Toon posts:

[HDD] harde schijf verpest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik eigenwijs ben, en dacht dat ik het zelf wel kon oplossen, heb ik mezelf aardig in de problemen gebracht. In het kort wat ik heb gedaan:

Een paar dagen geleden dacht ik gelezen te hebben dat het bestand winlogon.exe een virusbestand was. Toen dit bestand verwijderd. Kreeg het bericht dat het pas verwijderd kon worden na opnieuw opstarten. Maar het opnieuw opstarten bleef hangen en herhaalde zich voortdurend. Ik begreep dat ik een ernstige fout gemaakt had. Als oplossing dacht ik m'n HDD in een externe behuizing te plaatsen en via mn notebook het bestand terug te plaatsen. Maar het bestand (winlogon.exe) stond nog gewoon op z'n plaats. Dan maar windows XP opnieuw installeren (HDD weer terug gezet in pc). Ook na de 1e keer booten na een deel installatie brak hij het opstarten weer af. Dan maar de HDD opnieuw formatteren (in de behuizing via notebook) en daarna Windows XP installeren (in de pc). Nu het bericht "NLTDR is missing ctrl alt del" of iets dergelijks als melding. Daarna geprobeerd de HDD volledig te schonen, en nu wordt ie niet eens meer herkend in "my computer" van mn notebook.

Is er nog hoop??

Gr.
Fred

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Is de schijf ook niet zichtbaar via schijfbeheer?

(configuratiescherm -> systeembeheer -> opslag -> schijfbeheer)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als de schijf niet defect is, dan is het gewoon een zaak van format c: en een herinstallatie. Maak desnoods even de partitie opnieuw aan.

Kun je de schijf wel vinden in het schijfbeheer?

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 27-04-2009 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ja, hij is nog wel te zien in schijfbeheer. 149,5 GB Unallocated staat erbij.

Welke stap moet ik nu zetten?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

rechtseklik daarop en iets in de richting van create new volume zoeken.

daarbij de stappen volgen en een volledige (dus geen snelle) format uitvoeren.

edit: instellingen van het nieuwe volume gewoon standaard laten staan. Je kunt ook nog kiezen om een kleiner volume te maken, of meerdere partities op de schijf te plaatsen

edit2: mocht je nog belangrijke data op die brakke schijf hebben staan, doe dan eerst een quick format, en haal de data terug met een van de tooltjes die in de FAQ van dit subforum staan. Vervolgens de schijf alsnog volledig formatteren en de teruggehaalde data controleren op virussen.

[ Voor 68% gewijzigd door M2M op 28-04-2009 17:13 ]

-_-

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, HDD geformatteerd via laptop (zit dus in externe behuizing). In schijfbeheer staat ie nu wel aangegeven, en wel als Healthy (Active), maar in my computer staat ie niet aangegeven. Hoe kan dit?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Schijfletter toewijzen via schijfbeheer :)

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:53:
Ok, HDD geformatteerd via laptop (zit dus in externe behuizing). In schijfbeheer staat ie nu wel aangegeven, en wel als Healthy (Active), maar in my computer staat ie niet aangegeven. Hoe kan dit?
Assign a drive letter - in andere woorden, je moet deze een driveletter toewijzen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Top! Nu s kijken of een verse installatie van windows xp wil lukken.......

Verwijderd

Topicstarter
De HDD wordt niet meer herkend door de installatie dvd van mycom met daarop Windows XP. In de bios setup zie ik 'm wel en heb ik 'm als 1st drive aangewezen. Hij staat daar als "raid:wdc wd1600js". Nu is m'n 2e harde schijf een IDE schijf en deze een SATA. Wie helpt me een stap verder?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Installatie dvd van Mycom? Is dat een 'echte' Windows installatiecd, of is dat een rescue-disk en zoekt die naar een herstel-partitie op harddisk? In geval van het laatste, heb je de herstel-partitie niet verwijderd bij het formatteren e.d.?

Ow, wacht, bij de XP installatie zul je eerst drivers moeten installeren (even opletten tijdens de installatie, je moet een keer op F6 (oid) drukken), voor je kan installeren op een SATA-schijf.

