Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Topicstarter
Na 321 fora te hebben afgezocht en na ettelijke 'fixes' te proberen ben ik zowat aan het einde van mijn latijn, daarom probeer ik hier maar.

Het probleem
Een week geleden heb ik een nieuw moederbord geïnstalleerd in mijn pc (asus P5KC) en daarbij heb ik ook een cleane vista install gedaan. Sindsdien ben ik niet meer in staat geweest om verbinding te maken met het internet.
Wanneer ik de netwerk kabel inplug gebeurt het volgende: vista geeft aan het netwerk te identificeren, toont dan voor 2 seconden 'meerdere netwerken' (meer bepaald 2) en gaat vervolgens over naar ongeïdentificeerd netwerk. Dit allemaal met als resultaat enkel 'lokale verbinding'. DHCP werkt wel want ik krijg een ip-adres van mijn router met juiste gateway en dns server. Ik heb op verschillende fora gelijkaardige problemen gezien maar dan vooral met draadloze verbindingen maar geen van de oplossingen blijkt te werken.

Wat probeerde ik al:
  • Andere utp kabel gebruiken
  • Manueel ip-adres, gateway en dns-server ingeven
  • Verbinding uitschakelen, resetten, vista zelf laten proberen het probleem te fixen.
  • Vista firewall is uitgeschakeld.
  • Router resetten
  • UAC uitgeschakeld
  • cmd: 'route delete 0.0.0.0'
  • Ip6 uitschakelen bij netwerkinstellingen
  • Andere vista install: Basic, home premium, ultimate (32 en 64 bit)
  • Drivers van netwerkkaart geherinstalleerd (verschillende versies)
  • Router pingen: geeft aan 'host unreachable' ; Dit terwijl mijn router wel een ip-lease heeft gegeven ?! Ik zie trouwens de andere pc's in mijn lokale netwerk ook niet
  • Netwerk wijzigen naar particulier, maar ik kan op geen enkele manier de naam van het netwerk wijzigen ?!
Ik weet ondertussen wel zeker dat het geen hardware probleem is aangezien ik ubuntu heb getest en daar werkte de internet verbinding onmiddellijk zelfs zonder enige drivers te installeren... op het netwerk zitten ook andere pc's zowel vista als xp en die hebben helemaal geen problemen. 8)7

Mijn droomscenario zou dus zijn dat iemand hier exact hetzelfde probleem heeft als mij en dit met een simpele fix heeft kunnen herstellen ;) Dus als er hier zo een persoon is, spreek en u zal aanhoord worden! Alle andere suggestie's en oplossingen zijn natuurlijk ook meer dan welkom.

Alvast bedankt

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Je zegt verschillende versies van Vista te hebben geprobeerd, geen van deze werken.
Hoe legaal zijn deze vista versies van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Als je bijvoorbeeld eens naar http://74.125.77.103/ gaat (google) werkt het dan wel? Dat zou dan betekenen dat je een DNS probleem hebt. al zou ik ook de oplossing niet weten, maar ik denk even met je mee 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Topicstarter
Ik heb gewoon een legale vista dvd gebruikt, hiermee heb ik verschillende versies getest, allemaal 64 bit Achteraf ook nog niet legale 32 bit versie getest, deze geeft net hetzelfde probleem dus waar het aan ligt, geen flauw idee.

@Haan
Neen dat werkt ook niet, geeft gewoon hetzelfde als elke andere website die ik ingeef. Vista zegt ook zelf dat er geen verbinding is met het internet. Enkel met een ongeïdentificeerd netwerk.

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter.S op 28-04-2009 10:13 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
eens een gooi : kan het zijn dat je werkgroep er iets mee te maken heeft? neem aan dat je geen domein hebt thuis. Als windows vista niet verder komt dat het netwerk te indenticeren, kan het wel evt. met de werkgroep te maken hebben.

Kijk eens hoe de werkgroep heet waar de andere pc's op werken, en vergelijk dat me je pc's werkgroep naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Topicstarter
Ayera schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:26:
eens een gooi : kan het zijn dat je werkgroep er iets mee te maken heeft? neem aan dat je geen domein hebt thuis. Als windows vista niet verder komt dat het netwerk te indenticeren, kan het wel evt. met de werkgroep te maken hebben.

