Telefoon retourneren naar Hi

Pagina: 1
Acties:

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
Sinds een aantal weken vertoonde mijn LG Renoir artifacts; ik kreeg namelijk regelmatig groene en paarse vlakken door mijn scherm.

Dit (en nog wat andere kleine mankementjes) heeft mij doen besluiten de telefoon te retourneren naar Hi aangezien ik het toestel pas sinds 28 januari heb, en ik er nog 2 jaar mee moet doen.

Ik ben dus het garantieformulier op de website in gaan vullen, waar ik het volgende vond:
Bedankt voor het online aanmelden van je reparatie!

Let op: Jouw reparatienummer is XXXXXXX.

Je kunt dit nummer gebruiken bij navraag.

Wat moet je nu nog doen?

* Print dit formulier door op de knop 'Volgende stap' te klikken
* Onderteken het formulier
* Verpak dit formulier, je toestel, en eventueel een kopie van de aankoopbon met vermelding van het IMEI nummer en het toestel typenummer in een deugdelijke verpakking.
* Vermeld op de verpakking het adres van het servicecentrum.
Postretouren
Antwoordnummer: 10245
2700 VB Zoetermeer
* Lever deze in op het dichtstbijzijnde postkantoor of TNT inleverpunt.
* Vraag om het afgifte bewijs aan het postkantoor. Dit bewijs heb je nodig om aan te kunnen tonen dat je het toestel hebt verzonden.
* Lever binnen 14 dagen in, anders moet je een nieuw formulier invullen
Ik ben dus naar het postkantoor gegaan om, zoals door Hi aangegeven, mijn toestel af te geven zodat het postkantoor deze op kon sturen.

Nu komt het probleem: volgens het postkantoor doen ze niet meer aan deze regeling en zul je het dus zelf moeten regelen met Hi.

Ik heb daarop mijn telefoon verpakt, tezamen met een kopie van mijn aankoopbewijs en deel A van het uitgeprinte reparatieformulier, en dit als verzekerd pakketje opgestuurd naar het genoemde adres, namelijk:

Postretouren
Antwoordnummer: 10245
2700VB Zoetermeer

Dit kostte mij 10,51.

Nu ben ik thuis echter op de site van Hi gaan kijken om te zoeken naar een e-mail adres, zodat ik kon vragen of dit wel het juiste adres is, of ze de ontvangst van mijn telefoon kunnen bevestigen en of ze de 10,51 verzendkosten kunnen vergoeden...

Maar het probleem is dat op de site van Hi geen mail adres te vinden is... Wel een soort chatbox waar je je vraag kunt stellen... Ik had al van tevoren voorspeld dat dit voor geen meter ging werken, maar ik heb toch de gok gewaagd...

Ik kreeg toen een standaard antwoord terug, maar het schetste mijn verbazing dat daarin weer een heel ander adres werd genoemd!
Te weten:

Hi Retouren
Postbus 345
5201 AH DEN BOSCH

Wat ik nu dus graag wil weten:
- Welk adres moet ik nou hebben :?
- Wat als ik het toch naar het verkeerde adres heb gestuurd?
- Hoe weet ik of ze m'n toestel hebben ontvangen?
- Wat is het mailadres van Hi zodat ik ze dit zelf kan vragen?
- Zou ik de verzendkosten vergoed kunnen krijgen?

Het is niet echt service als je je dingen zelf op moet gaan lopen sturen wat een berg geld kost, en vervolgens ook nog eens moet betalen (in de vorm van een abbo) voor iets wat je niet kunt gebruiken voor een lange tijd...

Edit: mijn eigen adres staat zowel op het aankoopbewijs als op de zijkant van het pakketje, dus ze kunnen het iig terugsturen.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Gewoon even bellen geen goed idee?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik dacht dat antwoord nummers altijd gratis waren :? Of is dat alleen met briefpost? Daarvoor zijn antwoordnummers juist...

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Antwoordnummers zijn altijd gratis! (tenminste, al vaak een antwoordnummer van een bedrijf gekregen om een pakje te sturen). Maar... bedoelen ze bij Hi niet gewoon: inpakken, adres op de doos en afgeven op het postkantoor? Je krijgt dan inderdaad een bewijsje (track&trace).

Wat bedoelen ze op het postkantoor met dat ze niet meer meedoen met de regeling? Het is toch gewoon opsturen? Of is het vaak misgegaan of is Hi een slechte betaler aan TNT?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Megamind schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 02:35:
Ik dacht dat antwoord nummers altijd gratis waren :? Of is dat alleen met briefpost? Daarvoor zijn antwoordnummers juist...
Dat hangt er van af. Meestal moet je er dan zelf een barcode op plakken die ze scannen, en dan kost het jouw niets.

(Sony doet het zo in ieder geval.)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snake schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 06:52:
[...]

Dat hangt er van af. (...)
Wáárvanaf? :P

Voor zover ik weet is het hele idee van een antwoordnummer dat de ontvanger betaalt en de verzender gratis de spullen kan opsturen, of dat nu brieven of pakketjes zijn. Dat zal hooguit van invloed zijn op de maandelijkse prijs die de abonnee van het antwoordnummer betaalt.

