Schokkend beeld DVD met Win2k+Ati Xpert2000

Pagina: 1
Acties:

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Okay; Ik heb een klein probleempje...
Als ik een DVD bekijk dan schokt het beeld heel even ongeveer om de 2 seconden, je ziet het niet goed maar het irriteerd erg.

Systeem:
Duron700@1050 @Asus A7V (+300Watt voeding)
Ati Rage Xpert2000 32Mb 4X AGP (Rage Pro 128 Chipset) Laatste drivers geinstalleerd
SBLive! Player
Intel netwerkkaart
Windows 2000 SP1 + Pre SP2 patches met Winupdate.
Laatste VIA 4in1 drivers (Heb ze vanag 4.25 geprobeerd)
15Gb Maxtor Diamond 7200 ATA66 (Pri Master)
30Gb Maxtor Diamond 7200 ATA100 (Pri Master ATA100 Controler)
Pioneer 105S (Regiofree) UDMA (Sec Master)
Philips 3610 PIO (Sec Master ATA100 Controler)

Ik gebruik zowel PowerDVD 3.0 als WinDVD 2000 2.3 en ze geven beide schokken in het beeld.

Bij het afspelen van een DVD gebruikt ie iets van 50 a 60% van de CPU

Ik heb ook Windows 98SE geprobeerd en daar draait PowerDVD het wel goed op (WinDVD crashed direct).. alleen crashed of reboot ie gewoon spontaan (Ja; SB16 Emulatie is disabled) en hij geeft Artifacts in het beeld (Die zijn weg als ik Motion compression Support uitzet of de videokaart op AGP 2X zet)

Ik heb geen IRQ shares of conflicts..
Mijn beide compoorten zijn gedisabled evenals USB

Ik heb van alles geprobeerd en snap het nu helemaal niet meer.. ik heb nog genoeg CPU cycles over dus daar zal het vast niet aan liggen lijkt me..

Who can help me..

[update]
Ff update.

Ik heb Win98Se opnieuw geinstalleerd (alweer) met alle drivers (ATI Supported drivers).. en het draait nu goed... behalve als ik Hardware Acceleration (Motion Compression) aanzet in PowerDVD 3.0 en WinDVD 2000 v2.3.. dan blijft ie direct hangen... Zowel met AGP 1X, 2X als 4X geprobeerd...
[/update]

Pvouput live

• Krypt
Ehhm.. niemand een idee??

Pvouput live

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb hetzelfde probleem met PowerDVD. WinDVD doet het bij mij beter, maar ik heb alleen de trial-versie. Op Tucows kun je FreeDVD downloaden. Een freeware programmaatje. Dat loopt bij mij wel soepel, heeft alleen geen features, zeer beperkte bediening, geen instellingen en alleen kiezen tussen normal en Fullscreen- display. Maar het werkt :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
het zal wel klinken als een intel-amd flame, maar zo is het niet echt bedoeld:

Volgens mij moet je de oorzaak zoeken in het feit dat je een duron/ati/via combi hebt. Mischien moet je wat geavanceerde agp functies uitzetten, of een patch zien te downloaden bij via/ati.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb je je DVD aan de ATA100 hangen ?? NIET DOEN ! De ata100 ondersteund de CD-ROM spelers en DVD's niet goed. Met ata100 kun je je audio cd's ook niet goed rippen.

Gebruik gewoon de ata66 voor cd's en ata100 voor hdd's liefst zo veel mogelijk aparte kanalen gebruiken, dus de ata100 schijf aan de primaire ata100 en de ata 66 aan de secundaire ata100 stekker. Of andersom. Daarna zou het beter moeten gaan. By the way heb je Direct x 8 al geinstalleerd ? die draait sneller en de laatste mediaplayer moet je ook ff installen, die heeft beter geoptimaliseerde drivers die je dvd software mogelijk ook weer gebruikt.

• Krypt
Ik heb mijn DVD aan mijn ATA66 controler hangen.
Ik heb alleen mijn brander en mijn bootschijf (ATA100 30Gig) op mijn ATA100 controler hangen. Dus alle IDE apparaten zitten alleen op een IDE kanaal.

