Werkt dit met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Emiel1155
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2009
Morgen wil ik een nieuwe router kopen: Linksys WRT610N WirelessN Dual Band Gigabit Router, een paar vragen voordat ik hem ga kopen:

1. Werkt deze router met Ziggo Alles-in 1 Extra snelheid:
Internet
down 20 Mbit/s
up 3 Mbit/s

Dit is de snelheid die ik heb.

2. Vanaf juni/juli gaat Ziggo naar download 50Mbit/sec en upload 5Mbit/sec in 2009 is dat en in eerste kwartaal van 2010: naar Download 80Mbit/sec en Upload: 10Mbit/sec, kan deze router dit ook aan voor de toekomstige snelheden zowel via draad als draadloos?

3. laaste vraag ondersteunt deze router ook WIFI verbinding, zodat ik via de Iphone 3G verbinding kan maken met mijn router en ermee bellen, nu gebruikt ik een van mijn buren de router "Sitecome" via WIFI die geen wachtwoordt heeft..

4. Ik ga deze erbij kopen voor mijn vaders computer in zijn werkkamer, is dit een goede keuze: Linksys WUSB600N Dual Band Wireless-N Adapter, USB beter dan Linksys WMP300N Wireless-N Adapter, PCI uitvoering? We wonen op 1 verdieping apartment.

In afwachting op jullie antwoord,
Groetjes,
Emiel

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
1) dat weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk wel, zelf google gebruiken is geen luxe, het is eigenlijk heel erg simpel: http://lmgtfy.com/?q=WRT610N+%2B+ziggo. De eerste hit geeft gelijk een review van iemand met een 610N en ziggo waarbij het out of the box werkte

2) ook hier, google is je vriend: een linkje naar een review van een site http://www.hardware.info/...WirelessN_Gigabit_Router/ De snelheid van WAN->LAN is grofweg 150mbit. Dit houdt in dat deze snelheid de maximumsnelheid is die de router vanaf het internet naar jou netwerk kan geven. Deze router kan de snelheden van 2009 en 2010 dus aan. Bear in mind echter dat Eurodocsis3 (netwerk van ziggo) een stuk sneller kan dan die 80 mbit in de toekomst. Mogelijk ga je al harder over 2 tot 3 jaar. Als je dan ten volste gebruik wilt maken van je snelheid zul je dus een andere router moeten aanschaffen. Vriend van me heeft een zyxel NBG-460N aangeschaft, doet in principe hetzelfde maar heeft een hogere WAN-LAN throughput (volgens mij iets van 400mbit). Beide routers doen precies hetzelfde, ontlopen elkaar niet gigantisch in kwaliteit en kunnen beiden de komende jaren bij jou goed van dienst zijn.

3) Ondersteunt de WRT610N ook draadloos:
Linksys WRT610N WirelessN Dual Band Gigabit Router
..... je zou haast denken van wel

4) Over het algemeen geldt dat PCI kaarten betere antennes hebben en dus beter werken. Echter wordt dit veelal teniet gedaan omdat de antennes verstopt zitten achter de kast. Ik heb er geen ervaring mee maar je hebt ook ontvangers die je dmv een usb verlengkabel op je bureau kunt zetten voor optimale ontvangst. Ik heb hier echter geen persoonlijke ervaring mee

Al met al, succes!

[ Voor 13% gewijzigd door nielsl op 28-04-2009 00:46 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Jah, deze router is de komende tijd nog wel ff snel genoeg. De rest kan je inderdaad zelf vinden. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Emiel1155 schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:41:
Morgen wil ik een nieuwe router kopen: Linksys WRT610N WirelessN Dual Band Gigabit Router, een paar vragen voordat ik hem ga kopen:

1. Werkt deze router met Ziggo Alles-in 1 Extra snelheid:
Internet
down 20 Mbit/s
up 3 Mbit/s

Dit is de snelheid die ik heb.

2. Vanaf juni/juli gaat Ziggo naar download 50Mbit/sec en upload 5Mbit/sec in 2009 is dat en in eerste kwartaal van 2010: naar Download 80Mbit/sec en Upload: 10Mbit/sec, kan deze router dit ook aan voor de toekomstige snelheden zowel via draad als draadloos?
Kijk op http://www.smallnetbuilder.com/ om te zien wat de wan to lan throughput van deze router is.