Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Hallo,

Ik heb een Plasma en een LCD scherm van Samsung.
Op beide schermen zit een Common interface die ik niet gebruik omdat deze DVB-T geschikt zijn en ik hier op Ziggo ben aangesloten...
Ben ook niet van plan om te switchen naar digitenne of iets dergelijks hoor....

Maar ik stoor me er aan dat tijdens het schakelen van de bron/source steeds het scherm van de DTV voorbijkomt.

Ik heb een humax ontvangertje voor digitale Televee, maar ik kan deze dus alleen los gebruiken en niet de smartcard met een module of iets dergelijks in de Common Interface

Mijn vraag nu of iemand weet waar ik de optie van DTV op de schermen kan uitzetten zodat deze worden overgeslagen tijdens het schakelen tussen de verschillende bronnen.
Ik heb hier al redelijk wat voor gegoogeld en gebruiksaanwijzingen gelezen, maar tot op heden nog geen oplossing voor gevonden.

Verder vraag ik me af of er geen module op de markt is waarmee je DVB-C signaal kunt ontvangen op een DVB-T interface. Ik heb m althans nog niet gevonden...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Bij Samsung kan je de sources in het menu niet weghalen nee. Mn Pansonic kan dit gelukkig wel.

dvb-c op dvb-t of andersom kan ook niet nee.

Misschien kan je zo'n Logitech vervangende afstandsbediening nemen. Ik hoorde dat je daarmee wèl meteen naar de goede source op een Samsung kan zappen en als de decoder het er ook op doet, scheelt dat weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
gijsvogel schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:47:
Ik heb een Plasma en een LCD scherm van Samsung.
Op beide schermen zit een Common interface die ik niet gebruik omdat deze DVB-T geschikt zijn en ik hier op Ziggo ben aangesloten...

...

Verder vraag ik me af of er geen module op de markt is waarmee je DVB-C signaal kunt ontvangen op een DVB-T interface. Ik heb m althans nog niet gevonden...
Het is niet het Common Interface slot die het soort digitale TV ontvangst bepaalt waarvoor de TV geschikt is, maar de tuner in je TV. Het verschil tussen DVB-T en DVB-C is de manier waarop het signaal verzonden wordt. Daarbij worden verschillende technieken gebruikt om zoveel mogelijk en zo betrouwbaar mogelijk data te kunnen verzenden via het gebruikte medium (ether, kabel, satelliet). Bij DVB-T zal men bijvoorbeeld rekening moeten houden met meerdere zendmasten en het bewegen van de plek van ontvangst t.o.v. die zendmasten terwijl dat bij de kabel helemaal niet speelt.

Door het plaatsen van een Conditional Access Module (CAM) in het Common Interface slot wordt een TV geschikt gemaakt voor het Conditional Access System (CAS) dat door de digitale TV provider gekozen is om het signaal te beveiligen. Het gekozen CAS staat los van het digitale TV ontvangst systeem. In Nederland hebben de meeste kabelbedrijven gekozen voor Irdeto als CAS met uitzondering van UPC dat voor Nagravision heeft gekozen. In de scandinavische landen kiezen de kabelbedrijven echter meestal voor Conax als CAS. Hetzelfde Conax CAS wordt in Nederland toegepast door Digitenne van KPN.

Er bestaat dus geen module voor het Common Interface slot die een TV geschikt zou kunnen maken voor een andere manier van de ontvangst van het signaal omdat daar een andere tuner voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gijsvogel schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:47:
Mijn vraag nu of iemand weet waar ik de optie van DTV op de schermen kan uitzetten zodat deze worden overgeslagen tijdens het schakelen tussen de verschillende bronnen.
Helaas kun je geen bronnen instellen die overgeslagen moeten worden op Samsung schermen. Wel is er een IR-code voor iedere input op een Samsung. Met een universele afstandbediening (bijv. de Logitech Harmony) kun je dus direct naar een bepaalde bron schakelen waardoor overslaan niet meer noodzakelijk is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Ferry, ArChie en Ari3: Bedankt voor het meedenken, jammer dat er voor beide problemen geen oplossing is in dit geval...

Een Universele AB heb ik al een tijdje op het oog, maar denk dat ik me er daar tzt toch maar eens eentje van moet gaan aanschaffen.