Directx8 is ook geinstalleerd; zowel onder Win2k als Win98SE.

Onder Win2k maakt het me niet zoveel uit (het stotterd alleen een beetje), maar ik wil eigenlijk mijn Win98SE als spelletjes en DVD OS gebruiken.. het werkt wel (Beetje stotterend) maar de DVD blijft hangen als ik Motion Compression support gebruik.

Ik ga vanavond Win98SE eens opnieuw installeren alleen dan zonder de VIAGART driver (AGP driver); kijken of het daar aan ligt..

Maar eigenlijk zou het toch niet mogen stotteren onder het spelen als ik een 1000Mhz heb; dat vind ik nou raar..

Pvouput live

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Misschien heb je een langzame DVD speler??!!Daar had ik eerst last van toen ik nog Softwarematig DVDs keek. Je mag minimaal wel 8x hebben...

• Krypt
Ehhm. ik heb de Pioneer 105s; is een 16x.. dus denk dat dat wel snor zit..
Met DVD's naar de HDD rippen doet ie met 8-16 Meg per seconden... dus da's het probleem niet

Pvouput live

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem (schokken, niet echt erg maar heel irritant) onder Win2k, TB 1000 A7V Pioneer 16x40 (105s) met Geforce 2 MX. Heb nog geen ander OS geprobeerd, maar ik zag laatst iets op een Belgische (?) site... Nieuwere firmware zou alles oplossen. Kijk hier anders even: http://www.belgianoverclockers.com/artikels/divx/divx.shtml (helemaal onderaan). Ik heb 't zelf nog niet uitgeprobeerd, maar 't zou best wel eens kunnen werken. Ik ben alleen nog op zoek naar een linkje naar de (originele) Pioneer firmwares. Iemand een idee?

• Knakker
  • Laatst online: 10-03 20:42
Aan het feit dat je CPU belasting zo hoog is kun je zien dat je ATIs Motion Compensation for DVD niet gebruikt...Ik zou zeggen: Zet hardware-acceleration eens aan...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ik heb een MPEG-kaartje erin zitten. Supervloeiend beeld, ook met W2K. (Sigma Designs Hollywood Plus) Dan heb je tenminste volledig hardwarematige DVD!

Verwijderd

Dat probleem had ik ook (Schokkende beelden). Processor belasting was ook erg groot. Daarna een beetje met drivers lopen kloten, paar service packs en patches er op gegooid. En toen na een paar dagen niet meer aan gedacht te hebben draaid het beeld van een DVD nu wel vloeiend.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Valt me op dat nog niemand heeft de opmerking heeft gemaakt of DMA ook wel inschakeld is in Windows 2000.

Dus ffe checken op DMA aanstaat van je DVD speler.

{waarschijnlijk trap ik een open deur in maar toch}

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Krypt
Op donderdag 08 maart 2001 15:08 schreef Majestic het volgende:
Valt me op dat nog niemand heeft de opmerking heeft gemaakt of DMA ook wel inschakeld is in Windows 2000.

Dus ffe checken op DMA aanstaat van je DVD speler.

{waarschijnlijk trap ik een open deur in maar toch}
Hehe.. Tjah. viel te proberen.. DMA staat voor al mijn IDE apparaten aan (behalve mijn branden) en ze zitten elk appart op een IDE bus..
Aan het feit dat je CPU belasting zo hoog is kun je zien dat je ATIs Motion Compensation for DVD niet gebruikt...Ik zou zeggen: Zet hardware-acceleration eens aan...
50% CPU belasting vind ik behoorlijk laag eigenlijk... en zeker als ie een klein beetje schokt... denk dat het niet echt CPU usage ligt.. ennuh.. Motion Compression (of compensation) werkt niet onder Win2k.. daarom heb ik Win98se geinstalleerd maar die crashed als ik Motion compression aanzet in PowerDVD...

en ik heb alle updates van Windows Update gedraait.. Behalve MediaPlayer 7

Pvouput live

Pagina: 1