Ik heb een wazig probleem sinds ik 2 dagen geleden een nieuw systeem heb samengesteld en inelkaar heb gezet.
Mijn configuratie:
AMD Phenom X4 9500
Asus M4A78 Pro
4GB Corsair @ 800mhz
Saphire Radeon HD4870
Recom 600Watt
Op het moederbord heb ik een totaal van 4 usb poorten aan de achterkant.
Hiervan zijn er al 4 benut:
USB 1: Een 4 poortige USBhub waaraan mijn ontvanger van de Dinovo Edge en de MX Air muis zijn aangesloten.
USB 2: Een 4 poortige USB hub waaraan ik 4 externe HDD's a 500GB heb aangesloten
USB 3: Mijn webcam
USB 4: Een kabel van normaal USB naar mini-USB, voor externe mini HDD, PSP, TomTom etc.
Met deze configuratie blijft de PC in het POST gedeelte hangen.
Haal ik echter alles uit de USB poorten, dan start de PC moeiteloos op
Als ik dan de ontvangers van mijn toetsenbord en muis rechtstreeks op de USB poorten aansluit dan start de PC ook gewoon normaal op.
Na enig uitsluiten lijkt het er op dat mijn moederbord zich aan mijn USB webcam, miniUSB kabeltje en aan mijn hubs stoort.
Sluit ik deze configuratie echter na het opstarten aan, dan functioneerd alles perfect!
Ik heb alles al nagekeken in het American Trend Bios systeem maar kan ook daar niets vinden wat moet duiden op een oplossing van dit probleem, google is ook in dit geval niet mijn vriend.
Maar toch heb ik het gevoel dat ik ergens overheen kijk
Mijn configuratie:
AMD Phenom X4 9500
Asus M4A78 Pro
4GB Corsair @ 800mhz
Saphire Radeon HD4870
Recom 600Watt
Op het moederbord heb ik een totaal van 4 usb poorten aan de achterkant.
Hiervan zijn er al 4 benut:
USB 1: Een 4 poortige USBhub waaraan mijn ontvanger van de Dinovo Edge en de MX Air muis zijn aangesloten.
USB 2: Een 4 poortige USB hub waaraan ik 4 externe HDD's a 500GB heb aangesloten
USB 3: Mijn webcam
USB 4: Een kabel van normaal USB naar mini-USB, voor externe mini HDD, PSP, TomTom etc.
Met deze configuratie blijft de PC in het POST gedeelte hangen.
Haal ik echter alles uit de USB poorten, dan start de PC moeiteloos op
Als ik dan de ontvangers van mijn toetsenbord en muis rechtstreeks op de USB poorten aansluit dan start de PC ook gewoon normaal op.
Na enig uitsluiten lijkt het er op dat mijn moederbord zich aan mijn USB webcam, miniUSB kabeltje en aan mijn hubs stoort.
Sluit ik deze configuratie echter na het opstarten aan, dan functioneerd alles perfect!
Ik heb alles al nagekeken in het American Trend Bios systeem maar kan ook daar niets vinden wat moet duiden op een oplossing van dit probleem, google is ook in dit geval niet mijn vriend.
Maar toch heb ik het gevoel dat ik ergens overheen kijk
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]