[ Voor 29% gewijzigd door Mad Marty op 03-05-2009 14:35 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is een installatie dvd waar windows xp opstaat, maar dan met schermen met reclame van mycom.
Alleen geeft ie nu steeds de 2e harde schijf aan waar ie op wil installeren, en dat wil ik niet want die staat vol met data. De 1e harde schijf ziet of herkent ie niet.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:18
Zoals eerder aangegeven, je moet eerst SATA drivers van je moederbord downloaden en op een floppy of USB stick zetten. Tijdens de installatie (eerste blauwe scherm geloof ik) moet je dan op F6 drukken en dan eerst SATA drivers installeren. De installatie van windows XP kan geen SATA schijven detecteren. Vista en windows 7 overigens wel, dus als je dat installeert kan je wel in 1x installeren. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft t iets met RAID te maken misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik zal s kijken of ik daar iets mee kan......
Thanks.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
sata controllers hebben de mogelijkheid om in ahci mode te draaien. Hiervoor heeft xp geen drivers ingebakken (zoals hierboven al gezegd vista en windows 7 wel). Maar goed je hebt dus 2 mogelijkheden:
- de sata drivers (drivers van je soutbridge) van een floppy laden
- je sata controller op compatible mode (of iets dergelijks) zetten.

De 2e optie zou je in moeten stellen in je bios maar dat is niet altijd mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oef, klinkt lastig.
Ten eerste weet ik niet wat voor moederboard er in zit (ooit vervangen na kapotgaan origineel). Het is ASUS, maar type staat er niet op (denk ik).
Tweede optie klinkt interessant, maar ik kan in de bios niks vinden helaas.

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS toch SATA Controller gevonden. Staat op enabled. Kan op disabled.
Kan ik daar iets mee?

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk die drivers op de HDD te installeren als deze als externe HDD is aangesloten op m'n notebook?

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:40:
Is het ook mogelijk die drivers op de HDD te installeren als deze als externe HDD is aangesloten op m'n notebook?
Denk niet dat je die route op moet gaan Fred. Je kunt de drivers wel plaatsen maar niet installeren.

//off topic: Je achternaam is toch niet toevallig Stevens? ;)

Gravity sucks...

Verwijderd

Topicstarter
M'n achternaam lijkt er qua klank op, maar is niet Stevens...

Pfff, en zonder floppy drive wordt t al helemaal lastig.......

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:17

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:40:
Nee, zet de drivers op een USB-stick of floppy, doe deze voor de installatie in je PC en als de installatie je de kans geeft druk je op F6 om die drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Patriot, heb ik gedaan, maar de enige optie die hij dan geeft is A: en die heb ik niet......

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Je kan eens proberen om Ubuntu erop te installeren, kwestie van er zeker van te zijn dat je drive lekker werkt..

Voor je S-ATA probleem wijs ik je door naar www.driverpacks.net of www.nliteos.com => je kan op de eerste site een pack downloaden met zowat alle bestaande s-ata drivers van het moment en met nlite kan je die dan vervolgens slipstreamen in je xp-installatie, om zo geen F6-problemen meer te hebben.. Vergt paar uurtjes werk en hoogstens wat cd-r'tjes als je onderweg een foutje maakt, ondanks dat het geen moeilijk proces is.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Fred_s, heb je twee SATA schijven waarvan er maar een herkend wordt?

Zo ja, haal de andere los, probeer het opnieuw.

Als je een SATA en een Niet-SATA (PATA, ATA, IDE etc.. allemaal [bijna] hetzelfde)

MyCom CD/DVD, Windows Vista of Windows XP?

Bij XP: start het met een blauw scherm met Windows Setup?
Bij Vista: start het met de windows-vista stijl waar Microsoft Windows en MyCom logo's te vinden zijn?

Als geen van beiden van toepassing is heb je een probleem. Regel een 'echte' CD/DVD en installeer windows zelf met de code die op je kast geplakt zou moeten zijn.

Als je wel een 'echte' hebt, bij XP, patchen via nLite, alleen Floppy's via Floppy drives schijnen goed te werken. En die heb je niet dacht ik gelezen te hebben.

Als je een 'echte' vista hebt en daar is in de setup je juiste schijf onvindbaar, dan raad ik je aan je hdd te ruilen. Niet omdat het niet anders kan, maar omdat het de makkelijkste oplossing is.

Mochten er dingen minder duidelijk zijn, vragen mag, zoeken moet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP
1x SATA
1x IDE

De dvd/cd van Mycom geeft standaard aan dat ie XP op de IDE wil installeren (te herkennen aan de grootte vd schijf, 300Gb, ipv 160Gb).

Probleem lijkt dus te zijn dat de drivers op de SATA moeten staan wil XP 'm accepteren.

Misschien dan toch maar 's proberen met een ander schijfje. Ik zag iets op 'n forum over een dvd met XP erop en weet ik wat nog meer, incl. chipset driver of iets dergelijks......

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!!

Oude floppydrive uit oude pc gesloopt, aangesloten op huidige pc, drivers gedownload van asus-site, F6 gebruikt, en hij doet t!!
Pagina: 1