Ik heb een Packard Bell pc met windows vista
IMEDIA 8400 AIO
Bios versie P26 (nieuwste)
Realtek 8101 (driver 6.218)
3 Gb Ram
Nforce 720a (driver 15.26)
Nvidia Geforce 8200 onboard (driver 182.50)
Norton 360 security
Internet van Ziggo
Ik heb voor alles de nieuwste drivers gedownload. Ook alle updates voor vista gedownload.
De PC wilde plotseling niet meer opstarten. Dit is 2 maal eerder gebeurd. De oplossing was om vista opnieuw te laten installeren door middel van de system recovery.
Daarna was er echter geen internetverbinding meer.
Windows geeft aan dat er alleen een lokaal netwerk is.
Ik krijg wel een ip van het modem (81.82.12.115).
Ik kan de modem bereiken via 192.168.100.1
Een andere pc, met windows XP, verbind ik met het modem en die kan meteen op internet.
Bij een andere internet-aansluiting kan ik met de packard bell ook meteen op internet.
De modem heb ik al diverse keren opnieuw opgestart
Ik heb de netwerkkaart een ander mac-adres gegeven (dit heeft ook in een ander ip-adres geresulteerd)
De instellingen van de XP-pc heb ik overgenomen (ip, dns, gateway)
Ook heb ik norton 360 gedeinstalleerd.
Ik heb een 4-aderige netwerkkabel. Deze heb ik ingekort, aangezien ik nogal wat lengte over heb.
Ik snap er geen bal meer van, aangezien een andere pc het op mijn aansluiting wel doet. En mijn pc het op een andere aansluiting ook doet. Voorheen heb ik nooit enig probleem ervaren. Enig idee? Dingen die ik nog niet genoemd heb in mijn verhaal?
IMEDIA 8400 AIO
Bios versie P26 (nieuwste)
Realtek 8101 (driver 6.218)
3 Gb Ram
Nforce 720a (driver 15.26)
Nvidia Geforce 8200 onboard (driver 182.50)
Norton 360 security
Internet van Ziggo
Ik heb voor alles de nieuwste drivers gedownload. Ook alle updates voor vista gedownload.
De PC wilde plotseling niet meer opstarten. Dit is 2 maal eerder gebeurd. De oplossing was om vista opnieuw te laten installeren door middel van de system recovery.
Daarna was er echter geen internetverbinding meer.
Windows geeft aan dat er alleen een lokaal netwerk is.
Ik krijg wel een ip van het modem (81.82.12.115).
Ik kan de modem bereiken via 192.168.100.1
Een andere pc, met windows XP, verbind ik met het modem en die kan meteen op internet.
Bij een andere internet-aansluiting kan ik met de packard bell ook meteen op internet.
De modem heb ik al diverse keren opnieuw opgestart
Ik heb de netwerkkaart een ander mac-adres gegeven (dit heeft ook in een ander ip-adres geresulteerd)
De instellingen van de XP-pc heb ik overgenomen (ip, dns, gateway)
Ook heb ik norton 360 gedeinstalleerd.
Ik heb een 4-aderige netwerkkabel. Deze heb ik ingekort, aangezien ik nogal wat lengte over heb.
Ik snap er geen bal meer van, aangezien een andere pc het op mijn aansluiting wel doet. En mijn pc het op een andere aansluiting ook doet. Voorheen heb ik nooit enig probleem ervaren. Enig idee? Dingen die ik nog niet genoemd heb in mijn verhaal?