Proxyserver weigert verbindingen ( IE en Firefox )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchj
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-08-2019
De afgelopen dagen heb ik last gehad van een trojan op mijn PC, waardoor er veel spy- en adware op is gekomen. Nadat ik gisteravond naar mijn weten door midel van virus scans met AVG en Spyware Doctor alles kwijt ben geraakt, werken mijn internet browsers niet meer.

Ik gebruik normaalgesproken Firefox, en dat geeft het volgende aan : 'De Proxyserver weigert verbindingen'. Als ik vervolgens de proxy uitschakel in de instellingen, dan krijg ik alleen nog maar een witte pagina als ik naar een website tracht te gaan. In IE geeft het bij iedere pagina de standaard foutmelding.

Andere programma's die het internet gebruiken, zoals MSN, Skype, Xfire etc. werken echter nog wel gewoon, en de andere PC's op het netwerk hebben ook nergens last van. Ik heb nog geen andere webbrowser geprobeerd omdat dat nu nogal omslachtig zou zijn, maar ik zou toch echt liever hebben dat Firefox het weer normaal doet. Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • De instellingen van mijn router bereiken en veranderen, ook hierbij krijg ik de proxyserver foutmelding.
  • PC opnieuw opstarten, werkt niet.
  • Internetkabel opnieuw inpluggen, werkt niet.
  • Internetverbinding herstellen, werkt niet.
  • Nogmaals virusscans doorlopen, werkt niet.
  • Firefox opnieuw installeren, werkt niet.
Als er meer informatie nodig is om het probleem op te lossen, meld dit dan alstublieft, want ik wil dit zo snel mogelijk opgelost hebben. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom is een andere webbrowser proberen omslachtig? Heb je al een herinstallatie van Firefox gedaan? Dat zijn toch echt wel de eerste dingen die je moet proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchj
Nieuw webbrowser proberen is omslachtig omdat ik geen toegang tot internet heb om er een te downloaden. Herinstallatie van Firefox had ik al geprobeerd, en dat werkte ook niet. IE en Firefox werken allebei niet, als ik dus Opera o.i.d. wil installeren moet ik dat via een andere PC downloaden en op een CD zetten, vandaar omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
Staat er misschien iets geks in je hosts file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchj
In mijn hosts file staan alleen 2 standaard regels, en als ik die delete dan gebeurt er ook niks noemenswaardigs. In de andere files in dezelfde map staat volgens mij ook niks ongewoons.

EDIT: Ik ging nog even proberen om zonder proxy te browsen, en ik kwam blijkbaar wel op sommige webpagina's. Maar de spyware/trojan waarmee het allemaal begon ( toppromooffer ) is er blijkbaar nog steeds niet af. Ik loop nu weer een volledige scan, in de hoop dat het dan opgelost is.

EDIT2: Scan klaar, nog steeds problemen. Ik krijg de toppromooffer spyware er niet af, en ook trojan.virtumonde, misschien moet ik hier maar een apart draadje voor openen in het BV?

[ Voor 59% gewijzigd door Dutchj op 28-04-2009 14:52 ]