Toon posts:

[Kubuntu 9.04] Firefox problemen met opstarten en afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin gebruikt Kubuntu. Sinds ze dit weekend is geupgrade van 8.10 naar 9.04 heeft ze problemen met Firefox. Deze sluit keurig af, maar als ze hem vervolgens weer wilt opstarten krijgt ze een melding in de trant van "Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system.". Nou is dit gemakkelijk op te lossen door in een terminal killall firefox uit te voeren. Maar dit begint een beetje te vervelen elke keer dat je het internet op wilt, zeker omdat dit probleem zich onder 8.10 niet voordeed.

Iemand een idee waarom Firefox zichzelf niet netjes afsluit? Op internet kom ik alleen antwoorden tegen van kill het proces en het werkt weer. Maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing.

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 20:25

pkwarts

555433800

cd ~/.mozilla/firefox/<profielnaam>
rm .parentlock lock

Dit al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens proberen. Maar is dit geen tijdelijke fix? Volgens mij maakt hij deze bestanden elke keer aan als je Firefox opstart.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
Kan je niet gewoon het firefox pakket even opnieuw proberen te installeren via Synaptic (Of wat KDE ook gebruikt... ik draai zelf Gnome.)

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 20:25

pkwarts

555433800

Het profiel weggooien wil ook vaak wel helpen. (wel de bookmarks backuppen uiteraard)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond wel even bij haar langs. Profiel weggooien en opnieuw installeren zal ik proberen. Jullie horen het resultaat wel.

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Ik zou eerst eens Firefox vanuit de terminal starten en afsluiten om te kijken waarom er een proces blijft draaien. Kan je daarna altijd nog profielen weggooien, opnieuw installeren, etc.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle punten geprobeert, en daarnaast ook de Firefox 3.5 beta geinstalleerd. Maar dit alles hielp niet. Ook heb ik nog het GTK thema verandert (vond ik als tip op internet), maar ook dit heeft niet geholpen.

Iemand nog een goed idee?

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
firefox eens uit de terminal starten en checken voor error messages wanneer je hem probeert te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem, hij spugt niets uit. Ook in gdb zie ik niks qua output. Hij blijft gewoon hangen als ik hem afsluit (je keert niet terug naar de terminal). Ik ben ondertussen een stapje verder: hij sluit niet goed af als je Firefox afsluit terwijl hij nog bezig is met het laden van een pagina. Als je wacht tot hij de pagina volledig heeft geladen en je sluit hem dan pas af dan gaat alles prima.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
Hmm, als ik dat hier probeer te reproduceren (FF sluiten terwijl hij de pagina nog laadt) blijft FF hangen, en wordt ik met een "Geforceerd sluiten?" dialoog gepresenteerd. Als ik nog even wacht zie ik FF echter de pagina successvol laden, waarna firefox sluit en het "Geforceerd sluiten?" venster daarbij meesleurt.
Wilde gok: misschien scheelt er iets met KDE's counterpart voor het "Geforceerd sluiten?" venster (is dat apport?) waardoor firefox na het laden van de pagina verhinderd wordt van te sluiten.
Toegegeven, heel wilde gok :P

EDIT: blijkt bij nader inzien toch niet zo reproduceerbaar als ik dacht.

[ Voor 6% gewijzigd door maleadt op 29-04-2009 21:28 ]

Pagina: 1