ATI Driver kan kaart niet vinden :S

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 13:21
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een heel vaag en irritant probleem. Ik wou vandaag mijn videokaart drivers eens updaten omdat deze hopeloos verouderd waren.

Toen ik de driver had geoninstalleerd en de nieuwste drivers er op wou zetten kwam ik er achter dat de setup mijn kaart niet meer detecteerderde. Wat ik ook probeer de drivers zien mijn kaart niet.. Ze geven constant dezelfde foutmelding

De foutmelding is als volt:

Dit beeldschermstuurprogramma is niet compatible met de beeldschermadapter(s) die op het systeem zijn/is geïnstalleerd.

Ik heb een HIS HD4670 IceQ.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Drivers van ATI site installeren
- Drivers van HIS website zelf (speciaal voor mijn kaart) installeren.
- Omega drivers zoeken
- Driversweeper er over heen halen om oude vage drivers te oninstalleren
- CCleaner laten lopen om oude registersleutels te verwijderen.
- Via apparaatbeheer de .inf bestand driver installeren (ook foutmelding)

Wat ik ook doe, zelfs in veilige modus oude driver rommel oninstalleren werkt niet. Heeft iemand nog een advies?

Verwijderd

Heb je een geïntegreerde kaart op het moederbord? Zitten de stekkers van je monitor nog hetzelfde? Is de kaart goed in het moederbord vastgedrukt? Heeft de kaart extra voeding nodig en zit die er in? Heb je eventueel de drivers voor je monitor geprobeerd? 32/64 bits drivers?

• Annihilism
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:13:
Heb je een geïntegreerde kaart op het moederbord? Zitten de stekkers van je monitor nog hetzelfde? Is de kaart goed in het moederbord vastgedrukt? Heeft de kaart extra voeding nodig en zit die er in? Heb je eventueel de drivers voor je monitor geprobeerd? 32/64 bits drivers?
Ik heb geen geintegreerde kaart (Asus P5Q Pro)

Alles zit nog hetzelfde, er is geen extra voeding nodig, Heb al 3 verschillende 32 BIT windows XP drivers geprobeerd, allemaal hetzelfde bericht.

Eerst draaide hij ook prima, maar nadat ik de drivers verwijdert had detecteren de drivers de kaart met geen mogelijkheid, ook niet toen de drivers nog wel geinstalleerd waren.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je het apparaat verwijderd uit apparaatbeheer en het dan nog eens probeert na een herstart. Werkt het dan wel?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 11:20

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nvidia kaart. Ik heb toen van een andere site drivers gehaald en probleem was verholpen. Kan goed zijn dat wellicht drivers corrupt zijn of wellicht niet compatible met jou video kaart. Helpt soms om te kijken of de specifieke kaart in de support list te bekijken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
TheCoolGamer schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:38:
Als je het apparaat verwijderd uit apparaatbeheer en het dan nog eens probeert na een herstart. Werkt het dan wel?
Dit was bij mij de oplossing na hetzelfde probleem te hebben met mijn 4870 1gb, dit is het proberen waard dus!

• Annihilism
KiLLaHeRTz schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:51:
[...]

Dit was bij mij de oplossing na hetzelfde probleem te hebben met mijn 4870 1gb, dit is het proberen waard dus!
Helaas heb ik dit dus ook al geprobeerd.

Iig nog bedankt voor jullie reacties tot nu toe :) !

• Annihilism
Ik heb het probleem opgelost door Windows opnieuw te installeren.

Had al een jaar niet meer opnieuw geinstalleerd dus maar besloten windows er opnieuw op te zetten.

Geen idee waar het probleem aan lag, nu gewoon de drivers van de ATI website afgeplukt en werken direct als een zonnetje.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

heb precies hetzelfde bij een his kaartje van mij ,gewoon de sapphire drivers pakken

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Probeer als het nog eens voorkomt eens driver cleaner te gebruiken om oude drivers (en restante van drivers) te verwijderen en vervolgens de driver opnieuw te installeren.

http://www.google.nl/search?q=driver+cleaner+free

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:20

Thandor

SilverStreak

Kijk eens via apparaatbeheer wat voor device_id (DEV_ID) jouw kaart heeft. Misschien dat even Googlen dan al helpt en anders kun je zelf de DEV_ID toevoegen aan de .inf van de driver. Drivers kunnen namelijk aan de hand van een vendor_id (VEN_ID) en een device_id (DEV_ID) zien wie de fabrikant is en om welk type het gaat. In de .inf van de driver staat vervolgens aangegeven welke driver exact nodig is voor die kaart :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Annihilism
Nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd pakte hij gewoon alle drivers.

Op een of andere manier laten de drivers van HIS zelf de verkeerde informatie achter waardoor een update niet meer mogelijk is.

Mijn advies dus voor iedereen die een HIS kaartje koopt:

Niet de driver cd gebruiken en gelijk de nieuwste drivers van de ATI site afhalen.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Annihilism schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:03:
Mijn advies dus voor iedereen die een HIS kaartje koopt:

Niet de driver cd gebruiken en gelijk de nieuwste drivers van de ATI site afhalen.
Dat advies zou ik geven ongeacht het merk kaart of zelfs het merk gpu, tenzij je een kaart hebt gekocht die afwijkt van alle normale kaarten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:20

Thandor

SilverStreak

dahakon schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:08:
[...]

Dat advies zou ik geven ongeacht het merk kaart of zelfs het merk gpu, tenzij je een kaart hebt gekocht die afwijkt van alle normale kaarten.
Inderdaad. De drivers op de meegeleverde CD zijn zo goed als altijd verouderd :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Thandor schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:52:
[...]
Inderdaad. De drivers op de meegeleverde CD zijn zo goed als altijd verouderd :).
Soms (bijv bij x64 driver van VistaView Saber 2020 tuner kaart) is er online geen stabiele x64 driver te vinden en moet je wel de driver hebben van de disk.
Maar videokaarten, geluidskaarten en chipsets is altijd aan te raden up-to-date drivers gebruiken...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Pagina: 1