[Nieuw Sys]Alle USB benut > No-go. USB leeg > Geen probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een wazig probleem sinds ik 2 dagen geleden een nieuw systeem heb samengesteld en inelkaar heb gezet.

Mijn configuratie:
AMD Phenom X4 9500
Asus M4A78 Pro
4GB Corsair @ 800mhz
Saphire Radeon HD4870
Recom 600Watt

Op het moederbord heb ik een totaal van 4 usb poorten aan de achterkant.

Hiervan zijn er al 4 benut:
USB 1: Een 4 poortige USBhub waaraan mijn ontvanger van de Dinovo Edge en de MX Air muis zijn aangesloten.
USB 2: Een 4 poortige USB hub waaraan ik 4 externe HDD's a 500GB heb aangesloten
USB 3: Mijn webcam
USB 4: Een kabel van normaal USB naar mini-USB, voor externe mini HDD, PSP, TomTom etc.

Met deze configuratie blijft de PC in het POST gedeelte hangen.

Haal ik echter alles uit de USB poorten, dan start de PC moeiteloos op
Als ik dan de ontvangers van mijn toetsenbord en muis rechtstreeks op de USB poorten aansluit dan start de PC ook gewoon normaal op.

Na enig uitsluiten lijkt het er op dat mijn moederbord zich aan mijn USB webcam, miniUSB kabeltje en aan mijn hubs stoort.
Sluit ik deze configuratie echter na het opstarten aan, dan functioneerd alles perfect!

Ik heb alles al nagekeken in het American Trend Bios systeem maar kan ook daar niets vinden wat moet duiden op een oplossing van dit probleem, google is ook in dit geval niet mijn vriend.

Maar toch heb ik het gevoel dat ik ergens overheen kijk

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Zijn het actieve USB hubs, d.w.z. hebben ze een eigen voeding? Ik denk namelijk dat je teveel stroom probeert te trekken uit je controller, waardoor die het simpelweg niet/nauwelijks aankan.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:07
Ligt het niet aan je USB HDD's, en een instelling in de BIOS waardoor je PC probeert op te starten van 1 van die USB schijven?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08

ralpje

Deugpopje

Wat voor voeding zit er in je pc?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Zakkenwasser
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:23:
Zijn het actieve USB hubs, d.w.z. hebben ze een eigen voeding? Ik denk namelijk dat je teveel stroom probeert te trekken uit je controller, waardoor die het simpelweg niet/nauwelijks aankan.
De USB-hub waaraan ik mijn USB ontvangers van mijn toesenbord/muis heb aangesloten heeft geen stroom aangesloten.
Dit probleem is er ook als ik de usb kabel van de hub in mijn USB poort laat zitten, en alleen de hub loskoppel van het kabeltje.

De USB-hub waaraan ik mijn externe HDD's op heb aangesloten heeft wel een stroom aansluiting die ook aangesloten is.
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:26:
Ligt het niet aan je USB HDD's, en een instelling in de BIOS waardoor je PC probeert op te starten van 1 van die USB schijven?
Het ligt niet aan mijn opstart optie's die had ik al nagekeken.
ralpje schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:26:
Wat voor voeding zit er in je pc?
Recom PE-M600
- 600watt

Maar lijkt me stug want ik had hiervoor een 350 no name voeding waar diezelfde opstelling gewoon wel werkte

[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-04-2009 10:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit komt wel eens voor bij sommige apparaten in combinatie met een aantal moederborden (het is me vaker opgevallen bij Asusbordjes, ik weet niet of die iets anders doen, of dat het gewoon toeval is).

Het probleem is dat ik hier nog nooit een oplossing voor heb gevonden in al die jaren dat ik het probleem ken. Ik ben bang dat je er dus niets aan kan doen.

• Zakkenwasser
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:35:
Dit komt wel eens voor bij sommige apparaten in combinatie met een aantal moederborden (het is me vaker opgevallen bij Asusbordjes, ik weet niet of die iets anders doen, of dat het gewoon toeval is).

Het probleem is dat ik hier nog nooit een oplossing voor heb gevonden in al die jaren dat ik het probleem ken. Ik ben bang dat je er dus niets aan kan doen.
hmm, het lijkt er nu op dat het systeem blijft hangen bij het laden van windows zelf.

laadbalkje freezed. :S

• Zakkenwasser
  • Niet online
MrJey schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:44:
[...]

hmm, het lijkt er nu op dat het systeem blijft hangen bij het laden van windows zelf.

laadbalkje freezed. :S
Terug gegaan naar de pcboer en een Q9400 intel core2quad gehaald icm P5Q pro moederbord

En doet het nu perfect :D

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-04-2009 12:54 ]

Pagina: 1