Na 321 fora te hebben afgezocht en na ettelijke 'fixes' te proberen ben ik zowat aan het einde van mijn latijn, daarom probeer ik hier maar.
Het probleem
Een week geleden heb ik een nieuw moederbord geïnstalleerd in mijn pc (asus P5KC) en daarbij heb ik ook een cleane vista install gedaan. Sindsdien ben ik niet meer in staat geweest om verbinding te maken met het internet.
Wanneer ik de netwerk kabel inplug gebeurt het volgende: vista geeft aan het netwerk te identificeren, toont dan voor 2 seconden 'meerdere netwerken' (meer bepaald 2) en gaat vervolgens over naar ongeïdentificeerd netwerk. Dit allemaal met als resultaat enkel 'lokale verbinding'. DHCP werkt wel want ik krijg een ip-adres van mijn router met juiste gateway en dns server. Ik heb op verschillende fora gelijkaardige problemen gezien maar dan vooral met draadloze verbindingen maar geen van de oplossingen blijkt te werken.
Wat probeerde ik al:
Mijn droomscenario zou dus zijn dat iemand hier exact hetzelfde probleem heeft als mij en dit met een simpele fix heeft kunnen herstellen
Dus als er hier zo een persoon is, spreek en u zal aanhoord worden! Alle andere suggestie's en oplossingen zijn natuurlijk ook meer dan welkom.
Alvast bedankt
Het probleem
Een week geleden heb ik een nieuw moederbord geïnstalleerd in mijn pc (asus P5KC) en daarbij heb ik ook een cleane vista install gedaan. Sindsdien ben ik niet meer in staat geweest om verbinding te maken met het internet.
Wanneer ik de netwerk kabel inplug gebeurt het volgende: vista geeft aan het netwerk te identificeren, toont dan voor 2 seconden 'meerdere netwerken' (meer bepaald 2) en gaat vervolgens over naar ongeïdentificeerd netwerk. Dit allemaal met als resultaat enkel 'lokale verbinding'. DHCP werkt wel want ik krijg een ip-adres van mijn router met juiste gateway en dns server. Ik heb op verschillende fora gelijkaardige problemen gezien maar dan vooral met draadloze verbindingen maar geen van de oplossingen blijkt te werken.
Wat probeerde ik al:
- Andere utp kabel gebruiken
- Manueel ip-adres, gateway en dns-server ingeven
- Verbinding uitschakelen, resetten, vista zelf laten proberen het probleem te fixen.
- Vista firewall is uitgeschakeld.
- Router resetten
- UAC uitgeschakeld
- cmd: 'route delete 0.0.0.0'
- Ip6 uitschakelen bij netwerkinstellingen
- Andere vista install: Basic, home premium, ultimate (32 en 64 bit)
- Drivers van netwerkkaart geherinstalleerd (verschillende versies)
- Router pingen: geeft aan 'host unreachable' ; Dit terwijl mijn router wel een ip-lease heeft gegeven ?! Ik zie trouwens de andere pc's in mijn lokale netwerk ook niet
- Netwerk wijzigen naar particulier, maar ik kan op geen enkele manier de naam van het netwerk wijzigen ?!

Mijn droomscenario zou dus zijn dat iemand hier exact hetzelfde probleem heeft als mij en dit met een simpele fix heeft kunnen herstellen
Alvast bedankt
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.