Sinds een aantal weken vertoonde mijn LG Renoir artifacts; ik kreeg namelijk regelmatig groene en paarse vlakken door mijn scherm.
Dit (en nog wat andere kleine mankementjes) heeft mij doen besluiten de telefoon te retourneren naar Hi aangezien ik het toestel pas sinds 28 januari heb, en ik er nog 2 jaar mee moet doen.
Ik ben dus het garantieformulier op de website in gaan vullen, waar ik het volgende vond:
Nu komt het probleem: volgens het postkantoor doen ze niet meer aan deze regeling en zul je het dus zelf moeten regelen met Hi.
Ik heb daarop mijn telefoon verpakt, tezamen met een kopie van mijn aankoopbewijs en deel A van het uitgeprinte reparatieformulier, en dit als verzekerd pakketje opgestuurd naar het genoemde adres, namelijk:
Postretouren
Antwoordnummer: 10245
2700VB Zoetermeer
Dit kostte mij 10,51.
Nu ben ik thuis echter op de site van Hi gaan kijken om te zoeken naar een e-mail adres, zodat ik kon vragen of dit wel het juiste adres is, of ze de ontvangst van mijn telefoon kunnen bevestigen en of ze de 10,51 verzendkosten kunnen vergoeden...
Maar het probleem is dat op de site van Hi geen mail adres te vinden is... Wel een soort chatbox waar je je vraag kunt stellen... Ik had al van tevoren voorspeld dat dit voor geen meter ging werken, maar ik heb toch de gok gewaagd...
Ik kreeg toen een standaard antwoord terug, maar het schetste mijn verbazing dat daarin weer een heel ander adres werd genoemd!
Te weten:
Hi Retouren
Postbus 345
5201 AH DEN BOSCH
Wat ik nu dus graag wil weten:
- Welk adres moet ik nou hebben
- Wat als ik het toch naar het verkeerde adres heb gestuurd?
- Hoe weet ik of ze m'n toestel hebben ontvangen?
- Wat is het mailadres van Hi zodat ik ze dit zelf kan vragen?
- Zou ik de verzendkosten vergoed kunnen krijgen?
Het is niet echt service als je je dingen zelf op moet gaan lopen sturen wat een berg geld kost, en vervolgens ook nog eens moet betalen (in de vorm van een abbo) voor iets wat je niet kunt gebruiken voor een lange tijd...
Edit: mijn eigen adres staat zowel op het aankoopbewijs als op de zijkant van het pakketje, dus ze kunnen het iig terugsturen.
Dit (en nog wat andere kleine mankementjes) heeft mij doen besluiten de telefoon te retourneren naar Hi aangezien ik het toestel pas sinds 28 januari heb, en ik er nog 2 jaar mee moet doen.
Ik ben dus het garantieformulier op de website in gaan vullen, waar ik het volgende vond:
Ik ben dus naar het postkantoor gegaan om, zoals door Hi aangegeven, mijn toestel af te geven zodat het postkantoor deze op kon sturen.Bedankt voor het online aanmelden van je reparatie!
Let op: Jouw reparatienummer is XXXXXXX.
Je kunt dit nummer gebruiken bij navraag.
Wat moet je nu nog doen?
* Print dit formulier door op de knop 'Volgende stap' te klikken
* Onderteken het formulier
* Verpak dit formulier, je toestel, en eventueel een kopie van de aankoopbon met vermelding van het IMEI nummer en het toestel typenummer in een deugdelijke verpakking.
* Vermeld op de verpakking het adres van het servicecentrum.
Postretouren
2700 VB Zoetermeer
* Lever deze in op het dichtstbijzijnde postkantoor of TNT inleverpunt.
* Vraag om het afgifte bewijs aan het postkantoor. Dit bewijs heb je nodig om aan te kunnen tonen dat je het toestel hebt verzonden.
* Lever binnen 14 dagen in, anders moet je een nieuw formulier invullen
Nu komt het probleem: volgens het postkantoor doen ze niet meer aan deze regeling en zul je het dus zelf moeten regelen met Hi.
Ik heb daarop mijn telefoon verpakt, tezamen met een kopie van mijn aankoopbewijs en deel A van het uitgeprinte reparatieformulier, en dit als verzekerd pakketje opgestuurd naar het genoemde adres, namelijk:
Postretouren
2700VB Zoetermeer
Dit kostte mij 10,51.
Nu ben ik thuis echter op de site van Hi gaan kijken om te zoeken naar een e-mail adres, zodat ik kon vragen of dit wel het juiste adres is, of ze de ontvangst van mijn telefoon kunnen bevestigen en of ze de 10,51 verzendkosten kunnen vergoeden...
Maar het probleem is dat op de site van Hi geen mail adres te vinden is... Wel een soort chatbox waar je je vraag kunt stellen... Ik had al van tevoren voorspeld dat dit voor geen meter ging werken, maar ik heb toch de gok gewaagd...
Ik kreeg toen een standaard antwoord terug, maar het schetste mijn verbazing dat daarin weer een heel ander adres werd genoemd!
Te weten:
Hi Retouren
Postbus 345
5201 AH DEN BOSCH
Wat ik nu dus graag wil weten:
- Welk adres moet ik nou hebben
- Wat als ik het toch naar het verkeerde adres heb gestuurd?
- Hoe weet ik of ze m'n toestel hebben ontvangen?
- Wat is het mailadres van Hi zodat ik ze dit zelf kan vragen?
- Zou ik de verzendkosten vergoed kunnen krijgen?
Het is niet echt service als je je dingen zelf op moet gaan lopen sturen wat een berg geld kost, en vervolgens ook nog eens moet betalen (in de vorm van een abbo) voor iets wat je niet kunt gebruiken voor een lange tijd...
Edit: mijn eigen adres staat zowel op het aankoopbewijs als op de zijkant van het pakketje, dus ze kunnen het iig terugsturen.