Kijk eens hoe de werkgroep heet waar de andere pc's op werken, en vergelijk dat me je pc's werkgroep naam.
Ik heb de workgroup naam al eens manueel ingegeven, dit had ook geen effect. Wanneer ik reset is dat trouwens weer verdwenen. Ook is het zo dat vista het netwerk altijd automatisch als public ziet en niet als particulier. Ik kan dit wel wijzigen maar als ik de kabel even in en uit doe staat alles weer op public. Het is ook onmogelijk om de naam van het netwerk te wijzigen? Ik kan gewoon niets typen in het desbetreffende veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
Wouter.S schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:47:
[...]
  • Drivers van netwerkkaart geherinstalleerd (verschillende versies)
[...]
Even hierover: Gebruik je de onboard lan of een losse netwerk kaart?
Als het enigzins kan, bouw het netwerk kaartje van je andere pc in deze pc en probeer het nog eens.
(ookal ben je er van overtuigd het geen hardware probleem te zijn.
Wie weet blokkeert de router wel jou netwerk kaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Heb je de juiste weg bewandeld met het installeren van de drivers?
Eerst de moederbord drivers voor je chipset en dan pas de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Topicstarter
@ayera: Ik ga vanavond even een el cheapo netwerkkaartje kopen en deze testen. Momenteel gebruik ik gewoon de onboard lan van attansic. Dat de router mijn netwerkkaart blokkeert lijkt mij sterk, aangezien deze met ubuntu wel onmiddellijk werkte zonder enige drivers te installeren.

@cornfed99111: Nu ik erover denk, ik heb misschien niet altijd die volgorde gebruikt. Kan dit een invloed hebben zelfs als je achteraf je drivers herinstalleerd? Als het niet werkt met dat el cheapo kaartje zal ik nog maar eens clean install doen en dan zeker met de juiste volgorde van driverinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
Het zou kunnen dat volgorde wat uitmaakt, maar het lijkt me stug!
Ik heb me nog nooit aan een speciale volgorde gehouden betreft het installeren van drivers op windows xp/vista machines.
Heb er toch een redelijk aantal gedaan, zou me dat toch nog wel moeten kunnen herinneren. :P

Waarom probeer je niet een netwerk kaartje uit een van je andere pc's? of hebben ze allemaal onboard lan? dan kan het natuurlijk niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Topicstarter
Ik heb ondertussen een nieuw 10/100 netwerkkaartje gekocht en deze werkte onmiddellijk. Hoe het probleem te fixen valt met de onboard lan, geen flauw idee. Vista werkt blijkbaar gewoon tegen en laat geen verbinding toe om één of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Oplossing wellicht...

gisteren een nieuwe laptop op de tafel en voor het eerst kennis gemaakt met vista... brrrrr... t wel wennen!
zelfde probleem met de netwerkkaart+kabel. draadloos werkte meteen.

de oplossing om ook via kabel op internet te komen vond ik hier:

http://support.microsoft.com/kb/928233

je moete even het register in. dat hoeft als administrator uiteraard niet met de genoemde zoekopdracht.

Start > Uitvoeren > "regedit" <Enter>
ik heb de laatst genoemde oplossing toegepast.
citaat uit KB:
Als de router of de DHCP-server van een andere fabrikant dan Microsoft de DHCP-markering BROADCAST niet ondersteunt, kunt u de volgende registervermelding als volgt instellen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}

Naam: DhcpConnForceBroadcastFlag
Type: REG_DWORD
Gegevens: 0

{GUID} staat in het register als een lange code (voorbeeld: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4274B48D-62D2-439A-8B9E-DBD0A4BDF884}
In het rechter venster vind je wel de sleutel DhcpConnForceBroadcastFlag.
De waarde daarvan stond bij mij (kennelijk standaard in vista) op 1. Wijzigen naar 0 bracht bij mij de oplossing.

succces,
pieter
succes,
Pagina: 1