[2003] Terminal server start niet door

Pagina: 1
Acties:

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 14:56
Afgelopen weekend een Terminal server opnieuw opgestart.
Hij was ruim 150 dagen up en running zonder problemen. Voor een update van de virus scanner(programma) moest hij even een reboot hebben.

Sinds de reboot start hij niet meer op. De machine is niet meer te pingen. Wanneer we op het console kijken is windows deels gestart en blijft
hij hangen bij op " Computer instellingen toepassen" .

De veilige modus booten gaat wel helemaal goed, wanneer ik in het logboek kijk kom ik de volgende melding tegen:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: DnsApi
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id: 11157
Datum: 27-4-2009
Tijd: 11:07:55
Gebruiker: n.v.t.
Computer: TS1
Beschrijving:

Het systeem kan de PTR-bronrecords (RR's) niet registreren voor de netwerkadapter
met de volgende instellingen:

Adapternaam: { Adaptercode }
Hostnaam: Hostname Server
Adapterspecifiek domeinachtervoegsel: Domeinnaam.local
DNS-serverlijst:
x.x.x.x
Update verzonden naar server: 255.255.255.255
IP-adres: x.x.x.x

Het systeem kan deze RR's niet registreren vanwege een DNS-serverfout. Dit kan zijn vanwege een zoneoverdrachtvergrendeling op de DNS-server voor de zone die deze computer nodig heeft voor de update.

U kunt proberen de DNS-registratie van de netwerkadapter en bijbehorende instellingen handmatig uit te voeren door op de opdrachtprompt de opdracht 'ipconfig /registerdns' in te voeren. Als het probleem blijft bestaan, dient u contact te maken met de DNS-server of contact op te nemen met de netwerkbeheerder. Raadpleeg de onderstaande recordgegevens voor specifieke informatie over foutcodes.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 2a 23 00 00 *#..

De ip adressen die in de melding worden gegeven zijn correct en zijn allemaal te pingen.

Verder staan er geen vreemde fouten in het logboek.
In de melding zelf wordt aangegeven om handmatig te registreren bij de DNS doormiddel van " ipconfig /registerdns ", dit gaf vervolgende dezelfde bovenstaande foutmelding in het logboek.

In de melding zelf wordt gesproken over de PTR-bronrecords, wanneer ik deze handmatig in de DNS aanmaak en de server herstart komt hij nog steeds niet verder.

Als we de server uit het domein halen en na een herstart start hij normaal door. Wanneer we hem lid maken van het domein wordt hij weer zichtbaar in active directory alleen nog niet in de DNS.
Na een reboot blijft hij weer hangen op "computer instellingen toepassen", en in de DNS komen geen A records van deze server. Wanneer we weer in de veilig modus " ipconfig /registerdns" uitvoeren verschijnen de A records van de server wel in de DNS.
Weer een reboot naar de "normale modus" geeft geen resultaat.

Het wijzigen van ip adressen van de server en dan uit het domein en weer in het domein hangen heeft geen resultaat, ook het hernoemen van de server leverd niks op.

In de veilige modus met netwerk heb ik een nslookup geprobeerd, die ziet er allemaal goed uit en de DNS en AD en andere TS servers kunnen gewoon getraceerd worden.

Het zou misschien iets kunnen zijn met de group policy? Wel vreemd, daar is niks in gewijzigd en de andere 2 terminal servers hebben nergens last van.

Met google, vind ik alleen:
het handmatig registreren bij de DNS met "ipconfig /registerdns"
En wat over de IP adressen, maar die kloppen allemaal

Wie kan mij verder helpen?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
Dit klinkt een beetje als problemen met de MS08-037 patch. Start je IPSec service overigens wel ? (vermoedelijk wel aangezien je aangeeft dat er niet meer in de logboeken staat).

Bekijk dit artikel eens, met name het stukje over DNS problemen: MS08-037: Vulnerabilities in DNS could allow spoofing

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 14:56
ParaNoiMia schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:16:
Dit klinkt een beetje als problemen met de MS08-037 patch. Start je IPSec service overigens wel ? (vermoedelijk wel aangezien je aangeeft dat er niet meer in de logboeken staat).

Bekijk dit artikel eens, met name het stukje over DNS problemen: MS08-037: Vulnerabilities in DNS could allow spoofing
Of de service start durf ik je niet te zeggen, want ik kom de machine niet in.

Ik ga je artikel doorlezen.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
lvnielen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:23:
[...]

Of de service start durf ik je niet te zeggen, want ik kom de machine niet in.

Ik ga je artikel doorlezen.
Als de IPSEC service niet start, probeer dan een regsvr32 van de polstore.dll in je system32 map