Ik begrijp er persoonlijk helemaal niets van. Wat heb jij gezegd op het postkantoor en wat kreeg je als antwoord? Verder, bij onduidelijkheid gewoon met Hi bellen natuurlijk.

Verwijderd

Ik zou me sowieso geen zorgen maken. Als je het naar de verkeerde afdeling binnen Hi hebt gestuurd zorgen zij er wel voor dat het op de juiste afdeling terecht komt!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Naar antwoordnummer versturen is gratis - maar TS heeft 'verzekerd verzenden' gekozen en was daarom alsnog kosten verschuldigd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:46:
Ik zou me sowieso geen zorgen maken. Als je het naar de verkeerde afdeling binnen Hi hebt gestuurd zorgen zij er wel voor dat het op de juiste afdeling terecht komt!
Grote ondernemingen kennende kan dat alleen wel een tijdje duren, iets met onderin bureaulades enzo.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wat ik weet bij het verkrijgen van een nieuwe telefoon bij Hi is dat het retouradres in Den Bosch is, dat staat op de bijlages die je bij de telefoon krijgt.

Elect a clown, expect a circus.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Naar antwoordnummers sturen is gratis (ik heb ooit een fietsframe naar een antwoordnummer gestuurd, kreeg ook netjes een bonnetje van het postkantoor dat ik het had verstuurd, maar goed dat is een jaartje geleden)

Je hebt dus een verzendoptie voor 10,51 zonder ontvangstbewijs? Bellen is misschien handig, en verder zijn de bureaulades vaak diep inderdaad.

• Avalaxy
Ik heb dus inderdaad betaald, mij is namelijk niet verteld dat het gratis is om naar antwoordnummers te versturen... Dat ontvangstbewijs heb ik wel, dus dat is geen probleem.

Anyway,
Het was dus inderdaad het idee dat je alles inpakt en afgeeft op het postkantoor zodat zij dit voor je opsturen... Maar ik kreeg als antwoord dat ze dit niet meer doen en dat je het dus echt zelf op moet sturen naar Hi. Wat de achterliggende reden hiervoor is weet ik ook niet.

Is het nummer van Hi '1200'?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Avalaxy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:34:
Ik heb dus inderdaad betaald, mij is namelijk niet verteld dat het gratis is om naar antwoordnummers te versturen... Dat ontvangstbewijs heb ik wel, dus dat is geen probleem.

Anyway,
Het was dus inderdaad het idee dat je alles inpakt en afgeeft op het postkantoor zodat zij dit voor je opsturen... Maar ik kreeg als antwoord dat ze dit niet meer doen en dat je het dus echt zelf op moet sturen naar Hi. Wat de achterliggende reden hiervoor is weet ik ook niet.
kostenbesparing
Is het nummer van Hi '1200'?
Volgens de website is het 1200 of 06-1200 1200

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:34:
Snap het nog steeds niet helemaal: jij pakt het in en geeft het af op het postkantoor en dan wordt het opgestuurd naar het adres wat jij geeft? Zoals het dus met elk pakje gaat. En juist omdat je een antwoordnummer hebt kost het niks. Of zie ik het nu zo verkeerd?
Hoe dan ook: het doel (versturen van het pakje) is bereikt :)

• Avalaxy
Ja, maar het zal wel geld gekost hebben omdat het verzekerd is verstuurd (toch wel handig voor een telefoon van 300+ euro).

Het doel, versturen, is inderdaad bereikt. Maar wel naar het verkeerde adres denk ik, omdat die debiele site van Hi telkens weer wat anders opgeeft :S

En hoe weet ik nou of ze m'n telefoon ontvangen hebben?

Echt, op het gebied van klantvriendelijkheid scoort Hi wat mij betreft een dikke vette onvoldoende;
- ze hebben het over een regeling die niet (meer) bestaat.
- ze geven meerdere adressen op, overal weer wat anders.
- ze hebben nergens een e-mail adres staan voor vragen, en zelfs voor een telefoonnummer moet je nog heel goed zoeken.
- je kunt zelf voor de verzendkosten opdraaien als je het verzekerd opstuurt (wat ik overigens niet meer dan logisch vind).

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ervaring is dat hun website inderdaad nog zuigender is dan een baby op een speen maar hun telefonische klantenservice is wel duidelijk en werkt goed. Waarom niet gewoon gebeld?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Avalaxy
Ik ga morgen even bellen :)
Bedankt voor de reacties in ieder geval so far ;)

• Avalaxy
Even een update, ik kreeg vrijdag m'n telefoon al terug, gerepareerd en wel.

Ondanks dat Hi erg onoverzichtelijk is is hun reparatieservice dus wel erg snel :) Het heeft anderhalve week geduurd terwijl ik dacht dat het minstens een maand zou duren.

Verwijderd

vind het wel gek dat je poskantoor zegt hier doen we niet meer aan?, ik heb mijn reparatie pakketje ook gewoon afgeleverd bij het postkantoor , daar deden ze niet moeilijk

dus, volgende keer maar een ander postkantoor ;)
Pagina: 1