• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 17:47
Goede avond Tweakers.

Ik heb een probleempje :'(

Onlangs een nieuwe pc gekocht. Alles werkt prima behalve apparaten die via USB2.0 werken worden niet herkent :O .
Zodra ik de USB2.0 driver wil installeren via de bijgeleverde DVD van moederbord krijg ik volgende melding:

"USB2.0 support is available by installing Service Pack 2 for Windows XP"

Ik heb een geïnstalleerde Windows met Service Pack 3 er op.....dus het zou moeten werken lijkt me?

Specs:

AMD Phenom II X4 940
Biostar TA790GX3 (moederbord) met daarop de AMD 790GX chipset.
Club3D 2048MB HD4870 X2 PCI-E
Kingston HyperX DDR2 4096MB PC6400 Matched Pair
Windows XP 32 bit geïnstalleerd met service pack 3

Nu heb ik met DriverGenius alle drivers geupdate maar helaas is het probleem nog niet verholpen :'(

Weten jullie wat het probleem is en hebben jullie wellicht een oplossing? 8)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:14

MsG

Forumzwerver

Ga eens naar apparaatbeheer. Zie je dan ook items met een geel driehoekje? Zoek dan handmatig eens naar nieuwe stuurprogramma's in Apparaatbeheer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:15
check hier even voor nieuwere drivers http://www.biostar.com.tw...eries/driver.php?S_ID=395

• ThijsLuke
MsG schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:13:
Ga eens naar apparaatbeheer. Zie je dan ook items met een geel driehoekje? Zoek dan handmatig eens naar nieuwe stuurprogramma's in Apparaatbeheer.
Geen gele driehoekjes. Handmatig gezocht, niets gevonden.

• ThijsLuke
Geeft dezelfde foutmelding als omschreven :'(

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
ThijsLuke schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:11:

Zodra ik de USB2.0 driver wil installeren via de bijgeleverde DVD van moederbord krijg ik volgende melding:

"USB2.0 support is available by installing Service Pack 2 for Windows XP"
Met dat bericht wordt bedoeld dat vanaf Windows XP Service Pack 2 je geen USB 2.0 drivers meer hoeft te installeren, omdat die geïntegreerd zitten in de Service Pack. Dat geld dus ook voor SP3 die jij geïnstalleerd hebt.

USB 2.0 wordt als het goed is herkent onder de naam Enhanced USB controller in de apparaat beheer of iets in die trant.
Wat je anders nog zou kunnen proberen is het opstarten in de veilige modus en handmatig de USB controllers verwijderen en Windows ze automatisch laten toewijzen.

Om welke apparaten gaat het die je aansluit of is het met alle USB apparatuur?

[ Voor 4% gewijzigd door JustAnotherDev op 27-04-2009 21:35 ]

• ThijsLuke
Chooman schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:35:
[...]

Met dat bericht wordt bedoeld dat vanaf Windows XP Service Pack 2 je geen USB 2.0 drivers meer hoeft te installeren, omdat die geïntegreerd zitten in de Service Pack. Dat geld dus ook voor SP3 die jij geïnstalleerd hebt.

USB 2.0 wordt als het goed is herkent onder de naam Enhanced USB controller in de apparaat beheer of iets in die trant.
Wat je anders nog zou kunnen proberen is het opstarten in de veilige modus en handmatig de USB controllers verwijderen en Windows ze automatisch laten toewijzen.

Om welke apparaten gaat het die je aansluit of is het met alle USB apparatuur?
You are the man!
Vreemd dat het op deze wijze wel gelukt is.

(usb sticks, cameraaansluiting, externe HD via usb etc werkte allemaal niet. Nu dus wel weer)

Hartelijk dank! :>

[ Voor 5% gewijzigd door ThijsLuke op 28-04-2009 07:52 ]

Pagina: 1