western Digital Schijf en een Samsung TB schijf de status onleesbaar gekregen in schijfbeheer van windows XP. Ik heb toen de schijven nog kunnen benaderen met het programma testdisk en zo de schijven kunnen leeghalen.
Erg raar dat dit beide op een dag is gebeurd. Mogelijk omdat ik teveel harde schijven op 1 kabel van me voeding had zitten. Gisteren startte de pc namelijk niet meer op na 8 harde schijven op 1 kabel. Nu het verdeeld te hebben over 3 kabels werkt het weer goed.
De schijven in een andere computer hangen levert overigens ook de status onleesbaar op.
Nu ik de schijven heb leeggehaald zou ik graag willen testen of de schijven nog in orde zijn.
Ik heb beide schijven met hdtune pro getest op foute sectoren. Deze waren niet aanwezig. Wel gaf hdtune bij de samsung aan dat er reallocated sector counts zijn. Sectoren die beschadigd zijn en waar niet meer op geschreven mag worden. Niet zo super erg dus, wel vaker gehad.
Voor Western Digital heb ik op ultimate boot cd testprogramma's die werken.
Maar alle 3 de samsung diagnostic tools daarentegen zeggen allemaal dat de HD103UJ schijf niet supported is.
Ik wilde daarom het programma Estools van de samsung site als bootable Iso branden.
Maar wanneer deze cd start krijg ik de volgende melding:
Can't open CD driver CD001. SHSUCDX can't install.
Your ramdrive is loaded at C:
Out of memory error
Bad command or filename
Waardoor ik het programma niet kan starten.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Specs:
mobo: Gigabyte x48-dq6
geheugen; 4gb ddr 1066 Kingston HyperX
E8400@3,9 ghz
Alvast bedankt
Erg raar dat dit beide op een dag is gebeurd. Mogelijk omdat ik teveel harde schijven op 1 kabel van me voeding had zitten. Gisteren startte de pc namelijk niet meer op na 8 harde schijven op 1 kabel. Nu het verdeeld te hebben over 3 kabels werkt het weer goed.
De schijven in een andere computer hangen levert overigens ook de status onleesbaar op.
Nu ik de schijven heb leeggehaald zou ik graag willen testen of de schijven nog in orde zijn.
Ik heb beide schijven met hdtune pro getest op foute sectoren. Deze waren niet aanwezig. Wel gaf hdtune bij de samsung aan dat er reallocated sector counts zijn. Sectoren die beschadigd zijn en waar niet meer op geschreven mag worden. Niet zo super erg dus, wel vaker gehad.
Voor Western Digital heb ik op ultimate boot cd testprogramma's die werken.
Maar alle 3 de samsung diagnostic tools daarentegen zeggen allemaal dat de HD103UJ schijf niet supported is.
Ik wilde daarom het programma Estools van de samsung site als bootable Iso branden.
Maar wanneer deze cd start krijg ik de volgende melding:
Can't open CD driver CD001. SHSUCDX can't install.
Your ramdrive is loaded at C:
Out of memory error
Bad command or filename
Waardoor ik het programma niet kan starten.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Specs:
mobo: Gigabyte x48-dq6
geheugen; 4gb ddr 1066 Kingston HyperX
E8400@3,9 ghz
Alvast bedankt