Toon posts:

Asus P5Q Pro ICM Antec Earthwatt 430W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben nieuw hier op dit forum en heb meteen een groot probleem !

ik heb vanavond eindelijk mijn nieuwe pc in elkaar gezet:

Asus P5Q Pro
Intel Core Duo Processor E8400 3GHz
Antec behuizing met Earthwatt 430 W voeding
Radeon Grapphire HD4650 grafische kaart
Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX
500 Gb schijf
Plextor brander

Als ik nu opstart, gaan de ventilatoren draaien en de harde schijf, hoor alleen geen biepjes, en krijg geen beeld op mijn vga uitgang. Iemand idee wat dit kan zijn.
Er wordt ook aangegeven dat je naast de 24 polige voedingsconnector nog een 8 polige connector moet aansluiten op EAX12V, op mijn Antec voeding zit naast de 24 polige alleen nog een 6 polige voor PCI-E en een 4 polige connector, als ik deze laatste aansluit gebeurd er ook niks verder.

Heb ook alles losgekoppeld en het mobo alleen met de processor opgestart, dan piept die wel een keer lang en twee keer kort, dus dat het geheugen ontbreekt.

Ik snap er helemaal niks van, kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem zou kunnen zijn.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je moet sowieso met die 4 pins stekker in die 8 pins aansluiting op je moederbord en de 24 pins er ook in.

zoek eens in het boekje van je moederbord op hoe je de cmos moet resetten, dit gaat met een jumpertje

start daarna op met 1 module erin, stel je timings, voltage en kloksnelheid van je geheugen is zoals door de fabrikant vermeld en start op nieuw op

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:40
Die 4 -pins voeding zou gewoon moeten werken, als het goed is past die ook maar op één manier in de 8-polige aansluiting. Ik heb zelf ook een P5Q-Pro, en ik weet dat ie net als veel Asus borden vrij kieskeurig is wat betreft geheugen, als je toevallig nog ergens een reepje hebt liggen dat er ook in past zou ik dat eerst eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:43:
je moet sowieso met die 4 pins stekker in die 8 pins aansluiting op je moederbord en de 24 pins er ook in.

zoek eens in het boekje van je moederbord op hoe je de cmos moet resetten, dit gaat met een jumpertje

start daarna op met 1 module erin, stel je timings, voltage en kloksnelheid van je geheugen is zoals door de fabrikant vermeld en start op nieuw op
Ik heb het CMOS al gereset en met één bankje opgestart maar krijg geen helemaal geen videosignaal en geen error biepjes !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu één geheugen bankje erin en nu start de PC netjes op !
als ik echter het tweede bankje er bij prik doet die weer niks.
Als ik nu het tweede bankje, gewoon in het eerste slot prik als enige op het moederbord gebeurd er ook niks, kan het zijn dat één van de twee bankjes dan gewoon kapot is ofzo?
En heb je daar nog garantie op ?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
klinkt alsof dat 2e bankje kapot is, heb je een andere pc aarmee je het geheugen kunt testen met memtest86+ ?

kijk eens in je bios met het werkende geheugen hoe snel en met welke volts hij het instelt, op je modules staat wat het zou moeten zijn.

op corsair geheugen zit volgens mij levenslang garantie, dus dit kan je gewoon ruilen, krijg je nieuwe terug, kan bij de winkel waar je het hebt gekocht of direct via corsair, zou eerst de winkel proberen,

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1