Toon posts:

Video kaart op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ik heb een vidka 9600GSO xfx en we hebben digitenne thuis. Nu zou ik graag tv op mijn pc monitor bekijken. Ik weet alleen niet hoe ik het beeld van het kastje (van digitenne) naar mijn pc zou moeten krijgen. Bestaat er zoiets als scart-hdmi kabel? Ik heb een dvi, d-sub en hdmi aansluiting op mijn beeldscherm waarvan de dvi in gebruik in door mijn pc. wat zou ik moeten doen? een tv kaart kopen. of op de een of andere manier een kabel van het kastje naar mijn pc leggen. Natuurlijk de kwaliteit moet wel goed blijven.

Wie mij hierbij zou willen helpen heeel graag, ik heb gezocht op het internet maar werd er niet veel wijzer van.

Mvg Robin

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wil je rechstreeks naar het beeldscherm of via de pc?

Zie trouwens de bestaande topics:
Digitenne op een TFT scherm
digitenne op lcd monitor
Digitenne op tft
etc etc.

[ Voor 70% gewijzigd door Noork op 27-04-2009 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt niet zoveel uit. Maar ik heb zelf wat onderzoek gedaan en de tuner van digitenne zend alleen analoge (vga) singalen uit. En dat lijkt me dat geen mooi beeld op mijn 22" full hd monitor. En een goedkope tv kaart voor digitenne misschien?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor het digitale signaal zal je een dvb-t tv-kaart moeten gebruiken. Je moet dan echter wel een tvkaart met smartcard moeten hebben om meer te zien dan Ned 1, 2 en 3.

Hier zijn trouwens ook tig topics over te vinden:
Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
Windows Media Center met Digitenne - Welke tuner?
etc etc.

Overigens is analoog beeld op een 22' nog redelijk te doen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Zover ik het begrijp wil je van je digitenne kastje naar je Monitor toe. Dat kan via SCART naar je monitor als die dat ondersteund. In theorie kan Scart naar VGA wel, maar dan moet je zelf gaan solderen en je monitor moet sync on green ondersteunen (RGB scart etc.).

Wat makkelijker is, is een TV-in gebruiken. Sommige grafische kaarten hebben dat. Anders zal je een TV-kaart met TV-in aan moeten schaffen. Je digitenne kastje kan dan van Scart naar S-Video.

Wat dus ook kan is een DVB-T TV-kaart. Heb je nog wel een smartcard nodig.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop